قیمت لیر ترکیه امروز 11 بهمن 1401

قیمت لیر ترکیه 11 بهمن در بازار آزاد امروز، نسبت به دیروز روند آرامی را دنبال کرده که در ادامه‌ی، به لیست قیمت‌های لیر ترکیه خواهیم پرداخت.

قیمت لیر ترکیه 11 بهمن

لیره ترکیه یکای پول کشورهای ترکیه و جمهوری ترک قبرس شمالی است. یکای زیرین لیره کروش است. هر صد کروش مساوی یک لیره است. چاپ پول در ترکیه بر عهد‌ی بانک مرکزی ترکیه می‌باشد. از تاریخ۳۱ ژانویه ۲۰۰۵ ۶ صفر از چرخش پولی پاک شد و از آن پس به آن لیره ترک جدید یا YTL گفته شد و از تاریخ ۱ ژانویه ۲۰۰۹ از YTL به TL تغییر کرد.

در چند سال گذشته، لیر ترکیه در مقایسه با دلار یا یورو توانسته ثبات بهتری را پیدا و حتی مقداری ارزش کسب کند. لیره ترکیه، در بین سال‌های 1995 تا 1996 و سال‌های 1999 تا 2004 در کتاب رکورد گینس، به عنوان سومین پول کم ارزش ارز جهان قرار گرفته است. در سال 2005 پس از کاهش دوباره ارزش لیر ترکیه، لیر جدید ترکیه منتشر شد که در گردش بود. تا 1 ژانویه 2009، زمانی که دوباره به لیر ترکیه تغییر نام داد.

برای اولین بار لیره به دستور عبدالمجید یکم در پنجم ژانویه ۱۸۴۳ با نام لیره عثمانی زده شد. سکه عثمانی به نام لیره زرد نامیده می‌شد. نرخ لیر از دلار ترکیه بیانگر این است که زمانی که از صرافی‌های ترکیه دلار خریداری کنید و آن را به لیر تبدیل کنید، این نرخ محاسبه خواهد شد.

قیمت لیر ترکیه 10 بهمن
قیمت روز لیر ترکیه

 قیمت لیر ترکیه امروز

قیمت روز لیر ترکیه

برای مشاهده قیمت لیر ترکیه بر روی لینک قیمت کلیک نمایید:

قیمت روز لیر ترکیه 11 بهمن لیست قیمت لیر ترکیه

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *