بهترین فیلم ها درباره مادران از نگاه سایت فیگار

مادر بودن فراز و فرودهای بسیار زیادی دارد که برخی از آن‌ها در آثار سینمایی به تصویر کشیده شده‌اند. تا پایان با بهترین فیلم ها درباره مادران از نگاه سایت فیگار همراه ما باشید.

فیلم‌های مربوط به مادران همیشه در دسته‌ای از آثار قرار می‌گیرند که می‌توانند مخاطب را شدیدا به فکر فرو برند. آثاری که تمام جنبه‌های زندگی یک مادر را به تصویر می‌کشند که البته برخی از این جنبه‌ها، غم‌انگیز، سخت و طاقت‌فرسا هستند. آثاری مثل Bad moms نشان می‌دهند که گاهی اشتباه کردن ایرادی ندارد اما آثاری مثل Tully تصویری بی‌رحمانه‌تر و صادقانه‌تر از لحظات طاقت‌فرسای مادران را به تصویر می‌کشد.

فیلم‌های بسیاری درباره منحصر به فرد و با ارزش بودن مادری وجود دارد اما این آثار همچنین احساساتی که مادران از بیان آن‌ها به دلیل ترس از قضاوت شدن اجتناب می‌کنند، را نیز به تصویر می‌کشند.

بهترین فیلم ها درباره مادران

بهترین فیلم ها درباره مادران از نگاه سایت فیگار

بهترین فیلم ها درباره مادران
بهترین فیلم ها درباره مادران

مادر بودن تنها در لحظات خوش و شیرین خلاصه نمی‌شود و همواره لحظات و شرایط سختی را نیز با خود به همراه دارد که در آثار زیر که بهترین فیلم های مادرانه هستند، به خوبی تصویر شده‌اند.

Bad Moms (2016)

بهترین فیلم ها درباره مادران
بهترین فیلم ها درباره مادران

فیلم Bad Moms (2016) سه مادر بسیار متفاوت را دنبال می‌کند که یک دوستی غیر قابل تحمل را شکل می‌دهند تا موفق شوند زندگی خود را بازگردانده و به عنوان چیزی فراتر از صرفا مادر یک شخص دیده شوند.

این فیلم به این موضوع می‌پردازد که مادران چگونه باید همه چیز را کنار یکدیگر حفظ کرده و هرگز خودخواه نباشند و همچنین کاری را برای لذت بردن انجام ندهند مگر آنکه فرزندانشان جزوی از آن باشند.

میلا کونیس نقش مادری را بازی می‌کند که مشغول رقابت با شخصیت کریستینا اپلگیت برای ریاست PTA می‌باشد که هدف آن کاهش انتظارات غیر واقع‌بینانه‌ای است که مدارس از مادران دارند. این فیلم سرراست و خنده‌دار است اما به مادران یادآوری می‌کند که آن‌ها بیشتر از صرفا چند مراقب هستند.

Mama Mia! (2008)

بهترین فیلم ها درباره مادران
بهترین فیلم ها درباره مادران

به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های موزیکال دهه ۲۰۰۰، فیلم Mama Mia! (2008) نشان می‌دهد که مادر مجرد بودن کار بسیار مشکل و چالش برانگیزی است. اما گاهی که شرایط بسیار پیچیده می‌شود ممکن است مفید باشد.

دونا باید با اسرار گذشته خود روبرو شود، در حالی که سوفی با سه مرد مواجه شده که ممکن است پدرش باشند.

در پایان، سوفی متوجه می‌شود که مادر بسیار خوبی دارد و رابطه نزدیک آن‌ها بسیار مهم‌تر هویت پدر سوفی می‌باشد. این فیلم، کاملا پیوند بین مادران مجرد با دخترهایشان را به تصویر می‌کشد.

Juno (2007)

بهترین فیلم ها درباره مادران
بهترین فیلم ها درباره مادران

فیلم Juno (2007) نه تنها یک فیلم مادرانه بود، بلکه یک فیلم درباره دوران بلوغ نیز می‌باشد و کسانی که در ابتدای دهه ۲۰۰۰ حاملگی در نوجوانی را تجربه می‌کردند، بسیار با آن ارتباط برقرار کردند.

با وجود آنکه فیلم مملو از طنز خشک است، اما در عین حال مسائل مهمی مثل تصمیم برای رها کردن یک فرزند برای فرزندخواندگی و یا تحمل حاملگی در حالی که هنوز در تلاش برای پیدا کردن خود واقعیتان در دبیرستان هستید را در بر می‌گیرد.

الیوت پیج نه تنها در فیلم بسیار خنده‌دار و بامزه است بلکه دیالوگ‌های جالبی را نیز بیان می‌کند که کاملا وصف حال مادران نوجوان می‌باشد. مانند: من با چیزهایی بسیار بالاتر و بزرگ‌تر از سطح بلوغ حال حاضرم سر و کار دارم.

What To Expect When You’re Expecting (2012)

الیزابت بنکس به سرعت متوجه می‌شود که بچه دار شدن آسان و فقط به معنای انجام کارهای کوچک جذاب برای نوزادی بامزه نیست‌. فیلم What To Expect When You’re Expecting (2012) به خوبی نشان می‌دهد که گاهی اوقات بارداری تا چه اندازه می‌تواند سخت و غیر جذاب باشد، مخصوصا برای مادرانی که برای اولین بار این حس را تجربه می‌کنند.

این فیلم جنیفر لوپز را در یکی از بهترین نقش‌هایش به تصویر می‌کشد، جایی که او هیچ چیزی جز مادر شدن نمی‌خواهد و با همسرش سعی در فرزندخواندگی دارد.

این فیلم به کمک چهار مادر متفاوت، به مسئله مادری از چند زاویه ممکن نگاه می‌کند که تجربه‌ای شیرین برای تمام کسانی است که راه خود را به عنوان یک مادر آغاز کرده‌ یا قصد آغاز آن را دارند.

Motherhood (2009)

بهترین فیلم ها درباره مادران
بهترین فیلم ها درباره مادران

اوما تورمن مادری است که بالا و پایین‌های پدر و مادر بودن را در وبلاگی می‌نویسد. تورمن یک مادر خانه‌دار است که سعی می‌کند تا همه چیز را در کنار یکدیگر نگه دارد و اطمینان حاصل کند که فرزندانش هر چیزی که می‌خواهند را به خصوص در روزهای تولد خود، داشته باشند.

این فیلم یک تم کمدی به داستان زندگی مادرانی می‌دهد که سعی می‌کنند بچه‌هایشان را در شهر بزرگ کنند. بر خلاف دیگر فیلم‌های این لیست، تورمن یک شریک زندگی دارد که در همه حال حامی او بوده و با وجود شاغل بودن، تمام سعی خود را برای کمک به امور خانه می‌کند.

Private Life (2018)

بهترین فیلم ها درباره مادران
بهترین فیلم ها درباره مادران

مادر شدن برای برخی بسیار ساده اتفاق می‌افتد اما فیلم Private Life (2018) قصد دارد تا به افرادی بپردازد که این موضوع برایشان بسیار سخت است. ریچارد و ریچل سال‌ها برای پدر و مادر شدن تلاش کرده‌اند و تقریبا تمام راه‌های موجود را امتحان کرده‌اند.

این فیلم یک اثر احساسی است که مخاطبین را به خنده و گریه وادار می‌کند چراکه احساس می‌کنند با هر تلاش ناموفق برای بچه‌دار شدن، امید این زوج دوست‌داشتنی بیشتر و بیشتر کاهش پیدا می‌کند. شخصیت کاترین هان در این فیلم ثابت می‌کند که نیازی نیست حتما از خودتان فرزندی داشته باشید تا تبدیل به فردی امن و پرورش‌دهنده برای شخصی باشید.

Stepmom (1998)

بهترین فیلم ها درباره مادران
بهترین فیلم ها درباره مادران

جولیا رابرتز نقش ایزابل، نامادری فرزندان سوزان ساراندون را در فیلم Stepmom (1998) بازی می‌کند. بر خلاف کلیشه موجود در اینگونه فیلم‌ها، ایزابل شخصیتی شرور و شیطانی نیست. او تلاش می‌کند که بچه‌ها او را دوست داشته و با یکدیگر رابطه خوبی داشته باشند.

این فیلم به چالش‌های ورود یک فرد جدید به عنوان والدین به یک خانواده و البته میزان سختی آن فرد جدید بودن، می‌پردازد. با وجود آنکه این فیلم در سال ۱۹۹۸ ساخته شده است، اما موضوعات پرداخته شده در آن، هنوز هم قابل بحث می‌باشند.

Tully (2018)

بهترین فیلم ها درباره مادران
بهترین فیلم ها درباره مادران

تالی فیلمی است برای مادرانی که به تنها یک روز استراحت و یا کمک نیاز دارند. شخصیت شارلیز ترون به عنوان مادر سه فرزند تصمیم می‌گیرد که به یک پرستار بچه برای مراقبت از نوزادش در شب نیاز دارد چراکه شوهرش عملا هیچ کمکی به او نمی‌کند.

این فیلم نگاه دقیقی به این موضوع دارد که مادر بودن گاهی تا چه اندازه می‌تواند طاقت‌فرسا باشد اما همچنین به والدین نشان می‌دهد که در مواقع سختی زیاد، کمک خواستن از شخصی، هیچ ایرادی ندارد.

شخصیت شارلیز ترون، به کمک تالی می‌آموزد که مراقبت از خود ضروری است و این عمل به طور ناخودآگاه باعث مراقبت از فرزندانش نیز خواهد شد.

Lady Bird (2017)

بهترین فیلم ها درباره مادران
بهترین فیلم ها درباره مادران

لیدی برد یکی از بهترین ضدقهرمان‌های دهه ۲۰۱۰ را به دنیا معرفی کرد و حقایق مربوط به رابطه مادر و دختر نوجوان را افشا کرد. لیدی برد برای هر کسی که در دوران نوجوانی خود، یک دوره سرکشی داشته است کاملا ملموس است.

این فیلم به این موضوع می‌پردازد که مادران و دختران علی‌رغم آنکه به نظر می‌رسد از دو دنیای متفاوت هستند، تا چه اندازه می‌توانند شبیه یکدیگر باشند. مشاجرات موجود در فیلم به گونه‌ای هستند که هر شخصی که مسیری بر خلاف میل والدینش را طی کرده است، آن‌ها را به خوبی درک می‌کند. همچنین فیلم دارای لحظات لذت‌بخشی است که در آن دو طرف به میزانی از درک از یکدیگر می‌رسند.

The Kids Are Alright (2010)

بهترین فیلم ها درباره مادران
بهترین فیلم ها درباره مادران

هنگامی که دو کودک پدر بیولوژیکی خود را پیدا می‌کنند، مادران آن‌ها باید با این نگرانی دست و پنجه نرم کنند که فرزندان آن‌ها به زودی با مردانی ارتباط پیدا می‌کنند که مادرانشان هرگز نمی‌خواستند که بچه‌ها، آن‌ها را ملاقات کنند.

فیلم The Kids Are Alright (2010) به مسائلی می‌پردازد که خانواده‌های غیر سنتی ممکن است با آن مواجه شوند. مادران، با این موقعیت به شیوه متفاوتی برخورد می‌کنند و این موضوع بر ازدواج و ارتباط آن‌ها با فرزندانشان تاثیر می‌گذارد. شاید همگی با این فیلم ارتباط برقرار نکنند اما کسانی که والدین واقعی و بیولوژیکی خود را نمی‌شناسند، ممکن است کاملا آن را درک کنند.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین فیلم ها درباره مادران سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *