نقد و بررسی فیلم Top Gun: Maverick ؛ تکنیکال‌ترین فیلم تاریخ سینما

نقد و بررسی فیلم Top Gun: Maverick شاید از آن‌دسته از مقاله‌هایی باشد که بسیاری از طرفداران آقای تام کروز از خواندنش لذت ببرند. در ادامه با ما و فیگار بمانید.

تاپ گان: ماوریک یک فیلم درام اکشن آمریکایی محصول سال ۲۰۲۲ به کارگردانی جوزف کوشینسکی و نویسندگی ایرن کروگر، اریک وارن سینگر و کریستوفر مک‌کوری است.

نقد و بررسی فیلم Top Gun: Maverick

تکنیکال‌ترین فیلم تاریخ سینما

فهرست مطالبی که در ادامه نوشتار نقد فیلم تاپ گان 2022 خواهید خواند به شرح زیر است:

نقد و بررسی فیلم Top Gun: Maverick
نقد و بررسی فیلم Top Gun: Maverick

این فیلم بر پایهٔ داستانی از پیتر کریگ و جاستین مارکس ساخته شده‌است. این فیلم دنبالهٔ تاپ گان (۱۹۸۶) است و در آن تام کروز در نقش خلبان آزمایشی کاپیتان پیت «ماوریک» میچل، در کنار مایلز تلر، جنیفر کانلی، جان هم، گلن پاول، لوئیس پولمن، اد هریس، مونیکا باربارو و وال کیلمر ایفای نقش کرده‌است.

خلاصه داستان

نقد و بررسی فیلم Top Gun: Maverick
نقد و بررسی فیلم Top Gun: Maverick

داستان این فیلم ۳۶ سال پس از نسخهٔ قبلی جریان دارد و بازگشت ماوریک به برنامه مربی تاکتیک‌های جنگنده ضربتی نیروی دریایی ایالات متحده (شناخته‌شده به عنوان «تاپ گان») را دنبال می‌کند، جایی که باید با گذشتهٔ خود روبرو شود و گروهی از خلبانان جنگندهٔ جوان‌تر را آموزش دهد.

مشخصات فیلم

  • ژانر: درام، اکشن
  • کارگردان: جوزف کشینسکی
  • نویسندگان: جیم کش، جک اپس جونیور، پیتر کریگ
  • محصول کشور: ایالات متحده آمریکا، چین
  • زبان: انگلیسی
  • اکران: ۲۷ می ۲۰۲۲
  • مدت زمان فیلم: ۱۳۰ دقیقه
  • توزیع‌کننده: Paramount Pictures

بازیگران

نقد و بررسی فیلم Top Gun: Maverick
نقد و بررسی فیلم Top Gun: Maverick
  • تام کروز در نقش کاپیتان پیت «ماوریک» میچل، یک خلبان آزمایش و مربی پرواز، که در حال آموزش گروهی از فارغ التحصیلان تاپ گان برای یک مأموریت تخصصی است. او برای این مأموریت با یک اف/ای-۱۸ پرواز می‌کند.
  • مایلز تلر در نقش ستوان بردلی «روستر» بردشاو، یک خلبان اف/ای-۱۸ در گروه آموزشی مأموریت و پسر بهترین دوست فقید ماوریک، نیک «گوس» بردشاو.
  • جنیفر کانلی در نقش پنه‌لوپی «پنی» بنجامین، عاشق جدید ماوریک، که یک مادر مجرد، صاحب یک بار و دختر یک دریاسالار سابق است.
  • جان هم در نقش نایب دریاسالار بو «سایکلون» سیمپسون، فرمانده نیروی هوایی نیروی دریایی
  • گلن پاول در نقش ستوان جیک «هنگمن» سرسین، خلبان اف/ای-۱۸ و کاندید مأموریت
  • لوئیس پولمن در نقش ستوان رابرت «باب» فلوید، افسر سیستم‌های جنگ‌افزاری اف/ای-۱۸ فینیکس و کاندیدای مأموریت
  • اد هریس در نقش دریاسالار چستر «همر» کین، مافوق ماوریک و رئیس «برنامهٔ دارک‌ستار».
  • وال کیلمر در نقش دریاسالار تام «آیس‌من» کازانسکی، فرمانده ناوگان اقیانوس آرام ایالات متحده، رقیب سابق و دوست نزدیک ماوریک. آیس‌من در طول سال‌ها به حفظ ماوریک در نیروی دریایی کمک کرده‌است.
  • مونیکا باربارو در نقش ستوان ناتاشا «فینیکس» تریس، خلبان اف/ای-۱۸ و کاندیدای مأموریت

ساختار روایی

نقد و بررسی فیلم Top Gun: Maverick
نقد و بررسی فیلم Top Gun: Maverick

این درام در چندین جبهه شکل می‌گیرد. موضوع اصلی البته در مورد رابطه پرتنش ماوریک با ستوان بردلی بردشاو (مایلز تلر)، پسر گوس، خلبان جنگنده‌ای که به طرز غم انگیزی در تاپ گان می‌میرد، مربوط می‌شود. تنش بین این دو مرد اغلب به اوج می‌رسد و تهدید می‌کند که ماموریتی را که ماوریک برای انجام آن تحت فشار شدید روسایش قرار گرفته، خراب شود.

در راستای ساختار روایی فیلمنامه‌ی تاپ گان 2 بخش نه چندان مهم و در عین حال بسیار قابل توجه حول تلاش‌های ماوریک برای احیای رابطه خود با پنه لوپه «پنی» بنجامین (جنیفر کانلی) می‌چرخد، که در بخش‌های دیگر نقد و بررسی فیلم تاپ گان 2 به آن می‌پردازیم.

بنابراین، در حالی که فیلم Top Gun – Maverick بیشتر در مورد مردان خشن و ماشین‌های پرنده آنها است، فیلم از مسائل عاطفی و ذهنی دور نمی‌ماند. رهبر باید با آماده کردن بخش‌های مختلف روانی خود و مافوق خود در مأموریتی که در دست اقدام دارد، پیروز شود…

نیروی دریایی مأموریت یافته‌است که یک کارخانه غنی‌سازی اورانیوم غیرمجاز را نابود کند. این نیروگاه در یک فرورفتگی عمیق در انتهای یک دره قرار دارد که برای جنگنده رادارگریز اف-۳۵ مناسب نیست و توسط موشک‌های سطح‌به‌هوای اس-۱۲۵پیچورا و نسل پنجم سوخو-۵۷ دفاع می‌شود.

ماوریک طرحی را با استفاده از دو جفت بوئینگ اف/ای-۱۸ سوپر هورنت طراحی می‌کند. او می‌خواهد حمله را رهبری کند، اما باید یک گروه نخبه از فارغ‌التحصیلان «تاپ گان» را آموزش دهد که توسط فرماندهٔ هوایی و نایب دریاسالار بیو «سایکلون» سیمپسون، که از روش‌های غیرمعمول ماوریک خوشش نمی‌آید، جمع‌آوری شده‌اند.

ماوریک با دانش‌آموزان شکاک خود داگ‌فایت می‌کند تا نشان دهد که پرواز دقیق در ارتفاع پایین ضروری است، نه حملات در ارتفاع بالا. ناوبان جیک «هنگمن» سرسین و بردلی «روستر» بردشاو—پسر نیک «گوس» بردشاو، بهترین دوست فقید ماوریک—با یکدیکر درگیر می‌شوند.

روستر از نگرش شوالیه‌مانند هنگمن متنفر است، در حالی که هنگمن از پرواز محتاطانهٔ روستر انتقاد می‌کند. ماوریک دوباره با دوست‌دختر سابقش، پنی بنجامین، ملاقات می‌کند و به او فاش می‌کند که به مادر روستر که اکنون درگذشته‌است قول داده که از پرواز پسرش جلوگیری کند. روستر، هم از اینکه ماوریک روند کار نظامی او را کند می‌کند ناراحت است، و هم او را به خاطر مرگ پدرش مقصر می‌داند.

ماوریک در حالی که سعی دارد کار گروهی را به شاگردانش بیاموزد و آنها را متقاعد کند که این مأموریت قابل انجام است، می‌ترسد که روستر در مورد مرگ گوس حق داشته باشد. او تمایلی ندارد پسر گوس را به یک مأموریت بسیار خطرناک بفرستد، یا دوباره در کار او دخالت کند.

ماوریک شک‌های خود را به آیس‌من که سرطان گلو دارد ابراز می‌کند. او پیش از مرگ به ماوریک اطمینان می‌دهد که «نیروی دریایی به او نیاز دارد». سایکلون، ماوریک را پس از مرگ آیس‌من، به عنوان مربی حذف می‌کند و پارامترهای جدیدی را تنظیم می‌کند که خطر کمتری در پیشروی دارند اما در هنگام خروج خطرناک‌تر هستند.

نقد فیلم Top Gun: Maverick
نقد فیلم Top Gun: Maverick

ماوریک یک پرواز غیرمجاز از دورهٔ آموزشی را با پارامترهای اصلی انجام می‌دهد و ثابت می‌کند که این کار قابل انجام است. سایکلون با اکراه ماوریک را دوباره به عنوان رهبر تیم منصوب می‌کند.

ماوریک در پیش با یک فروند بوئینگ اف/ای-۱۸، همراه با لیزر نگارنده ستوان ناتاشا «فینیکس» تریس و افسر جنگ‌افزار ستوان رابرت «باب» فلوید در بوئینگ اف/ای-۱۸ به پرواز در می‌آیند. روستر با بوئینگ اف/ای-۱۸ خود همراه با ستوان روبن «پی‌بک» فیچ و ستوان میکی «فَنبوی» گارسیا در یک اف/ای-۱۸-اف آن‌ها را دنبال می‌کنند.

پس از پرواز چهار فروند جت از ناو هواپیمابر یواس‌اس تئودور روزولت، ناو یواس‌اس لیت گالف بمب‌های تاماهاک بی‌جی‌ام-۱۰۹ را شلیک می‌کند تا پایگاه هوایی مجاور را نابود کند. تیم، کارخانه را نابود می‌کند، اما با موشک‌های سطح‌به‌هوای اس-۱۲۵ روبرو می‌شود.

ماوریک با خالی‌شدن پادکارهای روستر، جت خود را قربانی می‌کند تا از ایمنی روستر اطمینان حاصل کند و خود را بیرون می‌اندازد. با اعتقاد به کشته‌شدن ماوریک، به دیگران دستور داده می‌شود که به حامل برگردند. با اینحال روستر برمی‌گردد تا ماوریک را از دست یک میل -۲۴ نجات دهد، اما توسط یک موشک دیگر سرنگون می‌شود و در همان نزدیکی به بیرون پرتاب می‌شود.

این دو یک فروند گرومن اف-۱۴ تام‌کت را از پایگاه هوایی ویران‌شده می‌دزدند. ماوریک و روستر دو عدد سوخو-۵۷ را ساقط می‌کنند، اما یک مورد سوم به دلیل تمام‌شدن مهمات و پادکارهای آنها وارد می‌شود. هنگمن سوخو-۵۷ را ساقط می‌کند و هواپیماها به ناو بازمی‌گردند و ماوریک اف-۱۴ را با وجود نداشتن ارابه فرود یا قلاب باله به فرود می‌آورد.

بعداً ماوریک و روستر با هم روی پی-۵۱ ماستنگ کار می‌کنند. در حالی که ماوریک و پنی به سمت غروب خورشید پرواز می‌کنند، روستر به تصویری از موفقیت مأموریت آن‌ها، در کنار تصویری از پدر مرحومش و ماوریک جوان نگاه می‌کند.

قابل پیش‌بینی

مسیر داستانی در فیلم تاپ گان ۲ ممکن است کمی قابل پیش‌بینی به نظر برسد، اما بخش‌های هیجانی و ضربات احساسی به قدری ظریف طراحی شده‌اند که مخاطب را ناتوان از مقاومت در برابر تماشای آن می‌سازد. فیلم اصلی در سال ۱۹۸۶ منتشر شد و سازندگانِ این دنباله، با زیرکیِ تمام به نوستالژی متمایل شدند، جت‌های جنگنده و خدمه را به روز کردند، اما تمام جزئیات دیگر را در ارجاع به نسخه اصلی حفظ کردند.

دانلود فیلم تاپ گان 2022

دانلود فیلم تاپ گان 2022 لینک مستقیم کیفیت پرده

کیفیت پرده

دانلود زیرنویس فارسی هماهنگ شده با کیفیت پرده

به محض انتشار کیفیت خوب در همین مطلب فایلش را آپلود خواهیم کرد.

هدف

نقد فیلم Top Gun: Maverick
نقد و بررسی فیلم Top Gun: Maverick

شاید برخی از افراد گمان کنند که این فیلم قصد دارد به بررسی نیروی هوایی آمریکا در زمانی بپردازد که آن‌ها با استفاده از هواپیمای بدون سرنشین، با یکدیگر به جنگ می‌پرداختند. در این فیلم مشاهده می‌کنیم که قصد ندارد به بررسی رابطه موضوعات جغرافیایی و سیاست بپردازد.

بازیگری و شخصیت‌پردازی

نقد فیلم تاپ گان 2022
نقد فیلم تاپ گان 2022

سیاست‌های موجود در ایالات متحده سرشار از خیانت است و ماوریک می‌تواند هر چیزی باشد، به‌جز این‌که یک سیاستمدار باشد. او آن‌قدر در کار خود حرفه‌ای است که حتی در حضور افراد حرفه‌ای و مافوق خود هم می‌تواند با یک پوزخند، حرفه خود را به نمایش بگذارد. مثل همیشه، او عالی است.

برخی از افراد گمان می‌کنند که شاید تام کروز نتواند به‌خوبی این نقش را ایفا کند؛ زیرا سن او بالا رفته و طبعاً نمی‌تواند مانند جوانی جذاب و زیرک باشد. این در حالی است که آن چیزی که مشاهده می‌کنیم، خلاف این حرف است. با این‌که تام کروز در آستانه 60 سالگی است، همچنان مانند پسری که در دهه 1980 بود، زیرک، جذاب و باهوش است و می‌تواند از خود فردی ماهر را به نمایش بگذارد.

«تام کروز» در نقش ماوریک، با بدن همیشه جوان و آماده‌اش، لبخند جذاب و کاریزماتیکش و درخشش ماهیچه‌های صورتش که به‌خوبی درگیر می‌شوند، یکی از بهترین بازی‌های خود را در تاپ گان: ماوریک به نمایش می‌گذارد و نفس بیننده را بند می‌آورد.

علی‌رغم جریان‌های احساسی و خطرات فیزیکی که ماوریک را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد، موضوعات دراماتیک کمتر به چشم می‌آید. منظور از وقایع دراماتیک، حرفه، زندگی عاشقانه و خاطره ماوریک از دوست مرده خود است.

شخصیت‌پردازی مایلز تلر درنیومده و شخصیت کانلی هم اصلا بهش پرداخت نشده؛ اگر این دوتا شخصیت را که سکانس‌های تاکیدی رو آن‌ها سوار است در نظر نگیریم فیلم‌نامه قدرت خوبی دارد.

روایتی عاشقانه

نقد فیلم تاپ گان 2022
نقد فیلم تاپ گان 2022

حضور ستاره‌ی دیگر سینما، جنیفر کانلی، که نقش «پنی بنجامین» را بازی می‌کند، به جذابیت‌های فیلم می‌افزاید. ایجاد رابطه‌ی عاشقانه میان ماوریک و پنی در کنار صحنه‌های اکشن فیلم، تعادل ایجاد کرده و نمایش کوبنده‌ای را ارائه می‌دهد.

در دهه‌های اخیر، پیت مبارزات زیادی داشته و در جنگ‌هایی مانند بوسنی و عراق هم شرکت کرده است. علاوه بر این، وی در این مدت با پنی بنجامین (جنیفر کایلی) نیز در ارتباط بوده و رابطه‌ای عاشقانه داشته است. اما در حال حاضر، پنی بنجامین در یک‌بار در نزدیکی پایگاه مشغول به کار است و به طور اتفاقی، با یکدیگر ملاقات می‌کنند و یک جرقه قدیمی دوباره زده می‌شود.

اکنون پنی یک دختر نوجوان دارد (لیلیانا رای) که ماوریک پدر او نیست. در این میان، در نقد فیلم تاپ گان ماوریک مشاهده می‌کنیم که پیت تا حد زیادی خسته است و درعین‌حال، حالتی از بدبینی و احساساتی بودن را در خود دارد.

کارگردانی

بررسی تاپ گان 2022
بررسی تاپ گان 2022

این فیلم را جوزف کوشینسکی کارگردانی کرده و توانسته به‌خوبی تهاجم را به نمایش بگذارد. این کارگردان مشهور و موفق، پیش‌ازاین فیلم ترون: میراث (Tron: Legacy) را نیز کارگردانی کرده و سابقه درخشانی در این حوزه دارد. به همین دلیل هم ساخت چنین فیلم جذابی از این کارگردان چندان عجیب به نظر نمی‌رسد.

تفاوتی که تاپ گان: ماوریک با نسخه 35 سال پیش خود دارد، این است که این فیلم جدید نسبت به قبلی، تحرک بیشتری دارد و حتی برخی از خلبان‌ها نیز خشمگین‌تر شده‌اند. همچنین افراد بیشتری را وارد این فیلم کرده‌اند و تنوع خلبان‌ها افزایش پیدا کرده است.

سکانس‌های پرهیجان و پرتنشی که توجه بسیاری از مخاطبان را به خود جلب می‌کندع بسیار حائز اهمیت هستند. این سکانس‌ها قصد دارند نشان دهند که پرواز، بخش مهمی از هیجان‌های موجود در سینما به نظر می‌رسد که برای افزایش جذابیت آن را بکار می‌برند و از ابتدا موردتوجه فیلم‌سازان قرار گرفته بود.

نظر منتقدان

بررسی تاپ گان 2022
بررسی تاپ گان 2022

در در وب سایت راتن تومیتوز ۵۷ نقد برای فیلم «تاپ گان: ماوریک» منتشر شدند که امتیاز ۹۶ درصد را برای فیلم به همراه داشته است. در وب سایت متاکریتیک نیز ۳۵ نقد ثبت شده است؛ بر اساس این نقدها، امتیاز ۸۱ از صد برای این فیلم بدست آمده است. در ادامه، نظر برخی از منتقدان برتر جهان در مورد فیلم «تاپ گان ۲» قرار دارد.

  • «100/100 RogerEbert | منتقد: تامریس لافری»

سکانس‌های به تصویر کشیده شده از پرواز جت‌ها بر فراز آسمان در فیلم «تاپ گان: ماوریک» جذاب هستند و تدوین منسجم انجام شده توسط ادی همیلتون نیز جذابیت آن‌ها را دو چندان کرده است. این سکانس‌ها، حسی معجزه‌آسا و دلنشین در بیننده ایجاد می‌کنند. از سوی دیگر، این فیلم لحظات احساسی قابل‌توجهی نیز دارد.

  • «100/100 Empire | منتقد: ایان فریر»

نویسنده و کارگردان و دیگر عوامل موفق شدند تا بار دیگر حس فیلم اول «تاپ گان» را در بیننده ایجاد کنند و در عین حال، صحنه‌های هوایی جذاب، جلوه‌های خیره‌کننده، اکشن‌های هیجان‌انگیز و لحظات احساسی را ارائه کنند. از سوی دیگر، تام کروز نیز بار دیگر موفق شده تا نقش‌آفرینی خیره‌کننده‌ای از خودش به جای بگذارد.

  • «100/100 Collider | منتقد: راس بونیم»

فیلم «تاپ گان: ماوریک» کاملا شایسته تمام ستایش‌ها و تحسین‎‌های منتقدان و بینندگان است. این فیلم موفق شده تا از هر جهتی که تصور کنید، نسبت به فیلم اول بهتر باشد و احتمالا یکی از بهترین دنباله‌هایی است که تاکنون ساخته شده است. علاوه بر این، نقش‌آفرینی تام کروز در این فیلم واقعا تماشایی است و صحنه‌های اکشن هوایی فیلم از جمله بهترین صحنه‌های اکشن هوایی تاریخ سینما به شمار می‌روند. فیلم «تاپ گان: ماوریک»، اثری تماشایی‌ است که نفس را در سینه شما حبس می‌کند.

  • «100/100 The Telegraph | منتقد: رابی کالین»

فیلم «تاپ گان ۲»، اثری هیجان‌انگیز، تکان‌دهنده و باشکوه است؛ این فیلم به کارگردانی جان کرازینسکی (Joseph Kosinski) دنباله‌ای عالی برای فیلم اصلی به شمار می‌رود؛ علاوه بر این، این فیلم از جمله بهترین فیلم‌های اکشن سال‌های اخیر محسوب می‎‌شود.

  • «91/100 IndieWire | منتقد: دیوید ارلیچ»

فیلم «تاپ گان: ماوریک» موفق شده تا از هر جهت نسبت به فیلم اصلی بهبود پیدا کند؛ این اثر سینمایی، فیلمی شایسته برای تابستانی داغ به شمار می‌رود. هر چند، نباید ستاره فیلم یعنی تام کروز را فراموش کرد که همچنان فیلم‌های تابستانی‌اش عالی و درخشان هستند.

  • «90/100 Variety | منتقد: پیتر دبروژ»

فیلم «تاپ گان: ماوریک» موفق شده تا تمام خواسته‌های طرفداران را برآورده سازد و هر آنچه آن‌ها از این فیلم انتظار داشته‌اند را انجام بدهد.

  • «80/100 Screen Rant | منتقد: بن کندریک»

فیلم «تاپ گان ۲»، دنباله‌ای نادر به شمار می‌رود که نه تنها از فیلم اصلی بهتر است بلکه به طور قابل توجهی، داستان را عمیق‌تر و جذاب‌تر می‌کند.

  • «70/100 The Hollywood Reporter | منتقد: دیوید رونی»

حضور بازیگران در داخل کابین هواپیماهای واقعی به هنگام فیلمبرداری فیلم «تاپ گان: ماوریک» سبب شده است تا صحنه‌های پرواز فیلم حس واقع‌گرایانه داشته باشند و بیننده‌ در مقایسه با صحنه‌های کامپیوتری،‌ از آن‌ها بیشتر لذت ببرد.

  • تارانتینو در پادکست ReelBlend گفت:

من عاشق “Top Gun: Maverick” هستم. به نظرم فوق‌العاده بود. توی سینما دیدمش؛ این فیلم و فیلم “West Side Story” نمایش سینماییِ حقیقی از خود نشون دادن؛ نمایشی که فکر می‌کردم دیگه توی سینماها نخواهم دید.

دومین فیلم از سری فیلم‌های Top Gun با بازی تام کروز و مایلز تلر، عنوان پرفروش‌ترین فیلم سال را با باکس‌آفیس بیش از 1.3 میلیارد دلار کسب کرده است و گفت‌وگوهایی در رابطه با ساخت سومین فیلم از این سری فیلم انجام شده است.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار نقد و بررسی فیلم Top Gun: Maverick سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


6 thoughts on “نقد و بررسی فیلم Top Gun: Maverick ؛ تکنیکال‌ترین فیلم تاریخ سینما

  1. تاپ گان تونی اسکات یک اثر بسیار جالب بود! اما تاپ گان ماوریک خیلی خیلی بد ساخته شده بود تعجب می کنم 1.3 میلیارد دلار فروخته. اصلا خوشم نیامد.
    آدم با خودش فکر می کند نکند با این نرم افزار های هوش مصنوعی واقعیت افزوده و خلق آثار توسط یک هوش مصنوعی تازه ساز ساخته شده!
    تقریبا در سطح فیلم طوفان شن شمقدری بود

  2. سلام دقیقا اینو فهمیدم امریکایی ها هر کاری میخوان بکنن اول فیلمش میسازن بعد تو واقعیت اجرا میکنن این فیلم حمله به تاسیسات ایران بود

  3. هر کی 5 درصد دانش نظامی داشته باشه میشینه کرکر به این کمدی کلاسیک میخنده! پیروزی اف 14 برابر 3 تا جنگنده نسل پنجم، قائم باشک با پدافند هوایی و کلی جوک های دیگه! دیگه مخاطب رو نباید تینجر دهه 70 تصور کنی که. یه دفعه رامبو رو می‌فرستادم بیاد برج میلادو بکنه ببره! خداییش فیلم بسیار ضایعی بود.

  4. این فیلم یک جوک به تموم عیار هستش..چندتا هواپیمای جنگنده قدیمی با هم وارد ایران می‌شوند و پایگاه هسته ای ایران رو میزنند و برمیگردند مقرشان…اول اینکه فرمانده نیروی هوایی آمریکا عملا گفته با پیشرفته ترین هواپیما های جنگنده مان هم سخته بخواهیم وارد مرز ایران بشویم چه برسد که پایگاه ها رو مورد هدف قرار بدیم..دوم اینکه هواپیما های توی فیلم قدیمی بوده و مانور خوبی ندارند اما با همین هواپیما های قدیمی از گیر موشک های پیشرفته و همچنین هواپیما های سوخو فرار می‌کنند و هیچ مشکلی هم براشون پیش نمیاد…درکل فقط فیلم خواسته بگه یکی از آرزوهای ما که نمیشه به واقعیت تبدیل کرد رو بصورت یک فیلم سینمایی طراحی کرده ایم..

    1. ایران جنگنده نسل پنج داره؟ اون طبیعت و جغرافیا شبیه ایران بود؟ چقد فاز مهم بودن دارین بابا…
      اونجا احتمالا روسیه بود..

  5. خب دیگه کارگردانش نمیدونسته از خلیج فارس میخاسته هواپیما بلند کنه و به بر رو بیابون حمله کنه …روسیه که دور برش آبی نیس که ناوهای امریکایی توش بچرخن یا روسیه که اف 14 نداره … ایران داره وامریکا … دولت خودسر هم منظورش ایرانه نه روسیه حالا اون طبیعت برفی یا اون سوخو هایی که شما دیدین یه تنوعی به مخاطب داده که اون سوخو 57 یا هرچی در برابر اف 18 هم مالیش نیس … در کل این فیلم یه تخیل امریکاییه… وقتی امریکاییها نتون یه واقیعیت رو به سرانجام برسونن فیلمشو میسازن … مثل کشتن هیتلر توی اون سینما توی فیلم حرامزداه های لعنتی یا داشتن 5 حلقه قدرت توی اونجرز برای کنترل دنیا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *