فوری: آزمون “یوس” ترکیه برای اولین بار در کشور برگزار می‌شود! [+جزئیات]

آزمون یوس ترکیه ؛ آزمون “یوس” که آزمون ورودی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور ترکیه محسوب می‌شود، ۲۱ اسفندماه در ایران برگزار می‌شود.

داوطلبان برای ثبت‌نام در این آزمون تا ۸ اسفندماه فرصت دارند در این آزمون ثبت‌نام کنند. پس از ثبت‌نام، فرایند تایید ثبت‌نام آغاز می‌شود که داوطلبان می‌بایست از ۹ تا ۱۱ اسفند برای این فرایند اقدام کنند. پس از تایید ثبت‌نام، داوطلبان می‌توانند از روز ۱۸ تا ۲۰ اسفند ماه برای دریافت کارت ورود به جلسه اقدام کنند. در ادامه با خبر آزمون یوس ترکیه در ایران همراه ما بمانید.

آزمون یوس ترکیه

  • آزمون YOS ترکیه

به گزارش منابع خبری:

 این آزمون تحت نظارت “سازمان سنجش آموزش کشور” و “دانشگاه T.C. MARDIN ARTUKLU (به عنوان موسسه صاحب امتیاز آزمون)” و توسط موسسه فرهنگی و هنری امواج آرام (www.AmwajeAram.ir) برگزار خواهد شد.

زمان ثبت نام آزمون یوس در ایران

طبق این اطلاعیه، فرصت ثبت نام متقاضیان شرکت در آزمون یوس از 21 دی آغاز شده است و متقاضیان تا 8 اسفندماه سال 1401 (27 فوریه 2023) مهلت دارند، ثبت نام کنند. تاریخ تائید ثبت‌نام 9 اسفند تا 11 اسفند (28 فوریه تا 2 مارس 2023) است. براین اساس کارت ورود به جلسه آزمون نیز در روزهای 18 تا 20 اسفند (9 مارس لغایت 11 مارس 2023) منتشر می‌شود. اولین آزمون یوس در روز 21 اسفند (12 مارس 2023) ساعت 11 صبح به وقت تهران برگزار خواهد شد و نتایج آن 29 اسفند (20مارس 2023) اعلام می‌شود.

نمره آزمون یوس از ۱۰۰ محاسبه شده و به ازای هر چهار سوال غلط، یک جواب درست حذف خواهد شد.  بخش دوم آزمون یوس که مربوط به پاسخ به سوالات زبان ترکی است فقط برای کسانی مهم است که قصد تحصیل به زبان ترکی در ترکیه را داشته باشند. اگر داوطلبان از طریق ارائه مدرک زبان تافل یا آیلتس از دانشگاه‌های ترکیه پذیرش بگیرند، دیگر لازم نیست به بخش سوالات زبان ترکی آزمون YOS پاسخ دهند.

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *