تابلو تاریخی که با میخ در کاخ گلستان پاره شد!! [+عکس]

تابلو کمال الملک کاخ گلستان ؛ یک فعال میراث‌ فرهنگی از وجود پارگی در یکی از تابلو های کمال‌ الملک در کاخ  گلستان خبر داد.

یک فعال گردشگری از پارگی یکی از تابلوهای کمال‌الملک که در کاخ گلستان نگهداری می‌شود، خبر داد. مسؤولان کاخ گلستان اعلام کردند «این موضوع در دست بررسی و اقدام است.» آرش مودی، فعال گردشگری به دنبال بازدیدی که به تازگی از کاخ گلستان داشته، اطلاع داده است که یکی از تابلوهای نقاشی کمال‌الملک که «گربه و قفس قناری» نام دارد، دچار پارگی شده است. در ادامه مطلب با خبر پاره شدن تابلو کمال الملک همراه ما بمانید.

تابلو کمال الملک کاخ گلستان

  • پارگی تابلو کمال الملک در کاخ گلستان

آرش مودی در این باره نوشته است:

چند روز پیش به کاخ گلستان رفتیم و من به شدت مشتاق دیدن آثار استاد کمال‌الملک بودم. اما متأسفانه زمانی که به تابلوی گربه و قناری رسیدم با دیدن پارگی روی اثر شوکه شدم. از مسئولان آنجا پرسیدم آیا اثر اصلی است یا فیک که جواب دادند تمان وسایل داخل کاخ اصلی است.

در ادامه می‌توانید عکس پارگی تابلو کمال الملک کاخ گلستان را مشاهده کنید:

تابلو کمال الملک کاخ گلستان
پاره شدن تابلو کمال الملک

پس از انتشار تصاویر پارگی در تابلو کمال‌الملک در فضای مجازی، بازدیدکنندگان دیگر این کاخ، تصاویر مشابهی را به اشتراک گذاشتند که حاکی از این است که این پارگی تازه نبوده و از ماه‌ها قبل در این اثر نقاشی قابل مشاهده بوده است. به نظر می‌رسد تا کنون برای مرمت این تابلو اقدامی نشده است.

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان نیز به دنبال پیگیری ایسنا اطلاع داد که این موضوع در دست بررسی و اقدام است. تابلوی «گربه و قفس قناری» اثر محمد غفاری، معروف به کمال‌الملک در سال ۱۳۰۸ هجری قمری در ابعاد ۶۱ در ۴۷ سانتی‌متر، با رنگ‌روغن روی بوم اجرا شده است و هم‌اکنون در کاخ گلستان تهران نگهداری می‌شود.

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *