بهترین فیلم های بقا از نگاه سایت فیگار + [بهترین سریال های نجات و زنده ماندن]

اگر به دنبال فیلم‌های واقعیت گرا در ژانر نجات و بقا هستید، این مقاله را از دست ندهید. با فیگار همراه باشید تا به معرفی بهترین فیلم های نجات و بقا بپردازیم.

یکی از ژانرهای محبوب در صنعت فیلم‌سازی امروزی، ژانر نجات و بقا است. این ژانر، علاوه بر کتاب‌ها، به طور گسترده‌تری در فیلم‌های سینمایی نیز رواج دارد و توانسته است ذهن مخاطبان را به سمت واقعیت‌های زندگی و مواجهه با مشکلات و بلایا جلب کند. مهمترین موضوع در این ژانر، نجات و بقا در مواجهه با بلایا و خطرات مختلف است که انسان‌ها در طول زندگی‌شان با آنها روبرو می‌شوند. از جمله مسائل حیاتی در این حوزه، نجات جان خود و نجات خانواده و عزیزان در مواجهه با این بلایا است.

در ادامه، به بررسی برخی از بهترین فیلم‌های ژانر نجات و بقا می‌پردازیم.

بهترین فیلم های بقا

در ادامه لیست بهترین فیلم های بقا و بهترین سریال نجات را که در این مقاله به آن‌ها اشاره کرده‌ایم در یک نگاه خواهید دید:

بهترین فیلم های نجات و بقا
بهترین فیلم های بقا

اولین قانون طبیعت که انسان ملزم به رعایت آن می‌باشد، تلاش برای بقا و زنده ماندن است، تمامی عناصر علم و فناوری و هر چیز مشابه آن از این قانون حیاتی پیروی می‌کند. اما فیلم‌هایی که در ژانر نجات و بقا هستند، به مخاطب شرایط سختی از آب و هوا، مشکلات مختلف و شدیدی که انسان را درگیر می‌کند، و در کنار آن فهماندن هدف اصلی خلقت انسان را نشان می‌دند. همه این‌ها از جمله موضوعاتی است، که توجه کارگردانان را به ساخت اثرهای هیجان انگیز جلب کرده است.

در ادامه با فیگار همراه باشید تا به معرفی بهترین فیلم های نجات و بقا بپردازیم، در این نوشتار  قرار است از بین فیلم های نجات بهترین را به شما عزیزان معرفی کنیم.

بیشتر بخوانید:

127 HOURS

بهترین فیلم های نجات و بقا
بهترین فیلم های بقا
  • کارگردان: دنی بویل
  • بازیگران: جیمز فرانکو، کیت مارا، آمبر تامبلین
  • محصول: آمریکا

فیلم سینمایی 127 ساعت، اثری در ژانر درام و بقا و بر اساس داستانی واقعی از زندگی یک کوهنورد ساخته شده است. این فیلم مهیج مخاطب را به سفر در اعماق کوه‌های کمتر شناخته شده می‌برد. بهترین فیلم بقا، بر اساس داستان واقعی، فیلم 127 ساعت می‌باشد.

127 ساعت داستان واقعی یک کوهنورد به نام آرون رالستون است. در حین کوهنوردی او در گراند کانیون یک تخته سنگ روی دستش می‌افتد و او در یک کوه ایزوله زندانی می‌شود. او در آن 5 روز از تمام ابزارهای ممکن که باعث ادامه حیاتش می‌شدند استفاده کرد. در آن مدت خانواده، دوستان، عشقش و دوستان کوهنوردش را به یاد می‌آورد.

این فیلم ژانر بقا، که توانست نظرات مثبت اکثر منتقدان را دریافت کند، در اکثر وبگاه‌های برتر و همچنین در رادیو و تلویزیون به نمایش درآمد و همچنین نامزد جایزه اسکار شد.

Scorched Earth

بهترین فیلم ها و سریال های ژانر بقا 2022
بهترین فیلم های بقا
  • نام اثر: زمین سوخته
  • کارگردانان: جاشوا موریسون، جترو راندل
  • نویسنده: جترو راندل
  • ژانر: اکشن، وحشت، علمی تخیلی
  • تاریخ انتشار: سال 2022 میلادی
  • بازیگران: لی وستویک، رابین کیروان، کیت هارگرو، جترو راندل، بن سیلور

زمین سوخته که در واقع بهترین فیلم ژانر بقا 2022 نام گرفته است، داستان عجیبی را روایت می‌کند که بعد از آخرالزمان و پایان دنیا شکل گرفته است. فیلم‌نامه جذاب این اثر باعث شده تا مخاطبان چشم‌ انتظارش باشند.

داستان از جایی آغاز می‌شود که آب‌های روی زمین تماما با رادیواکتیو مخلوط شده و برای نوشیدن بسیار کشنده است. در این دنیای دیستوپیایی، گیلین تمام تلاش خود را می‌کند تا مطمئن شود دخترش داروهای مورد نیاز برای زنده ماندن را دریافت می‌کند.

نقد فیلم 127 ساعت

بهترین فیلم های زنده ماندن
بهترین فیلم های بقا

شاید بتوان 127 ساعت را فیلم اکشنی نامید که قهرمان در آن بر خلاف قهرمانان پر تحرک فیلم های اکشن، در جایی ثابت است. در این فیلم دشت به ظاهر بی انتها و بی آب و علف مملو از کوههای هول انگیز مرگ حتمی قهرمان فیلم را پیش بینی می‌کند اما قهرمان در اینجا در برابر قانونمندی طبیعت قد علم می‌کند و به مصاف مرگ می‌رود. او حتی بخشی از جان و وجود خود را قربانی طبیعت می کند اما از این مهلکه جان به در می برد و به استقبال فلش فوروارد ذهنی خود از آینده می شتابد.

در خیلی از صحنه‌ها شخصیت خاطرات گذشته‌اش را به یاد می‌آورد. “فرانکو” از این خصوصیت فیلمنامه به عنوان حربه‌ای در بازیگری استفاده کرده است. برای مثال؛ در صحنه‌ای از فیلم به یاد می‌آورد که آخرین بار مادرش با او تماس گرفته، و او تلفن را جواب نداده و صدای مادرش را از روی پیغام گیر گوش کرده است.

در این صحنه بازیگر توانسته حس پشیمانی را با نگاه هایش به تماشاگر القاء کند. در لایه های زیرین فیلم با استناد به همین سکانس می تواند گفت کارگردان نقدی هم دارد بر بنیان سست خانواده در غرب.

Apocalypto 

بهترین فیلم های نجات و بقا
بهترین فیلم های بقا
  • کارگردان: مل گیپتون
  • بازیگران: رودی یانگبلاد، رائول تروهی‌یو، جاناتان بریور
  • محصول: آمریکا

فیلم سینمایی آپوکالیپنتو فیلمی در ژانر آخرالزمان و بقا است. این فیلم محصول سال 2006 می‌باشد. آپوکالیپتو که واژه‌ای یونانی می‌باشد، به معنی آشکار کردن است. لازم به ذکر است که این فیلم سینمایی یکی از بهترین فیلم های نجات می‌باشد.

نویسنده این اثر سینمایی که فرهاد صفی نیا می‌باشد، روایتگر داستانی به نام  انقراض تمدن مایا می‌باشد. کیفیت پوشش و زندگی مردم مایا به سبک انسان‌های اولیه به تصویر کشیده شده‌است و توحش مردم و بیگانگی فیلم از مظاهر مدرنیته گواه بر این ادعا می‌باشد.

نقد فیلم آپوکالیپتو

بهترین فیلم های زنده ماندن
بهترین فیلم های زنده ماندن

فیلم از لحاظ ساختار زمان و مکان پیوستگی دارد و مل گیبسون در این فیلم به خوبی توانسته است از ابتدای فیلم بیننده را درگیر حوادث کند، به هیجان بیاورد، در مواقعی آرامش دهد و فرصتی برای فکر کردن به آن چه پیام فیلم است بدهد.

بنابراین فیلم از لحاظ موقعیت مکانی پراکندگی ندارد و کاملا پیوسته و منسجم است. همچنین از لحاظ زمانی این پیوستگی رعایت شده است. تمام ماجرای فیلم در سه روز و دو شب آغاز و پایان می‌یابد. بنابراین فیلم از لحاظ ساختار مکانی و زمانی بسیار منسجم است و از هم گسیختگی ندارد.

Aylan Baby

بهترین فیلم نجات 2022
بهترین فیلم های بقا
  • نام اثر: آیلان عزیزم
  • کارگردان: عمر ساریکایا
  • نویسنده: عمر ساریکایا
  • ژانر: درام
  • تاریخ انتشار: 1 مارس سال 2022 میلادی
  • بازیگران: توکتام ابوذری، مایک میچل، ویلما الس، احمد اوزتورک، علی صبری بلعید

آیلان عزیزم قطعا بهترین فیلم نجات 2022 به شمار می‌رود چرا که صحنه‌های درام بسیاری در خود جای داده است که همین به تنهایی می‌تواند مخاطب را به خود جذب کند.

آلن کردی که با نام آیلان کردی شناخته می‌شود یک کودک 3 ساله سوری است. این اثر به روایت داستان زندگی این کودک تا لحظات پایانی زندگی‌اش می‌پردازد. متاسفانه جسم بی‌جان آیلان به همراه جسد غرق شده یک کودک دیگر توسط دو نفر در ساعات ابتدایی روز یعنی حدودا ساعت 6 و نیم صبح، کشف شد و از آب بیرون کشیده شد.

Cast Away

بهترین فیلم های نجات و بقا
بهترین فیلم های بقا
  • کارگردان: رابرت زمیکس
  • بازیگران: تام هنکس، هلن هانت، نیک سیرسی
  • محصول: آمریکا

فیلم سینمایی دور افتاده اثری در ژانر بقا و درام است، ساخته سال 2000 میلادی می‌باشد. این اثر سینمایی که گویا نظری در جامعه شناسی نیز محسوب می‌شود، مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و توانست نامزد دریافت جایزه نقش اول مرد در جشنواره اسکار شود. یکی از بهترین فیلم های نجات و بقا، فیلم سینمایی دور افتاده می‌باشد.

داستان این اثر سینمایی که نوعی از فیلم های زنده ماندن، محسوب می‌شود، درباره ماموری است، که به اجبار در جزیره‌ای خالی از سکنه زندگی می‌کند. روایت عجیبی که به بازیگری تام هنکس می‌باشد. او برای بازی در این نقش نزدیک به 25 کیلو وزن کم کرد تا خود واقعی‌اش را به کاراکتر فیلمش نزدیک‌تر کند.

نقد فیلم دور افتاده

برترین فیلم های نجات
برترین فیلم های نجات

به گفته دیوید ریچو، روانشناس: «امید، باور توانایی‌های بالقوه‌ای است که در زندگی از آنها برخوردار هستیم و به مراتب قدرتمند تر از آن چیزی است که منِ ترسناک و محدود را به تصویر کشیده است؛ درایتی فرا‌گیرتر از آنچه که ذهن متفکر بتواند به آن برسد و عشقی وسیع تر از آنچه که با آن بتوان دایره دوستانِ نزدیک را در آغوش کشید.» رازی است مدفون در درون ما که در زمان نیاز شدید به آن، همگی منتظر هستیم تا سر از درون بر آورد. موهبتی الهی و گنجی‌ بی حد و اندازه است.

Against the Ice

بهترین فیلم های نجات 2022
بهترین فیلم های بقا
  • نام اثر: در برابر یخ
  • کارگردان: پیتر فلینت
  • ژانر: ماجراجویی، درام، تاریخی
  • تاریخ انتشار: 2 مارس سال 2022 میلادی
  • مدت زمان: 1 ساعت 42 دقیقه
  • پخش از: شبکه جهانی نتفلیکس
  • بازیگران: نیکولای کاستر والداو، جو کول، چارلز دنس، هایدا رید، اد اسپلیرز

اگر بخواهیم بهترین فیلم های نجات 2022 را بشماریم قطعا در برابر یخ نیز شمرده و نام برده می‌شود. این فیلم قرار است در سال میلادی 2022 از طریق شبکه جهانی نتفلیکس پخش شود.

داستان این اثر در سال‌ 1909 میلادی اتفاق می‌افتد. دو کاوشگر به دانمارک سفر کرده‌اند. آن‌ها در گرینلند پوشیده از یخ رها شده و برای زنده ماندن سخت تلاش می‌کنند.

The Revenant

بهترین فیلم های نجات و بقا
بهترین فیلم های بقا
  • کارگردان: الخاندرو گونسالس اینیاریتو
  • بازیگران: لئو ناردو دیکاپریو، تام هنکس، ویل پولتر
  • محصول: آمریکا

فیلم سینمایی بازگشته، فیلمی در ژانر حماسی است. این فیلم که بر اساس رمانی به همین نام است، در سال 2015 اکران و پخش شد. این فیلم که اثری مهم در سینما محسوب می‌شود توانست با حضور در جشنواره اسکار در 12 رشته نامزد و موفق به دریافت 3 جایزه از این جشنواره شود، بنابراین می‌توان این فیلم را بهترین فیلم نجات، در ژانر بقا و نجات دانست.

داستان این فیلم در مورد یک گروه شکارچی 42 نفرهٔ سفید پوست است، که تحت سرپرستی یک تاجر پوست در قرن نوزدهم به شکار می‌روند. اما به علت دزدیده شدن یک دختر سرخپوست توسط دو مرد سفیدپوست، با حمله سرخپوست‌ها مواجه می‌شوند و 32 نفر از آن‌ها در نتیجه حمله کشته می‌شوند.

نقد فیلم از گور برخاسته

برترین فیلم های نجات
برترین فیلم های نجات

در فیلمی که پر است از لحظات بیقرار کننده و به یاد ماندنی، ناراحت‌کننده‌ترین صحنه می‌تواند صحنه حمله خرس باشد. «ازگوربرخاسته» که بدون کات‌های پیاپی نمایش داده می‌شود نمایی واقعی از آنچه ممکن است هنگام رو در رو شدن انسان با یک خرس مادر عظیم الجثه که می‌خواهد از توله هایش محافظت کند رخ دهد را نشان می‌دهد.

دو مضمون و مفهوم مهمی که «ازگوربرخاسته» سوار بر آنها داستانش را روایت می‌کند، طبیعت خشن بشر به عنوان وحشی‌ترین حیوان و فلسفه‌ی پیچیده‌ی انتقام است. شاید تاکنون در هنگام دیدن اخبار جنگ یا خواندن تاریخ جنگ‌های مختلف دنیا مخصوصا جنگ جهانی دوم از عصبانیت به بقل دستی‌تان یا زیر لب به خودتان گفته‌اید: «واقعا انسان از هرچی حیوون پست‌تره».

Extraction 2

فیلم های 2022 زنده ماندن
بهترین فیلم های بقا
  • نام اثر: استخراج 2
  • کارگردان: سام هارگریو
  • نویسنده: جو روسو
  • ژانر: اکشن، ترسناک
  • تاریخ انتشار: سال 2022 میلادی
  • بازیگران: کریس همسورث، آدام بسا، تینتین دالاکیشویلی، پاتریک نیوال، آرمن گریگ

از جمله فیلم های 2022 زنده ماندن می‌توان به قسمت دوم مجموعه استخراج اشاره کرد. انتظار می‌رود که این اثر به یکی از مهیج‌ترین آثار موجود در فهرست بهترین فیلم ها و سریال های ژانر بقا 2022 فیگار تبدیل شود.

این اثر که ادامه‌ای برای فیلم اکشن و هیجان انگیز استخراج است که در سال 2020 اکران شد، توسط سام هارگریو ساخته شده و قرار است تا پایان سال میلادی پخش شود.

Life of Pi

بهترین فیلم های نجات و بقا
بهترین فیلم های بقا
  • کارگردان: انگ لی
  • بازیگران: عرفان خان، سورج شارما، عادیل حسین
  • محصول: آمریکا،انگلستان، تایوان

فیلم سینمایی زندگی پی، فیلمی در ژانر داستانی و ماجراجویی است، که بر اساس رمانی به همین نام می‌باشد. فیلم برداری این اثر سینمایی به صورت سه بعدی انجام شده است.

این اثر که توانست موفقیت‌های زیادی کسب کند از جمله آن‌ها می‌توان به نامزدی یازده جایزه اسکار و سه جایزه گلدن گلوب اشاره کرد که از بین این‌ها موفق به دریافت جایزه اسکار برای بهترین کارگردانی شد. از بین فیلم های نجات بهترین فیلم در ژانر داستانی فیلم زندگی پی می‌باشد.

داستان این فیلم درباره‌ی خانواده‌ای است که، به خاطر شرایط نامناسب مالی مجبور به فروش باغ وحش خود در هند می‌شوند. در پی این معامله، خانواده به‌ همراه حیوانات باغ وحش، سوار یک کشتی به مقصد کانادا می‌شوند؛ اما در راه، کشتی غرق می‌شود و از این خانواده، تنها پسری زنده می‌ماند که روی قایقی به‌همراه یک ببر درنده‌خو  گیر افتاده‌ است. همچنین این فیلم یکی از بهترین فیلم های نجات و بقا می‌باشد.

نقد زندگی پای

برترین فیلم های نجات
برترین فیلم های نجات

شاید تنها اشکال زندگی پای برای تماشاگران کم حوصله سینما، بخش‌های خیالی پای باشد که در آن استعاره‌های زیادی بکار رفته است اما تا حدود زیادی توجه ویژه تماشاگر را می‌طلبد.

وهم و خیال پای در لحظاتی از فیلم، اگرچه جزوی از داستان است و می‌بایستی که حتماً روایت می‌شد، اما این وهم و خیال در کنار تصاویر زندگی واقعی پای (که آن هم یکجورهایی شباهت به وهم دارد)، باعث می‌شود مخاطبین برای مدت کوتاهی نسبت به تشخیص خیال از واقعیت سردرگم شوند که این مسئله هم به نظرم جزئی و قابل چشم پوشی است. پیشنهاد شخصی من این است که در این لحظات فقط محو زیبایی های جلوه های بصری فیلم شوید و اگر هم حوصله توجه به جزییات را ندارید، اجازه دهید تصویر با شما صحبت کند.

بیشتر بخوانید:

Prey

بهترین فیلم های نجات 2022
بهترین فیلم های نجات
  • نام اثر: طعمه
  • کارگردان: دن تراختنبرگ
  • نویسنده: پاتریک آیسون
  • ژانر: اکشن‌، درام، ترسناک
  • تاریخ انتشار: سال 2022 میلادی
  • بازیگران: امبر میدتاندر، دین دی لیگرو، استفانی ماتیاس، بنیتو هافمن، استورمی کیپ

بهترین فیلم ژانر بقا 2022 که طعمه نام دارد، داستانی را درباره شخصیتی قدرتمند روایت می‌کند که ناگزیر است برای محافظت از خود و دیگر افراد حاضر در قبیله‌اش بجنگد.

300 سال پیش در قبیله کومانچ دختری به نام نارو متولد و رشد پیدا کرده است. نارو یک جنگجوی متبحر است که تلاش می‌کند از جان خود و افراد قبیله‌اش در برابر اولین شکارچیان تکامل یافته که در زمین فرود آمده‌اند،‌ دفاع کند.

Captain Phillips

بهترین فیلم های نجات و بقا
بهترین فیلم های بقا
  • کارگردان: پل گرینگس
  • بازیگران: تام هنکس، بارخاد عبدی، هنری جکمن
  • محصول: آمریکا

فیلم سینمایی کاپیتان فیلیپس، فیلمی بر اساس داستانی واقعی است که در سال 2009 اتفاق افتاده و پل گرینگس این داستان را در سال 2013 به جلوی دوربینش برد. اگر بخواهیم یکی از بهترین فیلم های بقا، در طول سال‌های اخیر را معرفی کنیم، شاید فیلم سینمایی کاپیتان فیلیپس یکی از آن‌ها باشد.

داستان این فیلم درباره‌ی، یک گروه چهار نفری از دزدان دریایی سومالیایی، یک کشتی کارگو آمریکایی را به قصد دریافت پول می‌دزدند و کاپیتان فیلیپس که کاپیتان و مسئول کشتی است، سعی در نجات جان خدمه کشتی دارد و همچنین داستان ربوده شدن کشتی باری آمریکایی به نام مائرسک آلاباما توسط دزدان دریایی سومالیایی را به تصویر می‌کشد.

نقد فیلم کاپیتان فیلیپس

برترین فیلمهای بقا
برترین فیلمهای بقا

خوشبختانه فیلمنامه قوی و منسجم بیلی ری نیز توسط کارگردان باهوشی به نام پُل گرینگراس تبدیل به تصویر شده است که پیش از این نبوغ خودش را در ساخت اثر اکشن تحسین شده ای به نام « اولتیماتوم بورن » که به اعتقاد بسیاری، یک روند تازه در سینمای اکشن محسوب می‌شود، نشان داده بود.

گرینگراس در ساخت کاپیتان فیلیپس نیز تقریباً از همان روشی بهره گرفته که در ساخت دو قسمت از سری فیلمهای بورن به کار گرفته بود. به عنوان مثال، گرینگراس در کاپیتان فیلیپس نیز از سیستم تصویربرداری لرزشی به میزان بسیار زیادی استفاده کرده که اگرچه باعث نزدیک تر شدن تماشاگر به موقعیت ها می‌شود اما تداوم این موضوع در اواخر فیلم شاید برخی از تماشاگران را دچار سردرد کند.

با اینحال قدرت کارگردانی گرینگراس و تحلیل سوژه توسط وی، در کاپیتان فیلیپس به خوبی انجام گرفته و وی موفق شده تا تصویری واضح و قابل درک از ابعاد مختلف واقعه حمله دزدان دریایی سومالی به کشتی و البته شخصیت ریچارد فیلیپس به مخاطب ارائه کند.

The Road

بهترین فیلم های نجات و بقا
بهترین فیلم بقا
  • کارگردان: جان هیلکات
  • بازیگران: ویگور مونتسن، رابرت دووال، کدی اسمیت
  • محصول: آمریکا

فیلم سینمایی جاده، فیلمی درام بر اساس رمانی به همین نام می‌باشد. این اثر که نوعی فیلم اقتباسی محسوب می‌شود در سال 2009 ساخته و منتشر شد. این فیلم سینمایی که در چندین کشورهای اروپایی پخش و منتشر شد، نظر مثبت متقدان را دریافت کرد و به یکی از بهترین فیلم بقا، تبدیل شد.

داستان فیلم بسیار تاریک است و آینده بشریت را به چالش می‌کشد. در آینده، بر اثر فاجعه‌ای، کره زمین با وضعی وخیم روبه‌رو است. گیاهان مرده‌اند و خوردنی‌ها رو به پایان‌اند. پدری به‌همراه پسرش می‌خواهد خود را نجات دهد و برای این کار دست به سفری در یک جاده می‌زند.

نقد فیلم جاده

برترین فیلمهای بقا
برترین فیلمهای بقا

در فیلم The Road برخلاف دیگر آثار آخرالزمانی دقیقا مشخص نیست که به چه دلیل زندگی در روی کره زمین به نابودی کشیده شده اما از طریق چند جمله راوی یعنی همان پدر می‌توان به فضای فیلم سرزمینی برای پیرمردها نیست رسید و اینکه شاید همان توحش و میل به کشتن، بشر را به چنین سرنوشتی دچار نموده است.

در یک نمای فلاش بک از گذشته، مرد را در کنار همسرش (شارلیز ترون) می‌بینیم که از خواب بیدار شده و با وحشت از پنجره به بیرون نگاه می‌کند و بدون آنکه تصویری از آنچه وی دیده را مشاهده نماییم، فقط از طریق انعکاس زردی شعله های آتش برروی صورت مرد، متوجه می‌شویم، فاجعه‌ای در حال رخدادن است.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های دیزنی

Gold

بهترین فیلم ژانر بقا 2022
بهترین فیلم ژانر بقا
  • نام اثر: طلا
  • کارگردان: آنتونی هیز
  • نویسندگان: آنتونی هیز، پولی اسمیت
  • امتیاز: 5.5 از IMDB
  • تاریخ انتشار: سال 2022 میلادی
  • مدت زمان: 1 ساعت و 37 دقیقه
  • بازیگران: زک افرون، آنتونی هیز، سوزی پورتر، آکوول نگوت، تییک بیار

در سال‌های اخیر فیلم‌های بسیاری در ژانر بقا ساخته و دیده شده است. آثاری که به دلیل فیلم‌نامه‌های جذابش توانسته در دسته آثار خاطره انگیز قرار گیرند. طلا اولین فیلمی است که در فهرست پرطرفدار بهترین فیلم ها و سریال های ژانر بقا 2022 فیگار، جای گرفته است.

داستان این اثر از جایی شکل گرفته که دو مرد توانسته‌اند بزرگ‌ترین قطعه طلا را پیدا کنند. آن‌ها در تلاش هستند تا راهی برای حفاری این گنج بزرگ بیابند و این کشف ماجراجویی‌هایی را به دنبال دارد.

Train to Busan

بهترین فیلم های نجات و بقا
Train to Busan
  • کارگردان: یان سنگ هو
  • بازیگران: گونگ یو، ما دونگ سیونگ، کیم سو آن
  • محصول: کره جنوبی

فیلم سینمایی قطار بوسان، فیلمی در ژانر مهیج و بقا می‌باشد، که درباره‌ی مردگان متحرک است. این فیلم که در سال 2016 به نمایش درآمد، توانست در جشنواره کن حضور موفقی داشته باشد. این فیلم جزء یکی از بهترین فیلم های نجات و بقا می‌باشد.

داستان فیلم درباره‌ی زمانی است،‌ که یک ویروس مرگبار زامبی در کره‌ جنوبی شیوع پیدا می‌کند، تعدادی از مسافران قطار سئول به بوسان برای زنده ماندن با موانع سر راهشان دست و پنجه نرم می‌کنند و باید تلاش کنند که زنده بمانند، تا به بوسان که پاک‌سازی شده، برسند.

نقد فیلم قطار بوسان

برترین فیلم های بقا و نجات
برترین فیلم های بقا و نجات

«قطار بوسان» فیلمی نیست که تمرکزش به عنوان یک بلاک‌باستر روی خلق سکانس‌های غول‌پیکر و CGI‌محور و به عنوان یک اثر ترسناک روی به راه انداختن خون و خونریزی باشد.

در زمینه‌ی خلق سکانس‌های اکشن، خلاقیت و غیرمنتظره‌بودن بیشتر از هرچیزی مورد توجه قرار گرفته است. حتما فیلم‌های بسیاری را می‌شناسید که در آنها حتی پایان دنیا هم تهدیدبرانگیز احساس نمی‌شود و خطری که هزاران زامبی تولید می‌کنند فرقی با یک زامبی ندارند.

اما در این فیلم حتی یک زامبی هم دردسرساز است و تمام اینها به خاطر این است که «قطار بوسان» چیزی دارد که در کمترِ فیلم ترسناک یا فاجعه‌ای یافت می‌شود؛ اینکه جان همه‌ی کاراکترها برای ما اهمیت دارد و مرگشان شوکه‌کننده می‌شود. با اینکه قوانین ژانر فریاد می‌زنند که بسیاری از این کاراکترها دیر یا زود خواهند مُرد، اما باز نمی‌توانیم برای زنده ماندنشان امیدوار نمانیم.

Gravity

بهترین فیلم های نجات و بقا
بهترین فیلم های نجات و بقا
  • کارگردان: آلفونسو کوارون
  • بازیگران: ساندرا بولاک، جرج کلونی، اد هریس
  • محصول: آمریکا، انگلستان

فیلم سینمایی گرانش یا جاذبه، فیلمی در ژانر درام و علمی تخیلی می‌باشد، که در سال 2013 پخش و منتشر شد. این فیلم که یکی از بهترین فیلم های نجات و بقا است، به صورت سه بعدی فیلمبرداری شده است، در جشنواره اسکار موفق به دریافت هفت جایزه شد. اگر بخواهیم یکی از بهترین فیلم های بقا را نام ببریم، می‌توانیم به فیلم جاذبه اشاره کنیم.

داستان این اثر سینمایی درباره‌ی، یک مهندس پزشکی ناسا به نام رایان استون در نخستین سفر خود به بیرون از کره زمین، به همراه فضانورد باتجربه مت کوالسکی، دو نفر از اعضای یک تیم 5 نفره از فضانوردان آمریکایی هستند، که ماموریت آن‌ها تعمیر تلسکوپ هابل می‌باشد. در حین یکی از راهپیمایی‌های فضایی، پیغام اضطراری مبنی بر انهدام یکی از ماهواره‌های جاسوسی روسیه و پراکنده شدن تکه‌های بدنه آن در فضا و برخورد آن‌ها با سایر ماهواره‌های موجود در جو زمین به آن‌ها مخابره می‌شود.

نقد فیلم جاذبه

بهترین فیلم های بقا تاریخ سینما
بهترین فیلم های بقا تاریخ سینما

جلوه‌های ویژه جاذبه یکی از بخش‌هایی است که باید توجه ویژه‌ای به آن داشت. آلفونسو کارون در بکارگیری جلوه‌های ویژه در جاذبه از افراط پرهیز کرده اما تا جایی که توانسته با تکنیک‌های مختلف کارگردانی و فیلمبرداری، وهم و ترس را به مخاطب انتقال داده است.

پیش از این، استنلی کوبریک در 2001 : یک اودیسه فضایی به خوبی موفق شده بود با استفاده از هنر کارگردانی خودش و البته تیم جلوه های ویژه هنرمند فیلم، محیطی بی نظیر توام با ترس را برای تماشاگران به ارمغان بیاورد و حالا پس از گذشت سال‌ها، آلفونسو کارون نیز با بهره گیری از تیم قدرتمند جلوه‌های ویژه خود، با هنرمندی و ظرافت کامل، تماشاگر را وجد می آورد و در لحظاتی هم وی را به وحشت می‌اندازد! جلوه های ویژه بروز و چشم نواز جاذبه اگرچه عالی است، اما مدیریت و خلاقیت کارون در بکارگیری این تکنولوژی، ارزش آن را دو چندان کرده است.

بیشتر بخوانید: 100 سریال برتر نتفلیکس در سال‌های 2021 + 2022 و تمام شده

EVEREST

بهترین فیلم های نجات و بقا
بهترین فیلم های نجات و بقا
  • کارگردان: بالتازار کورماکور
  • بازیگران: جیک جلینهال، جاش برولین و جیسون کلارک
  • محصول: ۲۰۱۵، آمریکا و انگلستان

فیلم سینمایی اورست که بهترین فیلم های نجات و بقا است، فیلمی در ژانر مهیج و ماجراجویی است، که به بیان تلاش‌های افرا برای چگونه زنده ماندن می‌پردازد، این فیلم که در سال 2015 پخش و منتشر شد، توانست در رده یکی از بهترین فیلم های نجات قرار بگیرد.

داستان این فیلم درباره‌ی، ماجرای واقعی فاجعه صعود به اورست در سال 1996 را به تصویر کشیده که طی آن کوهنوردان به چالش‌های سختی کشیده شده‌اند. اورست فیلمی است که با تمرکز بر زندگی افرادش به خوبی سمت ترسناک (بهترین فیلم های ترسناک بر اساس واقعیت) زندگی پر از افتخار مردان بزرگ را نمایش می‌دهد، مردانی که فقط اخبار دستاوردهایشان توسط مردم شنیده می‌شود و هیچکس از مشکلات آن‌ها خبر ندارد. ترکیب بازیگران فیلم در نقش این مردان واقعی، از نکات جذاب فیلم است و هر کدام از آن‌ها هم به خوبی از پس نقش خود برآمده‌اند.

نقد فیلم اورست

بهترین فیلم های تاریخ سینما در ژانر نجات و بقا
بهترین فیلم های تاریخ سینما در ژانر نجات و بقا

اورست براساس منابع مختلفی از جمله کتاب مشهور به درون هوای رقیق ساخته شده است و روایت‌های متناقض زیادی که درباره این حادثه منتشر شده را در کنار یکدیگر قرار داده تا بتواند بهترین تصویر ممکن را از این حادثه دردناک ترسیم نماید و می‌توان گفت که تا حدود زیادی موفق به انجام این کار نیز شده است. این فیلم تمایل چندانی به بزرگنمایی اشتباهات ندارد و تمرکز خود را بر روی تلاش جمعی افراد در کنار یکدیگر برای بقاء و مبارزه برای بازگشت به زندگی قرار داده است.

THE GREY

بهترین فیلم های نجات و بقا
بهترین فیلم ژانر بقا
  • کارگردان: جو کارنهان
  • بازیگران: لیام نیسون، فرانک گلیو، دلمرت ملنری
  • محصول: آمریکا

فیلم سینمایی خاکستری، فیلمی بر پرایه نظریات روانشناختی است، که به شرایط سخت زنده ماندن در وضعیت حاد اشاره می‌کند. اگر بخواهیم بهترین فیلم نجات در سال‌های اخیر را نام ببریم، فیلم خاکستری یکی از آن‌ها است.

داستان درباره‌ی شخصیتی به نام، جان رالف اتوی در یک پالایشگاه در آلاسکا به پیشه کشتن گرگ‌های خاکستری مزاحم کارکنان اشتغال دارد. او که همسرش را از دست داده تصمیم به خودکشی با شلیک گلوله به دهانش می‌گیرد، ولی از تصمیمش پشیمان می‌شود. روز پس‌از آن او با شماری از کارکنان استخراج‌کننده نفت سوار هواپیما می‌شود تا به منزل بازگردند، ولی هواپیما سقوط می‌کند و همه سرنشینانش به جز اتوی و شش تن دیگر، کشته می‌شوند.

نقد فیلم خاکستری

بهترین فیلم های تاریخ سینما درباره زنده ماندن
بهترین فیلم های تاریخ سینما درباره زنده ماندن

خاکستری همچون اسمش، فیلم خاصی ست. در آن هواپیما سقوط می‌کند؛ عده‌ای آدم می‌بینیم که در میان برف و بوران، گیج و سرگردانند و هر لحظه ممکن است طعمه‌ی گرگ‌ها شوند؛ خطرهای طبیعی، این آدم‌ها را تهدید می‌کند؛ اما با تمام این تفاصیل، “خاکستری” فیلم جمع و جور و ساده ای ست درباره ی جو، مردی که می‌خواهد دست از زندگی بشوید تا به همسر زیبای خود برسد، مردی که خاطره‌ی لحظه ای که همسرش در بستر، رو به او می‌گوید که “نترس”، دائماً با اوست.

جو در تمام طول داستان، به این لحظه برمی‌گردد، ظاهراً تنها لحظه‌ای از زندگی‌اش که توانسته آرامش را درک کند. حالا در این طبیعت پر برف و خطرناک، به دنبال همان آرامش می‌گردد. آرامشی که باید با آن به زندگی اش سر و سامان بدهد. اما ظاهراً دستِ طبیعت، نمی خواهد او را راحت بگذارد.

بیشتر بخوانید:

Finch

بهترین فیلم های نجات و بقا
فیلم های زنده ماندن 2021
  • کارگردان: میگوئل ساپوچنیک
  • بازیگران: تام هنکس، کالب لاندری، لورا مارتینز
  • محصول: آمریکا

فیلم سینمایی فینچ، فیلمی در ژانر علمی تخیلی و آخرالزمانی می‌باشد. این فیلم که در سال 2021 ساخته شده، طی چند روز آینده پخش و منتشر خواهد شد. طبق گفته اکثر عوامل این فیلم، فینچ یکی از بهترین فیلم های نجات 2021 خواهد بود.

داستان این فیلم درباره‌ی، یک مهندس رباتیک به نام فینچ که از اندک بازماندگان یک حادثه فاجعه بار بر روی زمین محسوب می‌شود و چندین سال است که در یک پناهگاه زیرزمینی زندگی‌اش را می‌گذراند، اقدام به ساخت یک ربات می‌کند تا پس از مرگش از سگ محبوب او محافظت کند. در بین فیلم های زنده ماندن 2021، شاید فیلم فینچ یکی از آن‌ها باشد. این فیلم قرار است یکی از بهترین های 2021 و یکی از بهترین های 2022 باشد.

نقد فیلم فینچ

بهترین فیلم های تاریخ سینما درباره زنده ماندن
بهترین فیلم های تاریخ سینما درباره زنده ماندن

انسان خالقِ قصه ما همچون تمام خالق‌ها قوانینی هم وضع می‌کند:

  • ربات به انسان صدمه نمی‌زند.
  • ربات نباید بگذارد انسان صدمه ببیند.
  • ربات نباید به اموال دیگران آگاهانه آسیب بزند.
  • در غیاب انسان (فینچ) ربات باید از سگ مراقبت کند (مهمترینش).
  • یکم زندگی کن.

نقد فیلم فینچ

Venom: Let There Be Carnage

بهترین فیلم های نجات و بقا
فیلم های زنده ماندن 2021
  • کارگردان: اندی سرکیس
  • بازیگران: تام هاردی، میشل ویلیامز، نائومی هریس
  • محصول: آمریکا

فیلم سینمایی ونوم: بگذارید کارنیج بیاید، فیلمی در ژانر ابرقهرمانی از ساخته‌های کمپانی مارول کامیکس می‌باشد. این فیلم که یکی از بهترین فیلم های نجات و بقا است، در سال۲۰۲۱ پخش و منتشر شد، توانست نظرات مثبتی را دریافت کند. به گفته اکثر منتقدان پیشرفت قابل توجهی نسبت به نمونه‌های گذشته‌اش کرده است. از بین فیلم های زنده ماندن 2021، این‌بار کمپانی کامیکس عنوان برترین را به دست‌ می‌آورد.

داستان فیلم مربوط به، سه سال پس از نبرد شاتل، ادی براک در تلاش است تا با تهیه گزارشی در مورد قاتل زنجیره‌ای روانی به نام کلتوس کسدی که در انتظار اعدام است، به حرف روزنامه‌نگاری خود رونقی دوباره ببخشد. از آن‌جایی‌که کسدی ادی را بازتابی از درون خودش می‌داند، با هیچ کس غیر از او حاضر به صحبت کردن نیست. اگر به دنبال بهترین فیلم های نجات 2021، هستید ونوم بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

Behind Enemy Lines

بهتریم فیلم های زنده ماندن
بهتریم فیلم های زنده ماندن
  • کارگردان: جان مور
  • بازیگران: جین هاکمن، اوون ویلسون
  • محصول: ۲۰۰۱، آمریکا

داستان فیلم پشت خطوط دشمن در دل جنگ بوسنی می‌گذرد و فیلم‌ساز سعی می‌کند در پس‌زمینه به موضوع دل‌خراش این جنگ هم بپردازد. از بد حادثه قهرمان داستان علاوه بر فرار از دست دشمن باید با محیط برفی و یخ‌زده‌ی اطراف هم دست و پنجه نرم کند و سعی کند زنده بماند. تنهایی او و عدم توانایی برقراری ارتباط با دیگران، وضیت پیش آمده را سخت‌تر می‌کند. آشنا نبودن با منطقه و عدم امکان اعتماد به دیگران، بقیه‌ی مشکلات قهرمان ماجرا را شکل می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

فیلم Cargo

بهترین فیلم های نجات نتفلیکس
بهترین فیلم های نجات نتفلیکس
  • کارگردان: یولاندا رامکه، بن هولینگ
  • بازیگران: مارتین فریمن، سوزی پورتر
  • محصول: ۲۰۱۷، استرالیا

جهان بر اثر شیوع ویروسی در حال فروپاشی است. اندی همسرش را در اثر همین بیماری از دست می‌دهد و مجبور است به تنهایی از فرزندش مراقبت کند. دولت‌ها در حال از دست دادن قدرت خود هستند و هرج و مرج بر همه جا حاکم است. این در حالی است که شهرها جولان‌گاه افراد آلوده به بیماری است… این فیلم یکی از بهترین فیلم های نجات نتفلیکس یا می‌شود گفت بهترین فیلم بقا نتفلیکس می‌باشد که باید دیده شود.

Buried

فیلم های زنده ماندن
فیلم های زنده ماندن
  • کارگردان: رودریگو کورتس
  • بازیگران: رایان رینولدز
  • محصول: ۲۰۱۰، اسپانیا

فیلم‌ساز استفاده‌ی خلاقانه‌ای از گوشی تلفن می‌کند و اجازه نمی‌دهد تا ریتم فیلم از بین برود. همچنین او به همراه بازیگرش توانسته، شخصیت باهوشی خلق کند که در صورت حفظ آرامش خود می‌تواند سختی‌های بسیاری را تحمل کند و در عین حال با کنار هم قرار دادن سرنخ‌ها، به محل دفن شدن خود پی ببرد. خوشبختانه سازندگان مانند اکثر فیلم‌های این‌چنینی به نمایش رویاها و زندگی از دست رفته‌ی مرد پناه نبرده‌اند تا از طریق نمایش فلاش‌بک‌ها زمان فیلم را طولا‌نی‌تر و همچنین از ساخت فیلمی چنین سخت فرار کنند و در پایان اثری سرهم‌بندی شده تحویل مخاطب دهند.

بیشتر بخوانید:

The Martian

بهترین فیلم های بقا و نجات
بهترین فیلم های بقا و نجات
  • کارگردان: ریدلی اسکات
  • بازیگران: مت دیمون، جسیکا چستین
  • محصول: ۲۰۱۵، آمریکا و انگلستان

فضانوردی پس از اتمام یک مأموریت خطرناک در سیاره‌ی مریخ رها می‌شود. حال همکاران او تلاش دارند تا این اشتباه مرگبار خود را جبران کنند و او را قبل از مرگ نجات دهند…

بیشتر بخوانید:

Into the wild

بهترین فیلم های بقا و نجات
بهترین فیلم های بقا و نجات
  • کارگردان: شان پن
  • بازیگران: امیل هرش، کریستین استیوارت و هال هالبروک
  • محصول: ۲۰۰۷، آمریکا

روایت شان پن از زندگی یک مرد، علاوه بر همراهی و احساس سمپاتی با او به دور از یک نوع سانتی‌مانتالیسم افراطی است و کارگردان با وجود اینکه مرد را شایسته‌ی ستایش خود می‌داند اما برای او احساس دل‌سوزی بی‌جا نمی‌کند چرا که او خودش این نوع زندگی را انتخاب کرده است.

مردی به نام کریستوفر پس از فارغ‌التحصیل شدن از دانشگاه، تمام پس‌انداز خود را می‌بخشد و به سمت آلاسکا حرکت می‌کند تا بقیه‌ی عمر خود را در دل طبیعت زندگی کند…

All of Us Are Dead

بهترین فیلم ها و سریال های ژانر بقا 2022
بهترین فیلم ها و سریال های ژانر بقا 2022
  • نام اثر: همه ما مرده‌ایم
  • کارگردانان: جی.کیو. لی، کیم نام سو
  • نویسنده: سئونگ ایل چئون
  • ژانر: اکشن، درام، فانتزی
  • تاریخ انتشار: سال 2022 میلادی
  • مدت زمان: 1 ساعت
  • امتیاز: 7.6 از IMDB
  • پخش از: شبکه جهانی نتفلیکس
  • بازیگران: پارک جی هو، یی هیون چو، پارک سولومون، جئون بائه سو، بیونگ چول کیم

سریال همه ما مرده‌ایم یک سریال هیجان انگیز با فیلم‌نامه‌ای جذاب است که در سال میلادی جاری از طریق شبکه جهانی نتفلیکس پخش و مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته است.

داستان این سریال روایت‌گر ماجراهایی است که در یک دبیرستان رخ داده و عواقب جبران ناپذیری را از خود به جا گذاشته است. این دبیرستان برای شیوع ویروس زامبی «بهترین فیلم ها و سریال های زامبی 2022» تبدیل به زمین صفر می شود.

دانش آموزانی که به دام افتاده‌اند باید راه خود را پیدا کرده و با تمام توان بجنگند تا به یکی از مبتلایان به این ویروس تبدیل نشوند. همانطور که از داستان مشخص شده قرار است این سریال در دسته بهترین سریال های نجات 2022 جای گیرد.

Vikings: Valhalla

سریال های زنده ماندن 2022
سریال های زنده ماندن 2022
  • نام اثر: وایکینگ‌ها: وال‌ها
  • ژانر: اکشن، ماجراجویی، درام
  • تاریخ انتشار: 25 فوریه سال 2022 میلادی
  • بازیگران: پولیانا مک اینتاش، فریدا گوستاوسون، لئو سوتر، سم کورلت، دیوید اوکس

بهترین سریال بقا 2022 یعنی وایکینگ‌ها  قسمت وال‌ها یکی از سری‌های مجموعه‌های “وایکینگ‌ها” است. مجموعه وایکینگ‌ها در کل یک مجموعه پرطرفدار است که تمامی قسمت‌ها و سری‌های آن مورد استقبال مخاطبان و طرفدارانش قرار گرفته است.

100 سال پس از آن و با محوریت ماجراهای لیف اریکسون، فریدیس، هارالد هاردرادا و پادشاه نورمن ویلیام فاتح آغاز شده و سریالی به این زیبایی خلق شده و قرار است به زودی از طریق شبکه نتفلیکس منتشر شود.

North to Home

بهترین سریال بقا 2022
بهترین سریال بقا 2022
  • نام اثر: شمال به خانه
  • کارگردان: علی لیبرت
  • ژانر: درام
  • تاریخ انتشار: سال 2022 میلادی
  • مدت زمان: 1 ساعت 24 دقیقه
  • امتیاز: 7.4 از IMDB
  • بازیگران: لیندسی فونسکا، کیمبرلی سوستاد، اریکا دورنس، تام استیونز، باربارا نیون

شمال به خانه یکی از سریال های زنده ماندن 2022 است که روایت‌گر داستان سوزان مک براید و سه دختر خوانده‌اش است. این خانواده تصمیم به برگزاری یک دورهمی صمیمی خانوادگی دارند و مقدمات لازم برای اجرای آن را فراهم می‌کنند.

دقیقا در زمانی که همه چیز فراهم می‌شود، خواهران، هر کدام با چالش‌های منحصربه‌فرد و البته کاملا مرتبط با خود، دست و پنجه نرم می‌کنند که این موقعیت خاص را تهدید می‌کند.

Lockwood & Co

بهترین سریال های نجات 2022
بهترین سریال های نجات 2022
  • نام اثر: Lockwood & Co
  • کارگردانان: ویلیام مک گرگور، جو کورنیش
  • ژانر: درام، ماجراجویی، اکشن
  • تاریخ انتشار: سال 2022 میلادی
  • مدت زمان: 1 ساعت
  • بازیگران: روبی استوکس، جک بندیرا، بن کرامپتون، جوزف استون گرانت، گای رابینز

داستان این سریال درباره یک استارتاپ کوچک است که توسط دو پسر نوجوان و یک دختر تازه وارد و با استعداد فوق العاده روانی اداره می شود. آن‌ها قرار است رازی را کشف کنند که مسیر تاریخ را تغییر خواهد داد.

در واقع این سریال یکی از بهترین سریال های زنده ماندن 2022 است که در فهرست فیگار قرار گرفته است و انتظار می‌رود توجه مخاطبان و علاقه‌مندان به این ژانر را نیز به خود جلب کند.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین فیلم های نجات و بقا سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید. به این صورت می‌توانید علاوه بر اشتراک نظرتان در رابطه با مقاله‌ها، نقد‌ها و مطالب خودتان را در فیگار انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسندگی مهمان کلیک نمایید.

پرسش‌های متداول در رابطه با بهترین فیلم های نجات 2021

بهترین فیلم نجات سال 2021 که می‌شود به آن توجه ویژه‌ای داشته باشیم کدام فیلم است؟

فیلم سینمایی فینچ، فیلمی در ژانر علمی تخیلی و آخرالزمانی می‌باشد که ساختار روایی آن با بازی تام هنکس دراماتیک شده است.

بهترین فیلم نجات تاریخ سینما از نگاه سایت فیگار کدام فیلم است؟

بعد از فیلم دور افتاده با بازی تام هنکس می‌شود به فیلم سینمایی قطار بوسان به کارگردانی یان سنگ هو اشاره کرد باید توجه ویژه‌ای به آن داشته باشید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *