لیواکوویچ دروازه بان کرواسی رکورد تاریخی این کشور را شکست! [+جزئیات]

نمایش درخشان دومینیک لیواکوویچ دروازه‌بان تیم ملی کرواسی بار دیگر موجی از تحسین را برای او به همراه داشته است. در ادامه همراه ما بمانید.

تیم ملی کرواسی موفق شد در نخستین دیدار از مرحله یک‌چهارم نهایی جام‌جهانی ۲۰۲۲ مقابل برزیل پیروز شود و به نیمه‌نهایی راه پیدا کند. در ادامه با خبر رکورد دومینیک لیواکوویچ همراه ما بمانید.

دومینیک لیواکوویچ دروازه‌بان تیم ملی کرواسی

  • دروازه بان تیم ملی کرواسی

به گزارش منابع خبری:

اولین دیدار از مرحله یک‌چهارم نهایی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر در ورزشگاه اجوکیشن‌سیتی برگزار شد که در این دیدار کرواسی مقابل برزیل پس از تساوی ۱-۱ در ۱۲۰ دقیقه، در ضربات‌پنالتی ۴-۲ پیروز شد و به نیمه‌نهایی رسید.

دروازه بان تیم ملکروات‌ها برخلاف انتظار بازی را هجومی‌تر شروع کردند و حملات‌شان از پرافتخارترین تیم تاریخ جام‌جهانی خطرناک‌تر بود. برزیلی‌ها کم‌کم از لاک دفاعی بیرون آمدند. بازی به تدریج متعادل شد و در نهایت نیمه نخست بدون گل به پایان رسید.

رکورد دروازه بان کرواسی

لیواکوویچ در نهایت موفق شد یازده مهار در این بازی داشته باشد که هفت مورد آن واکنش به توپ‌هایی بود که از داخل محوطه جریمه ارسال شده بود. هیچ دروازه‌بانی در تاریخ فوتبال کرواسی نتوانسته است در جریان یک بازی در جام جهانی چنین آمار درخشانی را به ثبت برساند. بهترین رکورد تا به حال متعلق به دراژن لادیچ با هفت مهار در جام جهانی 1998 برابر هلند بود.

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *