افزایش حقوق کارگران در سال 1402 [+جزئیات]

مساله افزایش 20 درصدی حقوق کارمندان دولت مطرح شد و در این مورد انتظار می‌رود تا افزایش حقوق کارگران در سال 1402 را شاهد باشیم.

افزایش حقوق کارگران در سال 1402

در آخرین خبری که از بودجه منتشر شده است، موضوع افزایش 20 درصدی حقوق کارمندان دولت مطرح شد و تصمیم بر این است که هیچ کارمندی نباید پس از این کمتر از 7 میلیون تومان حقوق دریافت کند. همین موارد کافی است تا بتوان از طریق آن نتیجه گرفت که احتمالا حداقل حقوق کارگران هم به میزان 20 درصد افزایش خواهد داشت.

افزایش احتمالی حقوق کارگران در سال 1402

  • آیا حقوق کارگران افزایش پیدا می‌کند؟
افزایش حقوق کارگران در سال 1402
افزایش احتمالی حقوق کارگران در سال 1402

هنوز جلسات تعیین حداقل حقوق کارگران تشکیل نشده است و هیچ خبری درباره میزان افزایش حقوق کارگران در دسترس نیست، اما از برخی موارد می‌توان حدس زد که حداقل حقوق کارگران در سال ۱۴۰۲ چقدر خواهد بود.

بر اساس ماده ۴۱ قانون کار، حقوق و دستمزد سالانه کارگران، بر دو اساس تعیین می‌شود، یکی نرخ تورم بانک مرکزی و دیگری هزینه سبد معیشت کارگران. بر اساس آخرین آمارهای بانک مرکزی، آخرین نرخ تورم اعلام شده مربوط به مهر ماه است که به استناد این گزارش تورم نقطه به نقطه ۴۴ درصد و تورم میانگین ۱۲ ماهه ۳۹.۶ درصد اعلام شده است.

افزایش حقوق کارگران در سال آینده

افزایش حقوق کارگران در سال 1402
افزایش حقوق کارگران در سال آینده

درباره هزینه سبد معیشت خانوارها هم اعداد بسیار متفاوتی اعلام شده است. از آن جمله فرامرز توفیقی، نماینده کارگران در مذاکرات مزد چندی پیش اعلام کرد که هزینه سبد معیشت کارگران به ۱۸ میلیون و ۲۹۰ هزار تومان رسیده است. اگرچه بسیاری این رقم را قبول ندارند. اما دیگر اظهارنظرها هم اعداد قابل توجهی را برای هزینه سبد معیشت خانوار ذکر می‌کنند. اعدادی که همگی بیش از حداقل حقوق ۵ میلیون تومانی سال آینده است.

بیشتر بخوانید:

بازنشر محتوای شبکه های اجتماعی تنها به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آن الزماً بازتاب دیدگاه رسانه فیگار نیست.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *