عدم رشد قیمت مرغ تا پایان سال ۱۴۰۱ [+جزئیات]

دبیر کانون سراسری مرغ تخم گذار از عدم رشد قیمت مرغ تا پایان سال ۱۴۰۱ خبر داد و اعلام کرد، قیمت مرغ و تخم مرغ نه تا پایان سال رشد نخواهد کرد.

براساس داده‌های مرکز آمار تورم آذر ماه گروه خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات نشان صفر درصد شد. البته کماکان تورم نقطه‌ای موادغذایی بالاست. این نرخ به رغم کاهش ۲.۴ درصدی ۶۵.۳ گزارش شده است. برهمین اساس قمیت مرغ و تخم مرغ در این مقطع نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد قابل توجهی کرده است.

عدم رشد قیمت مرغ تا پایان سال ۱۴۰۱

عدم رشد قیمت مرغ تا پایان سال ۱۴۰۱
عدم قیمت مرغ و تخم مرغ تا پایان سال

فعالان صنعت مرغداری پیش‌بینی می‌کنند، عدم قیمت مرغ و تخم مرغ تا پایان سال را شاهد باشیم. این موضوع را فرزاد طلاکش در گفتگو با اکوایران تایید کرد. او گفت: ما نه تنها در دی ماه بلکه تا پایان سال برنامه رشدی برای قیمت مرغ و تخم مرغ نخواهیم داشت.

او در مورد اثر ورود گسترده نهاده‌های دامی در نیمه دوم سال به کشور و اثرش در تولید گفت: باتوجه به میزان نهاده‌هایی که در انبارهاست و نهاده‌هایی که درحال ترخیص و یا در کشتی‌هاست و در آینده ترخیص می‌شود؛ تا ۶ ماهه آینده مشکلی در تولید گوشت مرغ و تخم مرغ نداریم. ولی چون نهاده‌ها از طریق سامانه بازارگاه به مرغداری‌ها داده می‌شود. ما قادر به افزایش یا کاهش تولید نیستیم. بلکه مجموع صنعت به همراه دستگاه دولتی در این زمینه تصمیم‌گیری می‌کنند.

عدم رشد قیمت مرغ تا پایان سال ۱۴۰۱

بیشتر بخوانید:

بازنشر محتوای شبکه های اجتماعی تنها به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آن الزماً بازتاب دیدگاه رسانه فیگار نیست.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *