بهترین فیلم های سینمایی درباره زنده ماندن از نگاه سایت فیگار

امروز میخواهیم در مقاله بهترین فیلم های سینمایی درباره زنده ماندن از نگاه سایت فیگار یکی از جذاب‌ترین موضوعات سینمایی را با هم مرور کنیم.

در بین فیلم‌های سینمایی که هر سال بر روی پرده سینما به نمایش در می‌آیند همواره بخش جذابی از فیلم‌ها به موضوع بقا و سرنوشت انسان در دنیای آینده اختصاص می‌یابد. فیلم‌های درام و گاهی ترسناک که اغلب از چاشنی تخیل هم بهره می‌برند ما را با ناشناخته ترین ترس بشر آشنا می‌کنند و آن ترس چیزی نیست جز مرگ! آدمی برای زنده ماندن دست به هرکاری می‌زند و گاهی برخی از اعمال او با ارزش هایش تضاد محسوسی نیز دارد. امروز می‌خواهیم شما را با فهرستی از بهترین فیلم های سینمایی درباره بقا آشنا کنیم.

مقاله مکمل:

معرفی و تحلیل بهترین فیلم های نجات و بقا ؛ [2022، 2021 و تمام دوران]

بهترین فیلم های سینمایی درباره زنده ماندن از نگاه سایت فیگار

نبرد برای بقا!

در این قسمت فهرست عناوین بهترین فیلم های سینمایی درباره زنده ماندن از نگاه سایت فیگار را در یک نگاه می‌توانید مشاهده کنید:

  1. Buried (2010)
  2. Phone Booth (2002)
  3. Everest (2015)
  4. The Impossible (2012)
  5. Gravity (2013)
  6. Cast Away (2000)
  7. Life of Pi (2012)
  8. The Martian (2015)
  9. The Revenant (2015)
بهترین فیلم های سینمایی درباره زنده ماندن
بهترین فیلم های سینمایی درباره زنده ماندن

فیلم‌هایی که در فهرست بالا آورده شد از منظری به برترین فیلم های سینمایی درباره زنده ماندن مشهور می‌باشند. حال با هم به شرح مختصری از فیلم‌های مقاله بهترین فیلم های سینمایی درباره زنده ماندن از نگاه سایت فیگار می‌پردازیم.

Buried (2010)

بهترین فیلم های سینمایی درباره زنده ماندن
بهترین فیلم های سینمایی درباره زنده ماندن

پاول کنرای ( ریان رینولدز ) یک راننده  کامیون است که توسط یک شرکت پیمانکاری در عراق استخدام شده است. او در یکی از رانندگی های شبانه برای استراحت توقف می کند.

اما هنگامی که به هوش می آید خود را درون یک تابوت چوبی قدیمی می بیند که دفن شده به نظر می رسد.  او نمی داند که چه اتفاقی افتاده است و چرا اینگونه شده است.

تنها شانس او برای فرار از این محل مرموز و کشنده یک فندک و یک تلفن همراه است که هر آن ممکن است شارژ آن تمام شود. او باید در کمتر از 90 دقیقه و پیش از آنکه اکسیژن موجود تمام شود خود را نجات دهد.

Phone Booth (2002)

بهترین فیلم های سینمایی درباره زنده ماندن
بهترین فیلم های سینمایی درباره زنده ماندن

داستان درباره‌ی یک تبلیغاتچی کلاهبردار به نام استوارت شپرد (کالین فارل) است که برای تلفن زدن به معشوقه‌اش، پَم (کیتی هُلمز)، به یک باجه‌ی تلفن می‌رود.

با ورود به این باجه است که داستان فیلم آغاز می‌گردد. مردی که مدت‌ها است استوارت را زیر نظر داشته با تلفن داخل باجه تماس می‌گیرد، و استوارت با پاسخ‌ دادن به این تماس در موقعیتی قرار می‌گیرد که در انتهای فیلم به فرد دیگری بدل می‌شود.

Everest (2015)

بهترین فیلم های سینمایی درباره زنده ماندن
بهترین فیلم های سینمایی درباره زنده ماندن

حادثه ای که در سال 1996 در روزهای 10 و 11 ماه می در اورست روی داد، یکی از تلخ ترین حوادث تاریخ کوهنوردی می باشد. در این سال، 8 نفر از کوهنوردان به سرپرستی اسکات فیشر، مبلغ 65 هزار دلار را پرداخت کردند تا بتوانند با کمک راهنمایی تمام وقت،به قله اورست صعود کرده و نام خودشان را در تاریخ ثبت نمایند.

اما پس از اتفاقات مختلفی که در هنگام صعود برای آنان رخ داد ، این افراد در اورست گرفتار شدند و جان خود را از دست دادند و در نهایت با 12 کشته، یکی از تلخ ترین حادثه های کوهنوردی تاریخ در سال 1996 به وقوع پیوست.

داستان فیلم « اورست » اما نه درباره مرگ بوکریف بلکه درباره فاجعه اورست در سال 1996 می باشد و داستان دو گروه کوهنوردی به رهبری راب هال ( جیسون کلارک ) و اسکات فیشر ( جیک جیلنهال ) می باشد که قصد دارند تا صعودی را به قله اورست آغاز نمایند.

صعود پر فراز و نشیب آنان در ابتدا بدون مشکل به نظر می رسد اما در ادامه با توجه به وقفه هایی که در صعود ایجاد می شود و مشکل اکسیژن و مسائل دیگر، اعضای گروه رفته رفته رنگ مرگ را در مقابل دیدگانشان مشاهده می کنند.

The Impossible (2012)

بهترین فیلم های سینمایی درباره زنده ماندن
بهترین فیلم های سینمایی درباره زنده ماندن

خانواده ای پنج نفره برای تعطیلات به ساحلی زیبا در یکی از کشورهای آسیایی می روند اما ناگهان با یک سونامی ترسناک مواجه می شوند که زندگی شان را از هم می پاشد.

 کارگردان با چنان تصاویرِ حیرت انگیز و ترسناکی سونامی را نشان می دهد که مو بر تنتان سیخ خواهد شد. دیدنِ بیست دقیقه ی آغازین فیلم، جسارت زیادی می خواهد. تصاویر پر قدرتی که از خرابی های ناشی از سونامی نشان داده می شود، اثرات این پدیده ی ترسناک را با تمام ابعاد فاجعه بارش پیش روی تماشاگر می گشاید.

اینطوری ست که در یک ساعت ابتدایی فیلم، اصولاً داستان فراموشمان می شود از بس که کارگردان در نشان دادن فضای آپوکالیپتو گونه ی فیلمش موفق و از بس که در طراحی صحنه های عظیمی مثل آن بیمارستان که پر است از مصدوم و مجروح، دقیق عمل می کند.

بعد از گیر افتادن مادر و پسرِ بزرگ در میان امواج و سپس در میان گل و لای، تصور می کنیم قرار است داستانِ رنج و مشقت این دو نفر را در تنهایی و مقابله با گرسنگی و جراحت و خونریزی دنبال کنیم تا به سرانجامی برسیم.

Gravity (2013)

بهترین فیلم های سینمایی درباره زنده ماندن
بهترین فیلم های سینمایی درباره زنده ماندن

مهندس پزشک برتر ناسا به نام ریان استون ( ساندرا بولاک ) در اولین سفر خود به خارج از کره زمین، به همراه فضانورد با تجربه مت کوالسکی ( جورج کلونی ) به یکی از ماموریت های شاتل اعزام می شوند.

اما درست در زمانی که آنها در حال انجام ماموریت هستند، یک تکه از سفینه فضایی متعلق به روسیه به شاتل آنها برخورد کرده و شاتل آنها را نابود می کند. با اینحال ریان پس از این فاجعه زنده زنده مانده اما ارتباطش با زمین و فرمانده قطع می شود و این در حالی است که اکسیژن وی هم در حال اتمام است.

Cast Away (2000)

بهترین فیلم های سینمایی درباره زنده ماندن
بهترین فیلم های سینمایی درباره زنده ماندن

دورافتاده Cast Away داستان یکی از مدیران شرکت پستی فدکس به نام چاک نولاند (با بازی هنکس) را روایت می‌کند که به صورت معجزه‌آسایی از یک سانحه هوایی جان سالم به در می‌برد.

او سال‌ها به تنهایی در جزیره‌ای به سر می‌برد تا بالاخره کسی برای نجات او می‌آید. زمکیس پس از اکران فیلمش و قرار گرفتن آن در شبکه ویدیوی خانگی صحنه‌ای از دورافتاده Cast Away را حذف کرد.

چاک پس از سه سال زندگی در جزیره تصمیم به خودکشی می‌گیرد، او آدمکی درست می‌کند و آن را با طناب داری به درختی آویزان می‌کند تا ببیند آیا این درخت تحمل وزن او را دارد یا نه. اما شاخه درخت می‌شکند. بعدتر وقتی چاک برای ساختن قایق خود به طناب بیشتری نیاز دارد به آن‌جا برمی‌گردد تا طناب را از درخت باز کند.

Life of Pi (2012)

بهترین فیلم های سینمایی درباره زنده ماندن
بهترین فیلم های سینمایی درباره زنده ماندن

« زندگی پای » داستان پای پاتل ( سوراج شاما ) پسر نوجوانی است که به همراه پدرش در باغ وحش خودشان در شهر پوندیشری هندوستان فعالیت می کند. پس از اتفاقاتی، پدر مجبور به فروش باغ وحش می شود و سپس کل خانواده پاتل تصمیم میگیرند به همراه حیوانات باغ وحش با یک کشتی عازم کانادا شوند.

اما در میانه راه به دلیل طوفان سختی که شکل می گیرد، خانواده پای مفقود شده و تمامی حیوانات نیز به سرنوشت مشابه ای دچار می شوند و تنها این پای هست که به زحمت موفق به فرار از مهلکه می شود و خود را در یک قایق، زنده می یابد.

وی حالا در میان اقیانوس بی کران تنها مانده و نمی داند که باید چطور با این تجربه سخت زندگی کنار آید ، اما وقتی که متوجه می شود به جز او در این آب های بی کران، مهمان ناخوانده دیگر هم حضور دارد، وحشت سراسر وجودش را در بر می گیرد چراکه این مهمان ناخوانده یک ببر بنگال به شدت گرسنه است که امکان دارد هر لحظه پای را ببلعد.

The Martian (2015)

بهترین فیلم های سینمایی درباره زنده ماندن
بهترین فیلم های سینمایی درباره زنده ماندن

آرس 3 فضاپیمایی است که برای اهداف اکتشافی به سمت سیاره مریخ فرستاده می شود اما پس از ورود به این سیاره به جهت طوفانی که در مریخ وزیدن می گیرد، جان فضانوردان به خاطر افتاده و حتی یکی از آنان به نام مارک ویتنی ( مت دیمون ) به شدت مصدوم می شود و دیگر فضانوردان زمانی که تقریبا مطمئن می شوند او را از دست داده اند، به سفینه خودشان برگشته و برای نجات جانشان از سیاره خارج می شوند.

اما پس از مدتی مارک به هوش می آید و متوجه می شود که در سیاره مریخ تنها مانده! او که یک گیاه شناس هست، سعی میکند خودش را تا زمانی که ناسا سفینه ای را برای بازگرداندن او به زمین بفرستد زنده نگه دارد.

The Revenant (2015)

بهترین فیلم های سینمایی درباره زنده ماندن
بهترین فیلم های سینمایی درباره زنده ماندن

هیو گلاس ( لئوناردو دیکاپریو ) یک دام گذار برای جانواران است که کسب و کارش در تجارت پوست می باشد. وی و گروه همراهش در این راه خطرناک با سرخپوستان نیز نبردهای سختی دارند و دائما در حال فرار از نزاع با آنان می باشند.

اما پس از اینکه گلاس با یک خرس گریزلی درگیر شده و به شدت زخمی می شود، فرمانده گروه به نام اندرو ( دامنل گلسون ) پس از مشاهده وضعیت وخیم گلاس احساس می کند که او به زودی از دنیا خواهد رفت.

به همین جهت، وی فیتزجرالد ( تام هاردی ) و دو فرد دیگر را مامور مراقبت از او می نماید تا اگر گلاس از دنیا رفت، خاکسپاری آبرومندی برایش برگزار نمایند. اما فیتزجرالد، گلاس را در حالت زخمی و درمانده به حال خود رها می کند تا بمیرد.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین فیلم های سینمایی درباره زنده ماندن از نگاه سایت فیگار سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *