فوری: اپل باید شش میلیون یورو جریمه شود! [+جزئیات]

جریمه شرکت اپل ؛ مشاور ارشد دیده‌بان حریم خصوصی فرانسه، توصیه کرد شرکت اپل به دلیل نقض مقررات حریم خصوصی، باید شش میلیون یورو جریمه شود.

مشاور ارشد نهاد تحریم کننده ناظر حفاظت از اطلاعات فرانسه معتقد است اپل به دلیل نقض قوانین حفظ حریم خصوصی باید ۶ میلیون یورو جریمه پرداخت کند. در ادامه با خبر جریمه اپل در فرانسه همراه ما بمانید.

جریمه شرکت اپل

  • جریمه میلیون یورویی اپل

به به نقل از رویترز:

نهاد تحریم کننده سازمان «کمیسیون ملی اطلاعات و آزادی» (CNIL) می تواند توصیه های گزارش دهنده را نادیده بگیرد. اما این نوع پیشنهادات معمولا تاثیر زیادی روی تصمیم نهایی ناظر دارد.

این مشاور گزارش دهنده به نام فرانسیس پلگرینی پس از تحقیقات یک مقام ارشد این توصیه را انجام داد. تحقیق مذکور در نتیجه شکایتی انجام شد که سال گذشته توسط گروه لابی گری «فرانس دیجی تیل» ثبت شده بود.

در شکایت این گروه لابی که نماینده اکثر کارآفرینان و سرمایه گذاران خطرپذیر در فضای دیجیتالی است، ادعا شده بود که سیستم عامل iOS ۱۴ اپل، مطابق با الزامات حریم خصوصی اتحادیه اروپا نیست. در آن زمان، از کاربران آیفون مجهز به این نسخه از سیستم عامل اپل، سوال می شد آیا موافق هستند به اپلیکیشنهای نصب شده، اجازه دهند شناسه کلیدی که برای تعریف کمپین‌های تبلیغاتی و ارسال تبلیغات هدفمند استفاده می‌شود، جمع آوری شود اما تنظیمات این سیستم عامل به صورت پیش فرض، به اپل اجازه می داد کمپین‌های تبلیغاتی هدفمند خود را بدون دریافت اجازه از کاربران انجام دهد.

اپل نقض قوانین حفظ حریم خصوصی

بر اساس گزارش رویترز، گری دیویس، مدیر حریم خصوصی اپل به نتیجه گیری مشاور ارشد دیده‌بان حریم خصوصی فرانسه اعتراض و اعلام کرد این شرکت آمریکایی به حفظ حریم خصوصی کاربران، متعهد است.

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *