بهترین فیلم های ابرقهرمانی کمدی ؛ برترین کمدی های ابرقهرمانی

در طول سال‌های اخیر فیلم‌های ابرقهرمانی زیادی با ژانر کمدی منتشر شدند. با ما همراه باشید تا به بهترین فیلم های ابرقهرمانی کمدی بپردازیم.

در سال‌های اخیر، فیلم‌های ابرقهرمانی پیوند خوبی با ژانر کمدی خورده‌اند. در این فیلم‌ها اکثر بار طنز به دوش شخصیت اصلی فیلم است و مخاطب در سکانس‌های خنده‌دار توجه ویزه‌ای به آن‌ها می‌کند. البته فیلم‌های ابرقهرمانی صرفاً به دلیل کمدی بودن شناخته نمی‌شوند، اما در حال حاضر یکی از خصوصیت‌های اینگونه فیلم‌ها به شمار می‌رود.

در واقع کمدی بودن برای یک فیلم ابرقهرمانی کافی نیست. یک فیلم ابرقهرمانی خوب از کمدی‌های جدید و خوبی استفاده می‌کند تا بتواند با ایده‌های جدید بیننده را به خنده وادار کند. برای مثال فیلم ثور: عشق و رعد بیش از آنچه که انتظار می‌رفت خنده دار شد و به ساختار کلی فیلم ضربه زد. در این مقاله قصد داریم تا بهترین فیلم های ابرقهرمانی کمدی را به شما معرفی کنیم.

بیشتر بخوانید:

500 تا از بهترین فیلم های مارول جهان [دسته‌بندی ژانر، روایت و قهرمان‌ها] 2021 تا 2024

کمدی ترین فیلم های ابرقهرمانی

خنده دارترین فیلم های دنیای سینمایی مارول

بهترین فیلم های ابرقهرمانی کمدی

  • برترین کمدی های ابرقهرمانی

شما می‌توانید فهرست بهترین فیلم های ابرقهرمانی کمدی را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

بهترین فیلم های ابرقهرمانی کمدی
بهترین فیلم های ابرقهرمانی کمدی

در دهه اخیر کمپانی‌های مارول، دی‌سی، دیزنی و… فیلم‌های ابرقهرمانی خوبی را به تصویر کشیدند که باعث شد نوع جدیدی از کمدی‌ها و فیلم‌های ابرقهرمانی را شاهد باشیم. تا انتهای این نوشتار با فیگار همراه باشید تا به بهترین فیلم های ابرقهرمانی کمدی بپردازیم.

شزم (Shazam)

بهترین فیلم های ابرقهرمانی کمدی
کمدی ترین فیلم های ابرقهرمانی

دنیای سینمایی دیسی طنز خوبی در سرتاسر مجموعه فیلم‌های خود دارد، اما به غیر از جوخه انتحاری به کارگردانی جیمز گان، شزم مطمئناً ارزش این را دارد که جزو بهترین فیلم های ابرقهرمانی با ژانر کمدی قرار بگیرد.

این فیلم از نظر خوب بودن برای خیلی‌ها کمی غافلگیر کننده بود. بعضی از طرفداران هنوز معتقدند که این یکی از بهترین فیلم‌های دنیای سینمایی دیسی است. فیلم شزم با نقش اول کاریزماتیک خود، دارای روحیه و شوخ طبعی زیادی می‌باشد و لحظات مختلفی به ویژه به کشف قدرت‌های بیلی و استفاده از آن‌ها با شادی کودکانه مربوط می‌شود.

ماسک (The Mask)

بهترین فیلم های ابرقهرمانی کمدی
فیلم های برتر ابرقهرمانی با ژانر کمدی

فیلمی نه از مارول یا دی سی، بلکه بر اساس مجموعه‌ای از کمیک‌های اسب سیاه، کمدی ابرقهرمانی جیم کری به نام ماسک، یکی از محبوب‌ترین اجراهای کمدی دوران حرفه‌ای جیم کری می‌باشد.

بسیاری از خنده‌ها به خاطر بازی معمولی جیم کری در نقش استنلی ایپکیس است که به‌ویژه در کمدی فیزیکی‌اش، زمانی که ماسک مرموز را بر چهره می‌زند، می‌درخشد. این فیلم شاید ایده‌ای معمولی برای یک فیلم ابرقهرمانی نباشد و همچنین طنز آن برای همه نیست، اما لحظات بسیار زیادی دارد که مخاطبان نمی‌توانند از خنده به آن‌ها خودداری کنند. این فیلم جزو برترین فیلم های ابرقهرمانی کمدی قرار می‌گیرد.

مرد آهنی 1 (Iron Man)

بهترین فیلم های ابرقهرمانی کمدی
برترین فیلم های ابرقهرمانی کمدی

اهمیت اولین فیلم مرد آهنی بسیار زیاد است. این فیلم دنیای سینمایی مارول را شروع کرد و اگر شکست می‌خورد، چشم‌انداز دنیای مارول بسیار متفاوت از آنچه امروز است خواهد بود.

این فیلم لزوما یک کمدی نیست، اما به لطف بازی فوق‌العاده رابرت داونی جونیور و فیلمنامه، لحظات خنده‌دار زیادی از تونی استارک وجود دارد که جذابیت و کاریزمای او یکی از نکات برجسته کل دنیای سینمایی مارول است. این فیلم به اندازه برخی از پروژه‌های دیگر دنیای مارول به کمدی متکی نیست یا روی آن تمرکز نمی‌کند، اما این نشان می‌دهد که این فیلم چقدر خوب توانسته زانر کمدی را با دیگر ژانرها ترکیب کند.

شگفت انگیزان 1 (The Incredibles)

بهترین فیلم های ابرقهرمانی کمدی
بهترین فیلم های ابرقهرمانی با ژانر کمدی

شگفت‌انگیزان، علی‌رغم اینکه یک پروژه کمیک بوکی معمولی از مارول یا دی سی نیست، همچنان یکی از بهترین فیلم‌های ابرقهرمانی قرن بیست و یکم است و با برخی از طنزهای پیکسار که همه مخاطبان می‌توانند از آن لذت ببرند، بسیار سرگرم‌کننده می‌باشد.

چه از طریق پویایی خانواده باشد، چه گروهی که قدرت‌های خود را پنهان می‌کنند، یا صرفاً به دلیل اینکه فروزون نمی‌تواند لباس فوق‌العاده‌اش را پیدا کند، این فیلم سرشار از شوخ طبعی است که آن را به یکی از فیلم های برتر ابرقهرمانی با ژانر کمدی تبدیل می‌کند.

ددپول 2 (Deadpool)

بهترین فیلم های ابرقهرمانی کمدی
بهترین فیلم های ابرقهرمانی کمدی

ددپول 2 به همان اندازه بد دهن و خشونت‌آمیز اولین فیلم خود ظاهر شد. این فیلم دنباله‌ای عالی برای موفقیت اولین فیلم خود در سال 2016 است، حتی اگر از نظر روایت داستان و قدرت کمدی به اولین قسمت خود نرسد. این فیلم جزو فیلم های برتر ابرقهرمانی با ژانر کمدی قرار می‌گیرد.

رایان رینولدز با بازی پیشرو خود در اینجا یک بار دیگر ثابت می‌کند که برای این کاراکتر بهترین انتخاب بوده است، اما فیلم همچنین لحظات خنده‌دار فوق‌العاده‌ای از بازیگران مکمل خود دارد، مخصوصاً گروه ایکس فورس. در حال حاضر ساخت قسمت سوم ددپول تأیید شده است و در این فیلم، هیو جکمن، بازیگر افسانه‌ای ولورین به نقش خود باز خواهد گشت.

نگهبانان کهکشان 2 (Guardians Of The Galaxy)

بهترین فیلم های ابرقهرمانی کمدی
بهترین فیلم های ابرقهرمانی کمدی

نظرات متفاوتی در مورد قسمت دوم نگهبانان کهکشان وجود دارد، عده‌ای از آن متنفرند و برخی آن را دنباله‌ای مناسب برای یکی از بهترین فیلم های دنیای سینمایی مارول می‌دانند. با این حال، این فیلم از زانر کمدی به بهترین حالت ممکن استفاده کرد.

مسئله‌ای که بسیاری، حتی آنهایی که فیلم را دوست دارند با فیلم دارند این است که کمدی‌ها چقدر سریع وارد می‌شوند. گاهی اوقات بی امان است تقریباً از همان ابتدا بدون توقف شروع به شوخی‌های خنده‌‍دار می‌کند، اما در احساسی‌ترین لحظات فیلم کمدی‌ای وجود ندارد. با این وجود، بسیاری از طنزهای فیلم فوق‌العاده هستند و به مراتب بهتر از سایر فیلم‌های دنیای سینمایی مارول به نمایش در می‌آیند، تا حد زیادی به دلیل بازیگران فوق‌العاده آن، که شیمی فوق العاده‌ای با یکدیگر دارند.

مرد مورچه‌ای (Ant-Man)

بهترین فیلم های ابرقهرمانی کمدی
بهترین فیلم های ابرقهرمانی کمدی

مسلماً دست کم گرفته‌شده‌ترین فیلم دنیای سینمایی مارول، مرد مورچه‌ای است، داستانی که نسبتاً محدود می‌باشد و در تمام طول مسیر شبیه تماشای سبکی جدید است و کل فیلم با شخصیت منفی معمولی خود به تصویر کشیده می‌شود. این فیلم همچنین برخی از بهترین کمدی های مارول را دارد.

پاول راد در این فیلم و در این نقش بسیار خوب عمل می‌کند و رفتاری که او برای دنیای سینمایی مارول به ارمغان می‌آورد فوق العاده است. یکی دیگر از معدن طلای مطلق خنده در فیلم مایکل پنا است که در کار خود عالی ظاهر می‌شود.

نگهبانان کهکشان 1 (Guardians Of The Galaxy)

بهترین فیلم های ابرقهرمانی کمدی
بهترین فیلم های ابرقهرمانی کمدی

هنگامی که فیلم نگهبانان کهکشان به نمایش در آمد، شگفت‌انگیز بود و دنیای سینمایی مارول را عمیق‌تر به فضا برد و به یکی از جدیدترین و خیره‌کننده‌ترین فیلم‌های مارول تبدیل شد که حتی تا به امروز هم این شهرت را حفظ کرده است.

این فیلم پر از احساسات است، با هر یک از بازیگران اصلی آن در کنار هم برای افزودن کیفیت به فیلم، مملو از کمدی‌های مزخرف، بی احترامی، تصاویری خیره کننده و رنگارنگ و یکی از بهترین مبارزات گروهی در دنیای سینمایی مارول است. میزان محبوبیت جوک‌ها در این فیلم در سطح بالایی قرار دارد و طرفداران نمی‌توانند صبر کنند تا جیمز گان و همکارانش ساخت قسمت سوم نگهبانان کهکشان را به اتمام برسانند.

ثور: رگناروک (Thor: Ragnarok)

بهترین فیلم های ابرقهرمانی کمدی
بهترین فیلم های ابرقهرمانی کمدی

قبل از تایکا وایتیتی، ثور به‌عنوان یک کاراکتر محبوبیت زیادی نداشت، سرمایه‌ای که طرفداران روی فیلم‌هایی مثل کاپیتان آمریکا، مرد آهنی و غیره داشتند را نداشت و همچنین دو فیلم ضعیف را دریافت کرد. فیلم ثور: راگناروک همه چیز را تغییر داد.

این فیلم به طور کامل مسیر ثور را تغییر داد و او را به یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های جهانی تبدیل کرد و به کریس همسورث اجازه داد تا درخششی که لیاقت آن را دارد، داشته باشد. این فیلم کاملاً خنده دار است و یکی از تماشایی‌ترین فیلم های دنیای مارول می‌باشد. شخصیت کورگ در این فیلم وارد دنیای سینمایی مارول شد و توانست به یی از شخصیت‌های کمدی مکمل ثور تبدیل شود.

ددپول 1 (Deadpool)

بهترین فیلم های ابرقهرمانی کمدی
بهترین فیلم های ابرقهرمانی کمدی

اولین فیلم ددپول، یک فیلم ابرقهرمانی معمولی نیست و می‌تواند برای تماشاگران برخی از سرگرم‌کننده‌ترین لحظات کمیک بوکی و همچنین خنده‌های بی وقفه را برای مخاطبان فراهم کند.

رایان رینولدز در این نقش فوق العاده عمل می‌کند و بعید است که کسی جز او توانایی بازی در این نقش را داشته باشد. ددپول با شکستن دیوار چهارم و صحبت رو در رو با بینندگان لحظات بسیار فوق العاده‌ای را برای تماشاچی رقم می‌زد. این فیلم از آن دسته فیلم‌های خانواده پسند نیست و با درجه سنی 18 سال ساخته شده است.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین فیلم های ابرقهرمانی کمدی سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *