بهترین فیلم های قدیمی که هر جوان باید ببیند از نگاه سایت فیگار

برخی آثار سینما با وجود گذر زمان هرگز قدیمی نشده و همیشه زنده‌اند. در ادامه با بهترین فیلم های قدیمی که هر جوان باید ببیند از نگاه سایت فیگار همراه ما باشید.

آثار تازه منتشر شده‌ای مثل Top Gun: Maverick (نقد و بررسی فیلم Top Gun: Maverick) و یا Jurassic World Dominion و البته Obi-Wan Kenobi، بر اساس ایده‌ها و جهان‌های تازه‌ای ساخته نشده‌اند، بلکه همگی از فرنچایزهای قدیمی نشأت می‌گیرند. سینما هنری است که از گذشته تا به امروز وجود داشته است و تعداد زیادی آثار قدیمی هستند که در زمان خود به مخاطبین تجربه‌های غیر قابل تکراری داده‌ و البته داستان‌های فوق‌العاده‌ای دارند که الهام‌بخش افراد و فیلم‌های امروزه می‌باشند.

برخی از بهترین سینماگران امروزه از فیلم‌های قدیمی تاثیر می‌پذیرند و اعتقاد دارند که هنر سینما هرگز تاریخ مصرف نداشته و برخی آثار هر چه قدیمی‌تر می‌شوند، ارزش خود را بیش از پیش نمایان می‌کنند.

بهترین فیلم های قدیمی که هر جوان باید ببیند

بهترین فیلم قدیمی که هر جوان باید ببیند از نگاه سایت فیگار

بهترین فیلم های قدیمی که هر جوان باید ببیند
بهترین فیلم های قدیمی که هر جوان باید ببیند

اگر علاقه‌مند به تماشای آثاری از نسل کسانی هستید که سینما را شکل داده و به شیوه‌ای شگفت‌انگیز آن را به اوج خود رساندند، حتما باید این آثار موجود در لیست را تماشا کنید. لیستی متشکل از بهترین فیلم های کلاسیک که هر جوان باید ببیند.

The Wizard Of Oz (1939)

بهترین فیلم های قدیمی که هر جوان باید ببیند
بهترین فیلم های قدیمی که هر جوان باید ببیند, بهترین فیلم های کلاسیک که هر جوان باید ببیند

این فیلم موزیکال فانتزی در فرهنگ آمریکا ریشه دوانده و به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های تمام دوران شناخته می‌شود. این فیلم ماجراجویی رویایی دوروتی و سگش را دنبال می‌کند. آن‌ها با شخصیت‌های عجیب و غریب و ناقصی روبرو می‌شوند که در طول سفرشان آن‌ها را همراهی می‌کنند.

فیلم جادوگر شهر از تنها به دلیل موسیقی دلنشین و فیلمبرداری خود ماندگار نشده است، بلکه دلیل این ماندگاری روایت داستانی فراموش نشدنی است که تبدیل به اثری تماشایی برای بچه‌هایی از تمام نسل‌ها شده است.

Beetlejuice (1988)

بهترین فیلم های قدیمی که هر جوان باید ببیند
بهترین فیلم های قدیمی که هر جوان باید ببیند

Beetlejuice فیلمی ترسناک و کمدی به کارگردانی تیم برتون می‌باشد. این فیلم قصه دو نفر را روایت می‌کند که حتی پس از مرگشان نیز به اجبار در این دنیا می‌مانند. آن‌ها به همراه بیتل جوس که روحی حیله‌گر و خبیثی می‌باشد، قصد دارند خانواده‌ای که هم‌اکنون مالک خانه آن‌ها هستند را فراری دهند. اما فرزند جوان آن خانواده روح آن‌ها را می‌بیند.

تیم برتون همانگونه که در دیگر آثارش نیز مشخص است بار دیگر ثابت کرده که قرار دادن ترس و فانتزی کنار یکدیگر را به خوبی بلد است.این فیلم تفسیر تیم برتون از زندگی پس از مرگ را به تصویر می‌کشد. این فیلم یک کمدی هذیان‌آمیز و تاریک است که با جلوه‌های ویژه و اجراهای خوب تا به امروز زنده مانده و تبدیل به اثری ایده‌آل برای هر جوانی شده است که به دنبال یک فیلم قدیمی عججیب و غریب می‌‌باشد.

The Goonies (1985)

بهترین فیلم های قدیمی که هر جوان باید ببیند
بهترین فیلم های قدیمی که هر جوان باید ببیند

این فیلم دهه هشتاد، ماجراجویی گروهی از بچه‌ها را دنبال می‌کند که در جستجوی گنج گمشده دزد دریایی تک چشمی به نام ویلی هستند. آن‌ها در جستجوی ثروتی برای نجات خانه‌های خود از تخریب هستند و در این مسیر در حالی که توسط تبهکارانی با همان هدف تعقیب می‌شوند، دوستی، عشق و بزرگ شدن را می‌آموزند.

فیلم The Goonies (1985) به کارگردانی ریچارد دانر و البته به نویسندگی یک برند تجاری به نام استیون اسپیلبرگ، فیلمی کلاسیک می‌باشد که یک ماجراجویی نوستالژیک و در عین حال جوان‌پسند را روایت می‌کند و همچنان پس از نزدیک که به چهل سال برای کودکان و بزرگسالان لذت‌بخش است.

The Shawshank Redemption (1994)

بهترین فیلم های قدیمی که هر جوان باید ببیند
بهترین فیلم های قدیمی که هر جوان باید ببیند

اندی دوفن به جرم قتل همسرش و معشوقه او به حبس ابد محکوم شده است. او در طول سال‌های حضور در زندان، تاثیرات روحی وحشیانه زندگی در یک زندان را تجربه می‌کند. او زمانی که راه‌هایی را برای تبدیل بهترین استفاده از بدترین شرایط پیدا می‌کند، تبدیل به نماد آزادی برای دوستان زندانی‌اش می‌شود.

این فیلم به کارگردانی فرانک دارابونت و با بازی تیم رابینز در نقش اندی و مورگان فریمن در نقش دوستش به نام رد، یکی از بهترین اقتباس‌های سینمایی از آثار استیون کینگ به حساب آمده و بازتابی زیبا از زندگی و امید می‌باشد. یک اثر هنری و فلسفی که به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های تاریخ شناخته می‌شود. رستگاری در شاوشنک ارزش تماشا و تجربه کردن برای هر جوانی را دارد که می‌خواهد نگرشی تازه به زندگی داشته باشد و قطعا از بهترین فیلم های قدیمی مناسب جوانان به شمار می‌رود.

Home Alone (1990)

بهترین فیلم های قدیمی که هر جوان باید ببیند
بهترین فیلم های قدیمی که هر جوان باید ببیند, بهترین فیلم های قدیمی مناسب جوانان

این فیلم کلاسیک کریسمسی داستان کوین یک کودک دردسرساز هشت ساله را روایت می‌کند که هنگامی که خانواده‌اش در زمان رفتن به سفر او را در خانه فراموش می‌کنند، او از تنهایی خود در خانه لذت می‌برد. اما به زودی او مجبور به رویارویی با دو سارق می‌شود و باید با استفاده از نقشه‌های هوشمندانه خود در برابر آن‌ها ایستادگی کند.

اگرچه کوین و خانواده‌اش دچار اشتباه می‌شوند اما در طول فیلم اهمیت خانواده، بخشش و دوست داشتن را می‌آموزند. فیلم Home Alone سال‌ها با کمدی و جذابیت خود، به تعطیلات گرمای خاصی بخشیده و تبدیل به اثری کلاسیک شده است که می‌توان آن را در هر کریسمس بدون توجه به گذر زمان تماشا کرد.

Star Wars: A New Hope (1977)

بهترین فیلم های قدیمی که هر جوان باید ببیند
بهترین فیلم های قدیمی که هر جوان باید ببیند

اولین فیلم ساخته شده از یکی از محبوب‌ترین فرنچایزهای تاریخ سینما، یک حماسه فضایی غیر قابل از دست دادن می‌باشد که میلیون‌ها کودک، جوان و بزرگسال آن را به یک اندازه گرامی می‌دارند.

فیلم A New Hope در زمان خود روایت‌کننده داستانی خارج از چارچوب زمان و مکان بود‌ و شخصیت‌ها، سناریوها، دیالوگ‌ها و لحظات بی‌زمانی را معرفی کرد که برای همیشه در یادها باقی خواهد ماند.

داستان لوک، هان سولو، لیا و بسیاری افراد دیگر، در نبرد آن‌ها بر علیه امپراتوری، یکی از تاثیرگذارترین آثار تمام دوران است و هر کسی، هر کجا و در هر زمان می‌تواند از آن لذت ببرد.

Jurassic Park (1993)

بهترین فیلم های قدیمی که هر جوان باید ببیند
بهترین فیلم های قدیمی که هر جوان باید ببیند

این فیلم بلک باستری استیون اسپیلبرگ، یکی از بهترین فیلم‌های علمی‌تخیلی تا به امروزه به حساب می‌آید. این فیلم بازی خطرناک علم و زیست‌شناسی را دنبال می‌کند که در آن تلاش برای زنده کردن یک گونه از بین رفته پس از میلیون‌ها سال، به یک فاجعه منجر می‌شود.

در حالی که آلن گرانت، الی ساتلر، و ایان مالکوم به توری در پارک ملحق می‌شوند، فیلم تعدادی از افسانه‌ای‌ترین سکانس‌های تاریخ را به تصویر می‌کشد، جایی که آن‌ها با خطری بزرگ روبرو هستند.

پارک ژوراسیک یک تجربه هیجان‌انگیز است که در گذر زمان از بین نمی‌رود. یک کلاسیک قدیمی که وحشتی بزرگ را برای سرگرمی به ارمغان می‌آورد.

Indiana Jones And The Raiders Of The Lost Ark (1981)

بهترین فیلم های قدیمی که هر جوان باید ببیند
بهترین فیلم های قدیمی که هر جوان باید ببیند

این فیلم اکشن – ماجراجویی به کارگردانی استیون اسپیلبرگ که دنیای آن توسط جورج لوکاس، خالق آثار کلاسیک دیگر مثل جنگ ستارگان و آرواره‌ها خلق شده است، قصه باستان‌شناس ماجراجویی را روایت می‌کند که تبدیل به یکی از نمادین‌ترین شخصیت‌های تاریخ آمریکا با بازی هریسون فورد می‌شود.

دکتر جونز وظیفه یافتن یک کشتی گمشده را دارد. او تلاشی پر از عمل را آغاز می‌کند و در آن با آتش‌سوزی، تله‌های انفجاری و نازی‌ها مبارزه می‌کند. این داستان غبارآلود و جسورانه، مردم دهه هشتاد را به ماجراجویی در تمدن‌های گمشده برد و تا به امروز به عنوان یک تجربه حماسی برای کسانی که صدد کشف خطرناک‌ترین و اسرارآمیزترین بخش‌های تاریخ هستند، شناخته می‌شود.

Ghostbusters (1984)

بهترین فیلم های قدیمی که هر جوان باید ببیند
بهترین فیلم های قدیمی که هر جوان باید ببیند

این کمدی ماوراءالطبیعه، بیل موری، دن آیکروید و هارولد رامیس را به عنوان تیمی از روانشناسان به تصویر می‌کشد که موقعیت راحت دانشگاهی خود را از دست می‌دهند و تصمیم می‌گیرند که به شکارچیان ارواح تبدیل شده و با نیروهای ماورایی بجنگند. (بهترین فیلم های ماوراءالطبیعه 2022)

این کمدی ساده و شبح‌وار با استفاده از جلوه‌های عملی، مینیاتورها و عروسک‌ها، جلوه‌های بصری وحشتناکی را ارائه می‌کند. فیلم Ghostbusters (1984)، یک نماد در دهه هشتاد و یک یادگار ماوراءالطبیعه می‌باشد که در آن زمان و اکنون از آن لذت می‌بریم.

Back To The Future (1985)

بهترین فیلم های قدیمی که هر جوان باید ببیند
بهترین فیلم های قدیمی که هر جوان باید ببیند

این فیلم علمی‌تخیلی عجیب و غریب به کارگردانی رابرت زمکیس، داستان مارتی مک فلای را دنبال می‌کند که به کمک ماشین زمان دوست دانشمند خود به دهه پنجاه سفر می‌کند. هنگامی که او با نسخه جوان پدر و مادرش روبرو می‌شود، باید مطمئن شود که تایم‌لاین او تحت تأثیر حضورش در آنجا قرار نمی‌گیرد.

این فیلم معضل وجودی زمان را از طریق لحنی ماجراجویانه و کمدی منعکس می‌کند و مضمون نوستالژیک آن برای مردم تمام نسل‌ها جذاب است. Back To The Future (1985) فیلمی است که تمام جوان‌ها باید یک بار آن را تماشا کنند، زیرا یک فیلم کلاسیک جاودانه می‌باشد که روایتگر سفری به گذشته است.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین فیلم های قدیمی که هر جوان باید ببیند  سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *