جهش قیمت خودرو در بازار ایران [+جزئیات]

جهش قیمت خودرو در بازار ایران. بررسی نوسانات قیمتی در بازار خودرو حاکی از تداوم افزایش قیمت‌ها در این بازار است و پیشبینی میشود این افزایش قیمت تا بعد عید ادامه خواهد داشت.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تجارت‌نیوز:

قیمت خودرو روز چهارشنبه، سوم اسفند 1401 با تغییراتی همراه شد.بررسی‌ها نشان می‌دهد در روزهای گذشته قیمت خودرو همچنان با نوساناتی همراه بوده است.

اما بازار شب عید خودرو در کشور رونق گرفته و خرید و فروش‌ها افزایش یافته است.

جهش قیمت خودرو های پرطرفدار

افزایش قیمت خودرو در بازار

تیبا هاچ‌بک‌ EX که از خودروهای پرطرفدار است، صبح امروز، چهارشنبه، شش میلیون تومان گران و در محدوده 335 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

پژو 206 تیپ 5 که در روزهای گذشته با نوسان قیمت مواجه شده بود، اکنون با 10 میلیون تومان افزایش قیمت نسبت به روز گذشته، در نرخ 585 میلیون تومان به فروش رسید.

کوییک R که این روزها جایگزین پراید شده و به قشر متوسط جامعه اختصاص یافته، در روزهای گذشته رکورد جدیدی را ثبت کرد و وارد کانال جدیدی شد. قیمت این خودرو به 360 میلیون تومان رسید.

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

محمدرضا حامدی، کارشناس صنعت خودرو گفت:

روند افزایش قیمت خودرو در بازار همچنان ادامه دارد و خودروها هم‌گام با افزایش نرخ دلار گران می‌شوند.

او افزود:

البته گرچه قیمت خودرو به صورت روزانه افزایش می‌یاید، اما سطح معاملات بالاست و خرید و فروش به تعداد زیادی در بازار صورت می‌گیرد. مردم نباید برای خرید خودرو صبر کنند و خرید در همین لحظه بهتر از دو ساعت بعد است.

این کارشناس صنعت خودرو توضیح داد:

به نظر می‌رسد این روند تا پایان سال ادامه داشته باشد. اما روند بازار در سال آینده، مانند هر سال، به این گونه خواهد بود که دو ماه ابتدایی سال بازار در رکود قرار می‌گیرد و قیمت‌ها نیز به روند صعودی خود ادامه می‌دهند.

بیشتر بخوانید


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *