وبگاه آمریکایی: هیچ شناوری از «اژدر حوت» ساخت ایران در امان نیست! [+جزئیات]

موشک اژدر حوت ایران ؛ وبگاه تخصصی امور نظامی نوشت، روسیه و ایران از اژدرهای ابرحفره زا بهره می‌برند که تا پیش ‌از این فقط آلمان و آمریکا استفاده می‌کردند.

یک وبگاه آمریکایی اخیرا در مطلبی به برخورداری ایران و روسیه از یک اژدر پیشرفته با سرعت بسیار بالا خبر داد. در ادامه با خبر وبگاه آمریکایی اژدر حوت همراه ما بمانید.

موشک اژدر حوت ایران

  • اژدر‌های ابرحفره زا

به گزارش منابع خبری:

وبگاه «۱۹ فورتی فایو» در مطلبی به قلم «هاریسن کاس» نظامی سابق آمریکایی و تحلیلگر کنونی امور دفاعی نوشت، روسیه و ایران از «اژدرهای ابرحفره زا» بهره می‌برند. تا پیش‌ازاین فقط آلمان و آمریکا استفاده می‌کردند.

نویسنده در زمینه این اژدر نوشت، شوروی سابق در دهه ۶۰ میلادی شروع به آزمایش اژدرهای ابرحفره زا کرد. نوع اژدر فعلی روسیه نوع اژدر فعلی روسیه «وی ای- ۱۱۱ اشکوال» است که از سال ۱۹۷۷ در خدمت است. برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که این اژدر می‌تواند به سرعت ۲۹۰ مایل در ساعت برسد و روس‌ها ممکن است در حال کار برای توسعه نمونه‌ای با توانایی بیش از ۳۵۰ مایل در ساعت باشند.

اژدر حوت ساخت ایران

حوت یک اژدر سطح به دریا و دارای پیشرانه راکتی و با قابلیت فراحفره زایی ساخت ایران است که نخستین بار در رزمایش پیامبر اعظم سال ۱۳۸۵ آزمایش شد. سرعت این موشک برابر ۱۰۰ متر بر ثانیه است که ۳ تا ۴ برابر بیشتر از سرعت اژدرهای معمولی است. گفته می‌شود، با توجه به قدرت و سرعت بالای اژدر حوت، اهداف سطحی و زیرسطحی امکان فرار از دست این جنگ‌افزار را ندارند.

بیشتر بخوانید:

بازنشر محتوای شبکه های اجتماعی تنها به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آن الزماً بازتاب دیدگاه رسانه فیگار نیست.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *