تعطیلی مدارس قم ؛ مسمومیت باز در قم سر و صدا به پا کرده است

چند روزی است که مسمومیت‌های سریالی در مدارس قم خبرساز شده است. این بار این مسمومیت‌های متوالی تعطیلی مدارس قم را در پی داشت.

گاز مونواکسید کربن در برخی از مدارس شهر قم مشاهده شده است. گازی که باعث مسومیت چندین دانش‌ آموز شده است. با این حال اما مسئولان این شهر هنوز معتقدند اضطراب و استرس علت اصلی مسمومیت دانش آموزان است.

تعطیلی مدارس قم

مسمومیت باز در قم سر و صدا به پا کرده است

مسمومیت مدارس قم
مسمومیت مدارس قم

مسومیت دانش‌ آموزان در مدارس شهر قم همچنان ادامه‌ دارد و امروز دانشگاه علوم پزشکی قم آمار دانش‌آموزان مسموم شده را اعلام کرد. 61 دانش آموز قمی با علائم مسمومیت از 8 مدرسه به مراکز درمانی استان مراجعه کرده‌اند.

مجید محبی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم طی سخنانی در خصوص وضعیت دانش آموزان دچار مسمومیت در مدارس استان عنوان کرد: حال عمومی عمده دانش آموزان انتقال یافته به مراکز درمانی با بررسی‌های صورت گرفته توسط پزشکان و متخصصان مساعد گزارش شده و مشکل جسمانی نداشتند و بیشتر دچار اضطراب و استرس بودند.

وی با بیان اینکه در صورت پایداری حال عمومی دانش آموزان از بیمارستان مرخص می‌شوند، افزود: اکنون 47 دانش‌آموز در مراکز استان قم تحت نظر پزشکان هستند و حال عمومی آن‌ها مساعد است.

وی با بیان اینکه نمی‌توانیم به طور قطعی در خصوص عامل مسمومیت اظهار نظر کنیم، یادآور شد: علائمی از وجود گاز منواکسید کربن در مدارس مشاهده شده اما به طور قطعی نمی‌توانیم همه مسمومیت‌ها را ناشی از گاز منواکسید کربن بدانیم لذا انجام آزمایشات ادامه دارد.

اداره کل آموزش و پرورش استان قم در پی مسمومیت سریالی دانش آموزان مدارس قم اعلام کرد: با توجه به نظر کارشناسان مبنی بر ضرورت بررسی جوانب مسائل پیش آمده در مدارس و درخواست تعدادی از اولیا، سه شنبه و چهارشنبه 18 و 19 بهمن ماه کلاس‌های آموزشی مدارس استان به‌صورت غیرحضوری برگزار می‌شود.

گفتنی است بیش از دو ماه است که دانش آموزان این استان مسموم می‌شوند. این حوادث همچنان ادامه دارد و دلیل آن هنوز مشخص نشده است.

تعطیلی مدارس قم برای مسمومیت

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *