بهترین فیلم اقتباسی از رمان های استیون کینگ ؛ آثاری که نباید از دست دهید

اگر برایتان سوال است چرا آثار استیون کینگ ارزش یکبار خوانده شدن یا حتی دیده شدن را دارند برسی بهترین فیلم اقتباسی از رمان های استیون کینگ را از دست ندهید.

استیون کینگ خالق رمان‌های زیادی، گرفته از عجیب ترین آن‌ها “در چمن‌های سبز” تا اثری کلاسیک مانند “ایستادن با من” می‌باشد. آثار زیادی از این نویسنده نه تنها در دنیای رمانی خود بسیار محبوب بوده‌اند، بلکه توانسته‌اند خود را وارد عرصه سینما نیز بکنند و اکنون فیلم‌هایی برگرفته از آن‌ها بر روی پرده سینماها وجود دارد.

بهترین فیلم اقتباسی از رمان های استیون کینگ

بهترین فیلم های اقتباس شده از رمان های استیون کینگ که نباید از دست بدهید

شما می‌توانید فهرست بهترین فیلم اقتباسی از رمان های استیون کینگ را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

بهترین فیلم اقتباسی از رمان های استیون کینگ
فیلم اقتباس شده از رمان های استیون کینگ

با اقتباس سینمایی و تلویزیونی از رمان‌هایی مانند “تلفن آقای هریگان” از مجموعه if it bleeds و «81 مایل» از مجموعه the bazaar of bad dreams که قرارند در آینده نزدیک از راه برسند، رمان‌های استیون کینگ زیادی نیز هنوز در راه‌اند که برای اقتباس سینمایی آماده هستند.

The Shawshank Redemption (1994)

بهترین فیلم اقتباسی از رمان های استیون کینگ
بهترین فیلم اقتباسی از رمان های استیون کینگ

فیلم The Shawshank redemption یکی از 30 فیلم برتر تمام دوران و در لیست بهترین فیلم‌ اقتباسی از رمان‌ های استیون کینگ است. همچنین این اثر با امتیاز بالایی جلوتر از بقیه فیلم‌‌ها به شمار میرود.

اندی دوفرن به اشتباه به قتل همسرش متهم شده و برای ابد در زندان شاوشنک حبس شده است. در این حین ارتباطی که او با سایر زندانی‌ها مانند آلیس ردینگ برقرار می‌کند، زندگی هردوی آن‌ها را در حبس بهتر می‌کند و حتی بدبین ترین فرد بین آن‌ها را به آینده امیدوار می‌کند.

The Shawshank Redemption بر اساس “ریتا هیورث و رستگاری در شاوشنک” که یکی دیگر از آثار استیون کینگ می‌باشد ساخته شده است. این فیلم کاملاً از دیدگاه شخصیتی با نام رد روایت می‌شود و تمرکز بیشتری بر روی اندی به عنوان قهرمان داستان دارد. با این حال رد با ایفای نقش زیبای مورگان فریمن همچنان داستان خودش را روایت میکند؛

همچنین دوستی اندی و رد در طول بیست سالی که آن‌ها در شاوشنگ سپری میکنند یکی از تکان دهنده ترین دوستی‌هایی است که تا کنون ساخته و به پرده کشیده شده است. این دوستی نه تنها فیلم را در صدر لیست فیلم های اقتباس شده از رمان های استیون کینگ قرار داده بلکه این اثر را در بین تمام فیلم‌های اقتباسی به محبوبیت رسانده است.

Stand By Me (1986)

بهترین فیلم اقتباسی از رمان های استیون کینگ
بهترین فیلم اقتباسی از رمان های استیون کینگ

بر اساس رمان Body از فصل‌های مختلف stand by me ساخته شده است. استیون کینگ همچنین در این فیلم آسیب‌ها و عشق‌های کودکی را به زیبایی به تصویر آورده و بار دیگر تخصص خود را در این کار به رخ کشیده است؛ در این حین دوستی‌هایی در آن پیدا می‌شود و در بزرگسالی از دست می‌رود. در این فیلم که یکی از بهترین فیلم‌های دهه هشتاد است. چهار پسر برای یافتن جسد به جنگل می‌روند؛

در عین حال که این یک طرح ساده است به خصوص برای استاندارد‌های کینگ، غنی بودن بیش از حد شخصیت‌ها آن را جبران میکند. بازی‌های باور نکردنی بازیگران کودک، ریور فیئیکس و ویل ویتون حتی بیشتر از رمان، عمق و احساسات را به کریس گوردی می‌بخشد.

Stand by me اثر مورد علاقه خود استیون کنیگ از بین فیلم‌های اقتباس شده از آثار خودش است.

The Mist (2007)

بهترین فیلم اقتباسی از رمان های استیون کینگ
بهترین فیلم اقتباسی از رمان های استیون کینگ

در رمانی به همین نام در سال 1980، یک مه مرموز شهر بریگتون مین را فرا میگیرد.

دیووید درایتون و پسر خردسالش از جمله افرادی هستند که در یک سوپر مارکت توسط هیولایی که همراه با مه می‌آید به دام افتاده‌اند، آن‌ها باید برای بقا نه تنها با آن‌ هیولاها، بلکه با همسایگان وحشت زده خود مبارزه کنند؛ همسایگانی که به سرعت گروهی را برای قربانی دیگران تشکیل می‌دهند و حاضرند هر کسی را برای نجات جان خود قربانی کنند تا فاجعه تمام شود.

فرانک دار ابونت، با اقتباس از داستان‌های مبهم‌تر استیون کینگ و تبدیل آن‌ها به مگاهیت‌ها آشناست؛ او تهیه کنندگی، کارگردانی و نوشتن این فیلمانه جذاب را بر عهده داشت.

بزرگترین تاثیر او بر داستان تغییر پایان بوده و آن را از مبهم و ترسناک به یکی از اشک آورترین لحظات ترسناک که در فیلم های اقتباسی از رمان های استیون کینگ به تصویر کشیده شده تبدیل کرده است.

اگر علاقه‌مند به فیلم‌هایی با موضوع هجوم بیگانگان هستید این فیلم گزینه بسیار مناسبی برای تماشا می‌باشد.

بیشتر بخوانید:

Hearts in Atlantis (2001)

بهترین فیلم اقتباسی از رمان های استیون کینگ
بهترین فیلم اقتباسی از رمان های استیون کینگ

درحالی که به اندازه بسیاری از بهترین فیلم های اقتباسی از آثار استیون کنیگ شناخته شده نیست، کسانی که قلب‌ها در آتلانیتس را دیده‌اند به آن امتیازهای نسبتا بالایی داده اند و انتظارات را بالا برده اند.

این فیلم بر اساس “مردان پست با کت‌های زرد ” از مجموعه “قلب‌های آتلانتیس” ساخته شده است که داستان‌های آن همه حول محور سرخوردگی نسل جوان در پاسخ به شکست‌های خود در عمل به وعده‌هایشان ساخته شده است.

عنوان فیلم silence of the lambs star آقای آنتونی هاپکینز در نقش تد براتیگان بزرگ روانی است که با بابی گارفیلد جوان دوست می‌شود. فیلم در مورد وقایع رمان بسط میابد و با پایان دادن به آن آزادی عمل میکند، و این عمل باعث میشود این اثر بیشتر مورد توجه قرار بگیرد و بازی و مناظر آن نقطه ی فروش آن در نظر گرفته می‌شود.

Apt Pupil (1998)

بهترین فیلم اقتباسی از رمان های استیون کینگ
بهترین فیلم اقتباسی از رمان های استیون کینگ

از دیگر بهترین فیلم اقتباسی بر اساس رمان های استیون کینگ می‌توان به این فیلم اشاره کرد که بر اساس رمان “دانش آموز مستعد: تابستان فساد” از یکی از بهترین مجموعه‌های استیون کینگ است. دانش آموز اپت حول محور دانش‌آموز دبیرستانی تاد باودن است که متوجه می‌شود همسایه سالخورده‌اش یک جنایتکار جنگی نازی است که از عدالت فرار کرده است و برای دهه‌هاست که مخفی شده است.

در حالی که فیلم به دلیل استثماری بودن و ناتوانی در پرداختن به موضوع خود با جذابیت کافی و مناسب مورد انتقاد افراد قرار می‌گیرد، نقطه قوت آن، بازی‌ هیجان‌ انگیز ایان مک‌ کلن و برد رنفرو در نقش‌های اصلی فیلم است.

این دو نفر تا حد بسزایی این داستان ساختگی را به داستانی واقعا نگران کننده از ظلم و رادیکال شدن تبدیل میکند و فیلم جای خود را در لیست فیلم های استقباسی از رمان های استیون کینگ پیدا میکند.

Silver Bullet (1985)‎

بهترین فیلم اقتباسی از رمان های استیون کینگ
بهترین فیلم اقتباسی از رمان های استیون کینگ

گلوله نقره‌ای بر اساس رمان مستقل “چرخه گرگینه”، داستان شهر تارکرز میل مین است که توسط گرگینه‌ای محاصره شده که با یک قاتل زنجیره‌ای اشتباه گرفته می‌شود؛ در این حین تنها دو کودک، مارتی که از ویلچر استفاده می‌کند و خواهرش جین، که از راست بند استفاده می‌کند، به حقیقت آنچه در حال رخ دادن است پی می‌برند.

این فیلم اقتباس شده از رمان های استیون کینگ به دلایل مختلفی یک فیلم کلاسیک کالت به حساب می‌رود. رابطه اغلب پرآشوب این خواهر و برادر با پشت سر گذاشتن یکدیگر در حالی که آن‌ها سعی می‌کنند یک قدم جلوتر از گرگینه بمانند، ترمیم می‌شود همچنین بازی گری بوزی در نقش رد، عموی مست آن‌ها سرگرم کننده است.

در نکته‌ای تاریک‌تر از این اثر، برداشت فیلم از لیکانتروپی و مبارزه گرگینه برای توجیه کردن قتل‌هایی که یک به یک مرتکب می‌شود، ترسناک است و در عین حال شما را قانع میکند.

Nineteen Twenty-Two (2017)

بهترین فیلم اقتباسی از رمان های استیون کینگ
بهترین فیلم های اقتباسی از اثار استیون کینگ

بر اساس رمانی با همین نام از رمان‌های مبتنی بر “انتقام بدون ستاره” و مجموعه کاملا دارک استیون کینگ در سال 1922 است که داستان کثیف کشاورز ویلفرد جیمز را روایت می‌کند. او که عمیقا در سرزمین خانوادگی خود ریشه دارد نظر‌های همسرش آرلت برای نقل مکان به اوماها را نادیده میگیرد.

ویلفرد جیمز حتی برای جلوگیری از ترک زمینش، پسرشان را تشویق می‌کند تا به او در قتل همسرش آرلت کمک کند.

انتقام این داستان متعلق به ویلفرد و پسرش نیست بلکه برای آرلت است؛ پس از سرپوش گذاشتن و مخفی کردن قتل آرلت، زندگی ویلفرد به طرز وحشتناک و فجیعی رو به سراشیبی می‌رود که در رمان مبهم باقی می‌ماند، اما فیلم تایید میکند که مجازاتی که برای ویلفرد در نظر گرفته شده است، فراطبیعی بوده و وحشتناک ترین جنبه‌های آن‌ را در جلوی و مرکز دید بینندگان این سری بهترین فیلم های اقتباس شده از رمان های استیون کنیگ قرار می‌دهد.

بر اساس قتل انجام شده در این فیلم و انگیزه انجام آن، شاید بتوان ویلفرد جیمز را در لیست بدترین شوهران فیلم‌های دارک قرار داد.

The Langoliers (1995)

بهترین فیلم اقتباسی از رمان های استیون کینگ
بهترین فیلم اقتباسی از رمان های استیون کینگ

The Langoliers که در یک مینی سریال تلویزیونی اقتباس شده است، داستان گروهی از مسافران یک پرواز چشم قرمز را روایت می‌کند که در آن اکثر افراد در هواپیما به طور ناگهانی ناپدید می‌شوند. آنها حتی زمانی که موفق می‌شوند هواپیما را فرود بیاورند متوجه می‌شوند که به زمین نرسیده‌اند، بلکه در شکافی گیر کرده‌اند و اگر نتوانند به موقع فرار کنند همراه با گذشته بلعیده خواهند شد.

در حالی که جلوه‌های ویژه فیلم در بهترین حالت خنده دار هستند، طرفداران فیلم به دلیل تعلیقی که قبل از تماشای فیلم در آن‌ها ایجاد می شود از آن لذت می‌برند. حتی برخی از کسانی که بیشتر از آن لذت می‌برند به شکل خاص و طعنه آمیزی به اجرای هامی، به ویژه برونسون پینچوت در نقش کریگ تومی دیوانه، اشاره دارند. همچنین به این اجرا به عنوان دلیلی برای دیده شدن این اثر در لیست بهترین فیلم اقتباسی از رمان های استیون کینگ اشاره می‌کنند.

Dolan’s Cadillac (2009)

بهترین فیلم اقتباسی از رمان های استیون کینگ
بهترین فیلم اقتباسی از رمان های استیون کینگ

دیگر اثر از بهترین فیلم های ساخته شده براساس رمان های استیون کینگ Dolan’s Cadillac است؛ این فیلم کمتر شناخته شده بر اساس رمانی با همین نام نوشته شده است که برای اولین بار در سال 1985 منتشر شد و پس از آن در مجموعه “کابوس‌ها و رویاها” در سال 1993 جای گرفت. الیزابت رابینسون شاهد قتلی است که توسط رئیس جنایتکار، جیمی دولان انجام شده است.

جیمی دولان قبل از شهادت دادن الیزابت، او را با یک ماشین بمب گذاری شده می‌کشد و تام، بیوه الیزابت را ناامید کرده و او را به انتقام می‌کشد. این داستان نه تنها یک تریلر جنایی مناسب و جذاب است بلکه اوج آن بازگویی مدرن یکی از مشهورترین داستان‌های ادگار آلن یو به نام the cask of amontillado است.

این فیلم در واقع شخصیت‌هایی مانند تام و همسرش را زیبا و عمیق به تصویر می‌کشد و وفادارانه داستان مردی را اقتباس می‌کند که در جست و جوی انتقام، نه تنها بر ظلم دولان غلبه می‌کند بلکه از آن پیشی میگیرد.

In the Tall Grass (2019)

بهترین فیلم اقتباسی از رمان های استیون کینگ
بهترین فیلم اقتباسی از رمان های استیون کینگ

یکی از بهترین فیلم‌های ترسناک نتفلیکس و همچنین یکی از بهترین فیلم های ساخته شده براساس رمان های استیون کینگ است که برگرفته از رمانی به همین نام است. این اثر توسط کینگ و پسرش جو هیل ساخته شده است.

داستان درباره دو خواهر و برادر به نام‌های کال و بکی است؛ این دو در حال حرکت به سمت سن دیگو هستند که صدای کودکی را می‌شنوند که از درون یک زمین با چمن‌های بلند درخواست کمک می‌کند اما وقتی به دنبال او می‌روند، خود را مواجه با تحریف وحشتناک زمان و مکان در اطرافشان میابند.

وینچنزو ناتالی، فیلمنامه‌نویس، چندین تغییر در منبع ایجاد کرده است؛ از تغییر‌های به چشم خورده این است که کودکی که توبین نام دارد را به جای شرور، کمک‌کننده و دلسوز به تصویر کشیده. همچنین تراویس دوست پسر بکی را نیز به این ترکیب اضافه کرده است. با این حال که برخی استدلال می‌کنند این موضوع باعث دور شدن فیلم از خط داستانی بکی و کال می‌شود، برخی دیگر آن را به دلیل تقویت داستان تأیید کرده و مثبت میدانند.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین فیلم اقتباسی از رمان های استیون کینگ سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم‌های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

سوالات متداول در رابطه با بهترین فیلم اقتباسی از رمان های استیون کینگ

استیون کینگ کیست؟

استیون ادوین کینگ نویسنده آمریکایی متولد 30 شهریور سال 1326 شمسی است. او به عنوان یک نویسنده، خالق بیش از 200 اثر ادبی است؛ آثار او در دسته‌های وحشت، خیال پردازی، تعلیق، علمی تخیلی، جنایی، ماوراء الطبیعه و رمان‌های فانتزی قرار دارند.

برتری متعلق به کدام است؟ کتاب‌های کینگ یا فیلم‌های اقتباس شده؟

قطعا لذت بردن از آثاری چون آثار استیون کینگ به روی پرده و یا روی کاغذ بودن آن بازنمی‌گردد. با این حال به گفته بسیاری، ساختن فیلم از روی آثار کینگ کار بسیار سختی است و همیشه به خوبی نوشته‌های خودکینگ نمی‌رسد؛ از دلایل این برتری می‌توان به فضای سیاه و تاریک و خشونت بیش از اندازه نوشته‌ها اشاره کرد که تنها در کلمات توصیف می‌شوند. همچنین یکی از دلایل جذابیت رمان‌های کینگ حس آمیزی زیباییست که با استفاده از آن ذهن و روح خواننده را تحت تاثیر قرار می‌دهد و به تصویر کشیدن فیلم به طوری که احساسات بیننده را همانگونه لمس کند، کار بشدت مشکلی است.


4 thoughts on “بهترین فیلم اقتباسی از رمان های استیون کینگ ؛ آثاری که نباید از دست دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *