میزان تلافات حوادث رانندگی در کشور به صورت سالانه + [آمار دقیق]

طبق ادعای جانشین رئیس پلیس راهور فراجا، میزان تلافات حوادث رانندگی در کشور به صورت سالیانه حدود ۱۶ هزار نفر مرگ و میر و حدود ۳۰۰ هزار نفر مجروح و مصدوم است.

میزان تلافات حوادث رانندگی در کشور به صورت سالانه

۱۶ هزار فوتی و بیش از ۳۰۰ هزار مصدوم

جانشین رئیس پلیس راهور فراجا در روز ملی حمل و نقل رانندگان گفت:

سالیانه حدود ۱۶ هزار نفر از هموطنانمان در حوادث رانندگی جان خود را از دست می‌دهند و حدود ۳۰۰ هزار نفر نیز در جریان این سوانح، مجروح و مصدوم می‌شوند و به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند.
شبکه حمل و نقل، ستون فقرات و زیرساخت اقتصاد کشور است و اگر این شبکه اشکال داشته باشد، بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی و حتی اجتماعی در کشور دچار مشکل می‌شود.

بیشتر بخوانید:

تلفات سالانه حوادث رانندگی

میزان تلافات حوادث رانندگی در کشور به صورت سالانه
سردار سید تیمور حسینی

سردار سید تیمور حسینی افزود:

۲۶ آذر، سالروز فرمان تاریخی امام خمینی (ره) برای کمک‌رسانی به توزیع اقلام و مایحتاح مردم در زمان دفاع مقدس، روز ملی حمل و نقل نام‌گذاری شد و این روز را می‌توانیم فرصتی برای توجه بیشتر به حوزه حمل و نقل بدانیم.

وی اظهار کرد:

متأسفانه آمار جان‌باختگان تصادفات رانندگی در کشورمان بسیار بالاست و این موضوع، دغدغه‌ای است که باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد. نا امنی چرخه و فرآیند حمل و نقل به عوامل متعددی بر می‌گردد که دو عامل ایمنی جاده‌ها و ایمنی خودروها در مرحله بعد از اهمیت بالایی برخوردارند و می‌بایست به صورت ویژه مورد توجه قرار بگیرند.

سردار حسینی افزود:

در موضوع ایمنی خودروها در دهه‌ها و سال‌های اخیر، دچار ضعف‌های قابل توجهی هستیم و می‌توانیم با فرهنگ‌سازی صحیح و کارآمد در حوزه حمل و نقل بین کاربران، باعث توجه بیشتر آنها به موضوع ایمنی جاده‌ها و خودروها شویم تا از این طریق بتوانیم تصادفات جاده‌ای را تا جای ممکن کاهش دهیم.

بیشتر بخوانید:

تلفات سالانه حوادث رانندگی در 1401 : ۱۶ هزار فوتی و بیش از ۳۰۰ هزار مصدوم


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *