لوئیس روبیالس رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا به خاطر لب بوسی محکوم شد!

بوسیدن رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا در جشن قهرمانی در جام جهانی تیم ملی فوتبال زنان اسپانیا دردسرساز شد! محکوم شدن رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا حقیقت دارد؟

محکوم شدن رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا

لب بوسی رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا جنجال برانگیز شد! در پی آن بازیکنان زن تیم ملی فوتیال اسپانیا، خواهان برکناری رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا شدند!

فیفا علیه رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا به‌دلیل بوسیدن لب‌های بازیکن تیم زنان تشکیل پرونده داد. فیفا روز پنجشنبه دوم شهریور اعلام کرد پرونده‌ای انضباطی علیه رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا باز کرده است که در جشن قهرمانی تیم فوتبال زنان این کشور در جام جهانی لب‌های یک بازیکن را بوسیده بود.

آقای روبیالس در جریان مراسم اهدای مدال و جام قهرمانی به تیم فوتبال زنان اسپانیا بعد از برد یک بر صفر مقابل انگلستان، لب‌های جنیفر هرموسو، بازیکن تیم فوتبال کشورش را بوسید.

بوسه رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا و جنیفر هرموسو

رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا پس از قهرمانی در جام جهانی، جنیفر هرموسو را در آغوش گرفت و بوسید.

ابراز خوشحالی «حاشیه‌ساز» لوئیس روبیالس، رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا در مراسم اهدای جوایز پس از فینال جام جهانی ۲۰۲۳ در سیدنی مساله‌ساز شد. اسپانیا در نهمین فینال جام جهانی زنان با یک گل بر تیم فوتبال زنان انگلیس غلبه کرد و جام جهانی را برای نخستین بار به خانه ‌برد.

در مراسم اهدای جوایز، رئیس فدراسیون فوتبال این کشور بازیکنان را در آغوش گرفته و از آنها قدردانی کرد. اما لحظه در آغوش گرفتن و بوسه بر جنیفر (جنی) هرموسو، هافبک اسپانیایی حاشیه‌ساز شد. برخی مدعی شدند که آقای روبیالس بر لبان هافبک اسپانیا بوسه‌ای عاشقانه زده و از او خواستند در این باره توضیح داده و عذرخواهی کند.

عذرخواهی رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا بابت بوسه

عذرخواهی رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا بابت بوسه
عذرخواهی رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا بابت بوسه, لب بوسی رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا

بوسه رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا و جنیفر هرموسو

واکنش‌ها به این مساله متفاوت بود، از شخص رئیس فدراسیون که آن را نوعی «مساله‌سازی حاشیه‌ای» خواند تا وزیر برابری اسپانیا که این نوع بوسه را تقبیح کرد. ایرنه مونترو، وزیر برابری اسپانیا در توییترش نیز بوسه رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا را شکلی از «خشونت جنسی» توصیف کرد.

میکل ایستا سرپرست وزارت ورزش و فرهنگ اسپانیا می‌گوید:

رئیس فدراسیون باید در این زمینه عذرخواهی کرده و توضیح دهد. چنین بوسه‌ای غیرقابل قبول است. رئیس فدراسیون باید در این زمینه عذرخواهی کرده و توضیح دهد.

جنی هرموسو، هافبک اسپانیایی نیز پس از بازی در یک پخش زنده اینستاگرامی گفت که «از این رفتار خوشش نیامده» اما کمی بعد هرموسو اعلام کرد که این لحظه در واقع نشانگر یک «ژست طبیعی محبت‌آمیز دو طرفه و خودجوش» بوده است.

واکنش لوئیس روبیالس به انتقادها از بوسه او

واکنش لوئیس روبیالس به انتقادها از بوسه او
واکنش لوئیس روبیالس به انتقادها از بوسه او

لوئیس روبیالس، رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا عصر دوشنبه با انتشار ویدیویی از این اقدام «غیر عامدانه» عذرخواهی کرد. او خطاب به آنها که از این اقدام او انتقاد کرده‌ و ناراحت شده‌اند، گفت:

اگر به کسی توهینی کرده‌ام، چاره‌ای جز عذرخواهی و عبرت گرفتن از این موضوع ندارم. درک می‌کنم که وقتی رئیس نهادی در ابعاد یک فدراسیون هستید، باید بیشتر مراقبت رفتارتان باشید، به ویژه در مراسم و موارد مشابه.

آقای روبیالس گفت:

از آنچه بین من و [جنی هرموسو] روی داد، متاسفم چرا که با او رابطه بسیار خوبی دارم، همانطور که با دیگر بازیکنان تیم. بدون تردید من مرتکب اشتباه شدم و باید به این کار اعتراف کنم. البته این اتفاق بدون هیچ نیت بدی در لحظه‌ای از شور و هیجان روی داد.

بوسه دردسرساز و عذرخواهی رئیس فدراسیون اسپانیا

لوئیس مانوئل روبیالس بجار (زاده ۲۳ آگوست ۱۹۷۷) یک بازیکن رسمی فوتبال اسپانیا و بازیکن حرفه‌ای سابق است که به عنوان مدافع بازی می‌کرد. او رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا بود که کمیته انضباطی فیفا او را به دلیل حرکت جنجالی‌اش به مدت نود روز از تاریخ ۲۶ آگوست ۲۰۲۳ از هرگونه فعالیت فوتبالی تعلیق کرد.

محکوم شدن رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا
محکوم شدن رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا

از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به باشگاه فوتبال همیلتون آکادمیکال، باشگاه فوتبال خرز، و باشگاه فوتبال لوانته اشاره کرد. در ۲۰ اوت ۲۰۲۳ و در جریان جشن قهرمانی تیم ملی فوتبال زنان اسپانیا در جام جهانی ۲۰۲۳ زنان، روبیالس لب‌های جنی هرموسو (بازیکن اسپانیا) را بوسید.

او همچنین هنگامی که روی سکوی تماشاگران مخصوص، شاهد مسابقه بود در حالی که ملکه و شاهدخت ۱۶ سالهٔ اسپانیا نزدیکش بودند، بیضه‌های خود را به علامت پیروزی در دست گرفت.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما به محکوم شدن رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا چیست؟


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *