فوری: تصمیم مهم انگلیس درباره سپاه پاسداران

وزارت خارجه انگلیس برنامه‌های لندن برای غیرقانونی کردن سپاه پاسداران ایران را متوقف کرده است. در ادامه به تصمیم وزارت خارجه انگلیس درباره سپاه می‌پردازیم.

روزنامه تایمز انگلیس پنجشنبه گزارش داده است لندن برنامه‌های خود برای غیرقانونی اعلام کردن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را متوقف کرده است. منابع مطلع به روزنامه تایمز گفته‌اند که وزارت خارجه انگلیس با بیان اینکه لازم است کانال‌های ارتباطی با ایران باز باقی بمانند از قرار دادن سپاه در فهرست سازمان‌های اصطلاحاً تروریستی جلوگیری کرد.

تصمیم مهم انگلیس درباره سپاه پاسداران

تصمیم وزارت خارجه انگلیس درباره سپاه پاسداران ایران

تصمیم مهم انگلیس درباره سپاه پاسداران
تصمیم مهم انگلیس درباره سپاه پاسداران

این اقدام پس از آن صورت گرفت که وزارت خارجه انگلیس از بسته شدن کانال‌های ارتباطی با جمهوری اسلامی ایران در نتیجه این اقدام ابراز نگرانی کرد. در حال حاضر وزیر کشور انگلیس یکی از وزیرانی است که از اعلام سپاه به عنوان سازمان اصطلاحاً تروریستی حمایت می‌کند. مقام‌های وزارت خارجه انگلیس علاوه بر این تصریح کرده‌اند سپاه، بر خلاف «گروه‌‌های تروریستی»، نهاد نظامی رسمی یک حکومت است.

یک مقام دولت انگلیس در این خصوص به روزنامه تایمز گفته است:

در حالی که دولت فهرست سازمان‌های تروریستی را در دست بررسی دارد ما درباره اینکه آیا یک سازمان خاص برای قرار گرفتن در فهرست تحت بررسی هست یا نیست اظهارنظر نمی‌کنیم.

ماه پیش، در حالی که گزارش‌هایی از قصد دولت انگلیس برای اقدام علیه سپاه پاسداران منتشر شده بود روزنامه ایندیپندنت گزارش داد یک نهاد نظارتی هشدار داده اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به عنوان «سازمان تروریستی»، تعریف بریتانیا از تروریسم را بی‌ثبات می‌کند و نیروهای نظامی متحدان بین‌المللی لندن را در محدوده قانون تروریسم قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *