مبلغ عیدی کارگران در سال 1402 چقدر است؟ [+جزئیات]

عیدی معمولا در پایان سال و در بهمن و اسفند ماه به کارمندان و کارگران پرداخت می‌شود، اما مبلغ عیدی کارگران در سال 1402 چقدر است؟

صحبت از آن و میزان آن، همیشه زودتر از این ماه‌ها آغاز می‌شود و کارمندان و کارگران به دنبال این هستند که زودتر از مبلغ عیدی خود باخبر شوند. از آنجایی که میزان حداقل عیدی برابر با دو برابر حداقل دستمزد و حداکثر رقم عیدی برابر با سه برابر حداقل دستمزد است، این مبلغ در سال ۱۴۰۱ برای پایه حقوق ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان با کسر مالیات برابر با ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و با پایه حقوق ۴ میلیون تومان برابر با ۷ میلیون و ۹۶۰ هزار تومان تعیین شد.

مبلغ عیدی کارگران در سال 1402

  • عیدی کارگران
مبلغ عیدی کارگران در سال 1402
عیدی کارگران سال 1402

بر اساس تصمیم شورای‌عالی کار، حداقل دستمزد کارگران برای یک شخص مجرد پنج میلیون و ۶۷۹ هزار و ۷۵۰ تومان است. این در حالی است که، حداقل حقوق پایه مبنای محاسباتی عیدی ۱۴۰۲ است که بدون در نظر گرفتن حق مسکن و بن کارگری چهار میلیون و ۱۷۹ هزار و ۷۵۰ تومان است.

بنابراین، عیدی در نظر گرفته شده برای کارمندان و کارگران حقوق‌بگیر زیر نظر قانون کار در نوروز ۱۴۰۲، بین هشت میلیون و ۳۵۹ هزار تومان تا ۱۲ میلیون و ۵۳۹ هزار و ۲۵۰ تومان است.

عیدی کارگران سال 1402

بیشتر بخوانید:

بازنشر محتوای شبکه های اجتماعی تنها به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آن الزماً بازتاب دیدگاه رسانه فیگار نیست.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *