بارش شهابی جوزایی چهارشنبه به اوج خود می‌رسد! [+جزئیات]

بارش شهابی جوزایی ۲۳ آذر ۱۴۰۱ ؛  یکی از بارش‌های پرفروغ سالیانه است که هر ساله تعداد زیادی از علاقه‌مندان را به دیدار با خود فرا می‌خواند.

بیشترین شهاب‌ها از بارش جوزایی زمانی مشاهده می شوند که نقطه تابشی (نقطه بارش شهاب) آن در بالای افق باشد و با بالا رفتن این نقطه در آسمان تعداد شهاب‌ها افزایش می‌یابد. در ادامه با خبر بارش شهابی جوزایی همراه ما بمانید.

بارش شهابی جوزایی ۲۳ آذر ۱۴۰۱

  • بارش شهابی جوزایی ۲۰۲۲

به گزارش منابع خبری:

اوج بارش شهابی جوزایی به تماشاگران آسمان و علاقه مندان ستاره‌شناسی این فرصت را می دهد تا آنچه را که به عنوان ثابت‌ترین و قابل اعتمادترین بارش شهابی سال به شمار می‌رود، مشاهده کنند البته اگر آماده مقابله با سرمای هوای در اواخر آذرماه (اواسط دسامبر) باشند.

بارش شهابی بر فراز شهر نیویورک در ساعت هشت صبح فردا به اوج خود می‌رسد و از این رو بهترین وقت تماشای این پدیده در ساعات پیش از طلوع خورشید در این روز است.

زمان بارش شهابی جوزایی کی است ؟!

اگر مشتاقید تا هرچه بهتر این پدیده را رصد کنید، بد نیست شب‌های 22 و 23 و 24 آذر را زیر آسمان شب سپری کنید تا بتوانید تعداد زیادی شهاب ببینید. البته باید توجه کرد که امسال در شب‌های اوج این بارش، ماه با فاز تقریبی بیش از 70 درصد در آسمان است و رصد شهاب‌ها را دشوار می‌کند. بیشترین شهاب‌ها از بارش جوزایی زمانی مشاهده می شوند که نقطه تابشی (نقطه بارش شهاب) آن در بالای افق باشد و با بالا رفتن این نقطه در آسمان تعداد شهاب‌ها افزایش می‌یابد.

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *