بهترین فیلم های کوسه محور ؛ آثاری جذاب از اعماق اقیانوس‌ها

اگر شما هم جزو افراد علاقه‌مند به فیلم هایی با موضوع کوسه، این جانوران باله‌دار گوشتخوار هستید، برسی بهترین فیلم های کوسه محور را از دست ندهید.


در طول دهه‌ها فیلم‌های بی‌شماری از کوسه ها منتشر شده است و این فیلم‌ها چه با بودجه بزرگ و چه کوچک طرفداران خود را دارند.
استیون اسپیلبرگ قبل از برعهده گرفتن west side story، در پشت دوربین برای فیلم آرواره‌ها حضور داشت؛ این فیلم شهرت باور نکردنی خود را در چیزی حدود پنجاه سال داشته ولی تنها فیلم خوب کوسه‌ای نیست که در اقیانوس شنا می‌کند.

بهترین فیلم های کوسه محور

بهترین فیلم های کوسه ای که اگر عاشق هیجان و کوسه هستید نباید از دست بدهید

شما می‌توانید فهرست بهترین فیلم های کوسه محور را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

بهترین فیلم های کوسه محور
بهترین فیلم های کوسه محور

در بین جانوران خطرناکی که توانسته‌اند راه خود را به پرده سینما پیدا کنند و یا فیلم مختص خود را داشته باشند، کوسه‌ها جایگاه ویژه‌ای دارند؛ این موجودات گوشتخوار بارها ثابت کرد‌ه‌اند ارزش داشتن فیلم و حتی ژانر سینمایی مختص به خود دارند. همچنین این ژانر طرفداران زیادی به دست آورده است و از موفق ترین ژانرهای جانوران قاتل شناخته شده است.

The Suicide Squad (2021)

بهترین فیلم های کوسه محور
بهترین فیلم کوسه ای

حتما شما هم راجب فیلم جوخه انتحار شنیده‌اید و یا آن‌ را تماشا کرده‌اید؛ سوال اینجاست که آیا این فیلم هم بخاطر حضور یک کوسه در آن جزو لیست بهترین فیلم های کوسه محور به حساب می‌آید؟

شاه کوسه به عنوان یک ماشین قاتل در این فیلم حضور دارد و در عین حال پسر خوبی است.

جوخه انتحار نسبت به سایر فیلم‌های کوسه بدون نادو تلفات بسیار بیشتری در بر داشته است؛ این فیلم همچنین چیز جدیدی به نام شاه کوسه را به وسط بازی می‌آورد و جذابیت خاص خود را ایجاد میکند.

در این فیلم ماوراءالطبیعه، شاه کوسه با صداگذاری جذاب سیلستر استالونه، فردی با شخصیت و دوست داشتنی است که میل زیادی به بلعیدن انسان‌ها دارد.

بیشتر بخوانید:

The Meg (2018)

بهترین فیلم های کوسه محور
بهترین فیلم های کوسه محور

این سری فیلم از بهترین فیلم های کوسه ای ستاره اکشن را به یک کوسه 90 فوتی تقدیم کرد.

فیلم مگ اقتباسی از مجموعه‌ای از رمان های طولانی مدت است که حس یک ماجراجویی لذت بخش را به بیننده القا میکند؛ هرچند اکشن کوسه‌ای این فیلم با دریافت امتیاز PG-13 تقریبا مختل شده است.

محبوبیت بالای کتاب‌های این فیلم نقش پررنگی در ساخته شدن مگ دارد؛ برای طرفداران سری کتاب‌ها، داستان‌های نوشته شده ارزش داشتن فیلم مختص خود و روی پرده سینما رفتن را داشتند.

طرفداران Praise The Sun که به اندازه مخاطبان عمومی از مگ لذت بردند اعتراف کرده‌اند که سال‌ها پس از خواندن کتاب منتظر ساخته شدن فیلم بودند.

بیشتر بخوانید:

47 Meters Down: Uncaged (2019)

بهترین فیلم های کوسه محور
بهترین فیلم های کوسه محور

اگر فیلم بعدی لیست بهترین فیلم ها درباره کوسه را دیده باشید، می‌توان به “47 متر پایین: بدون قفس” به چشم دنباله آن نگاه کرد که دو سال بعد از فیلم اصلی اکران شد.

این فیلم با منتقدان خود که 45 درصد از rotten tomatoes بودند به عنوان اولین فیلم هیجان انگیز بقای کوسه به خوبی عمل کرد.

یکی از کاربران سایت ردیت درباره این اثر چنین گفته است که: دنباله و عاقبت اینگونه فیلم‌ها معمولا مزخرف هستند؛ ولی این یکی فرضیه جالبی دارد، گیر افتادن در تعدادی از غارهای زیر آب با کوسه‌های خونخوار و کور به همراه یک ماهی در حالی که جیغ می‌کشد.

47 Meters Down (2017)

بهترین فیلم های کوسه محور
بهترین فیلم های کوسه محور

از دیگر بهترین فیلم ها با محوریت کوسه 47 متر پایین است که فیلمی هیجان انگیز در اواخر تابستان بود.

این اثر نقدهای متوسط و قابل احترامی را در سایت rotten tomatoes دریافت کرد (چیزی در حدود 53 درصد) و همچنین فروش بلیط خوب و قابل توجهی داشت.

این اثر داستان دو خواهر را روایت می‌کند زمانی که در زیر سطح اقیانوس در قفس کوسه‌ای به دام افتاده اند؛ اگر فکر می‌کنید داستان به اندازه کافی جذاب نیست باید بگوییم که در عین حین شناگران بزرگ و باله‌دار گوشت خوار در اطراف آن‌ها درحال چرخش و تشنه به خون و آماده حمله هستند.

بر اساس نظرات دیده شده می‌توان گفت بیننده های این فیلم به شیوه خوشایندی شگفت زده شده اند زیرا این فیلم بهتر از چیزی است که تریلر آن سعی در به تصویر کشیدن داشته است.

47 متر پایین در سطح بهترین زیرژانر نیست اما یکی از بهترین فیلم ها با موضوع کوسه و به خوبی کلاستروفوبیک است.

The Shallows (2016)

بهترین فیلم های کوسه محور
بهترین فیلم های کوسه محور

در اثر The Shallows، نانسی با بازی زیبای بلیک لایولی، موج سواری است که روی صخره‌های عظیم در فاصله‌ای نه چندان زیاد از ساحل گیر افتاده است؛

چیزی که باعث مشکل و سرگردانی نانسی می‌شود باله عظیم، درحال حرکت و جاندار گوشتخوار متصل به آن است.

موج سوار ما باید با قدرت بدنی کمی که برایش باقیمانده و هوش خود از طریق آب به محل امنی برود.

بلیک لایولی در این فیلم که یکی از بهترین فیلم های کوسه است، بهترین ایفای نقش دوران حرفه ای خود را اجرا کرده است؛ با این حال لایولی تنها نقش جذاب این فیلم نیست بلکه کوسه نیز به تنهایی به عنوان یک حضور قوی عمل می‌کند و‌ نمایشی ترسناک و در عین حال متقاعد کننده را ایجاد می‌کند.

نمایشی که این فیلم را به زیبایی به یک فیلم دلهره آور تبدیل می‌کند.

Bait (2012)

بهترین فیلم های کوسه محور
بهترین فیلم های کوسه محور

در دهه 2010 که اکثرا فیلم‌های ساخته شده از حمله کوسه‌ها خنده دار بودند، طعمه برخلاف آن‌ها عمل کرد و فیلمی نسبتا ساده با مفهومی فوق‌العاده شد.

این اثر داستان گروهی از غریبه ها را دنبال می‌کند که پس از سیل در یک فروشگاه کوچک سرگردان و زندانی می‌شوند.

در این بین فقط خطرات الکتریکی و ساختاری فروشگاه نیست که آن‌ها را تهدید می‌کند؛ بلکه مجموعه‌ای از کوسه‌های سفید نیز در سر راهشان قرار دارد.

طبق نظر بسیار ساده یکی از بینندگان این سری از بهترین فیلم ها با محوریت کوسه، در طعمه این کوسه‌ها در یک‌ فروشگاه مواد غذایی هستند و فیلم بسیار سرگرم کننده است.

The Reef (2010)

بهترین فیلم های کوسه محور
بهترین فیلم های کوسه محور

اندرو تراواکی گارکردان فیلم تاثیرگذار black water در سال 2007، پس از سر و کله زدن با تمساح‌ها، با کوسه‌ها در فیلم صخره شنا کرد.

خلاصه این داستان درباره گروهی از دوستان است که در وسط اقیانوس واژگون می‌شوند؛ آن‌ها باید قبل از بلعیده شدن توسط یک کوسه سفید وحشی خود را به نزدیک ترین جزیره برسانند و تا آنجا شنا کنند.

یکی از بینندگان که نظر خود را راجب رتبه بندی جامع فیلم های کوسه به اشتراک گذاشت هر دو فیلم deep blue sea و the reef را نیز مطرح کرد.

او ابتدا فیلم deep blue sea را در صدر قرار داد و سپس دو فیلم بالای آن اضافه کرد و گفت: من دو فیلم صخره و کم عمق را بالاتر می‌گذارم؛ مخصوصا صخره، خیلی بهتر است.

Deep Blue Sea (1999)

بهترین فیلم های کوسه محور
بهترین فیلم های کوسه محور

دریای آبی عمیق به کارگردانی اکشن کلیف هنجر، یک فیلم کلاسیک مدرن و خوش‌بازی برای طرفداران این زیرژانر است.

یکی از کاربران سایت ردیت این اثر را فیلم کوسه کلاسیک و یک فیلم اکشن محکم نامیده است.

به دنباله نظر کاربر دیگری شما قرار است عاشق بازیگران شوید و در این فیلم جلوه‌ها ادامه پیدا می‌کنند‌ و ماجراجوییست که به چشم می‌آید؛ همچنین نماهای ساخت و به تصویر کشیدن کوسه‌ها در این فیلم مانند شراب با قدیمی‌تر شدن باارزش‌ نشده ولی این نماهای عملی برای زنده کردن کوسه‌ها حتی پس از بیست سال همچنان فوق‌العاده به نظر می‌رسند.

Orca (1977)

بهترین فیلم های کوسه محور
بهترین فیلم های کوسه محور

هر کاربر ردیت که به این اثر از بهترین فیلم هایی با موضوع کوسه اشاره می‌کند، اعتراف می‌کند که اورکا یک کوسه قاتل را به عنوان شخصیت منفی اصلی نشان نمی‌دهد.

با این حال بنا بر توصیه‌های زیاد از این اثر و موضوعات فیلم های کوسه، دلایلی برای حضور این فیلم به عنوان یکی آن‌ها وجود دارد.
این فیلم پخش بلوری عالی از scream factory دریافت کرد؛ ادگار در باره آن گفته که اورکا بسیار شیرین و دوست داشتنی است و دامبلدور هم در آن حضور دارد.

اورکا در پی موفقیت عالی فیلم Jaws منتشر شد؛ با اینکه شهرتش به اندازه فیلمی که از آن الهام گرفته بود نشد، توانسته به تنهایی شایستگی زیادی دریافت کند و جایگاه خود را در لیست بهترین فیلم کوسه ای بیابد.

Jaws (1975)

بهترین فیلم های کوسه محور
بهترین فیلم ها درباره کوسه

فردی از کاربران سایت ردیت یک موضوع برای به اشتراک گذاشتن فیلم‌های کوسه مورد علاقه خود راه‌اندازی کرد؛ فیلم آرواره‌ها سومین فیلم این فهرست بود.

این کاربر صرف نظر از مکان اول یا سوم بودن این اثر فیلم را یک کلاسیک از طریق و بعد معرفی کرد.

آرواره‌ها اولین فیلم پرمخاطب تابستان بود و به طور قوی و‌ مؤثر مفهوم یک فیلم تابستانی را نشان داد؛ اما این فیلم چیزی بیشتر از یک سرگرمی ساده است زیرا فیلم اسپیلبرگ در هر جنبه و زمینه‌ای اثری از فیلمسازی یک استاد بزرگ است.

یکی دیگر از کاربران ردیت که به دنبال موضوع بهترین فیلم های کوسه در تمام دوران بود آرواره‌ها را به عنوان بهترین معرفی کرد.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین فیلم های کوسه محور سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم‌های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *