حمله با سوپ گوجه‌فرنگی به تابلو «گل‌های آفتاب‌گردان» ون‌گوگ! [+فیلم]

پلیس بریتانیا روز جمعه اعلام کرد دو فعال محیط‌ زیست که پس از تخریب تابلوی گل‌های آفتابگردان ون‌گوگ خود را به دیوار چسبانده بودند را دستگیر کرد.

دو فعال محیط زیست با تابلو های ارزشمند ون‌گوگ حمله کردند.

تابلوی گل‌های آفتابگردان ون‌گوگ

  • تخریب تابلوی ونگوگ
تابلوی گل‌های آفتابگردان ون‌گوگ
تخریب تابلوی ونگوگ, تخریب تابلوی آفتابگردان ون‌گوگ

تخریب تابلوی آفتابگردان ون‌گوگ

به گزارش منابع خبری:

دو طرفدار محیط زیست و معترض به چرخه سوخت فسیلی در گالری ملی لندن بر روی تابلونقاشی گران‌قیمت و معروف «گل‌های آفتاب‌گردان» اثر ونسان ون‌گوگ سوپ گوجه‌فرنگی ریختند و دستان خود را با چسب به دیوار گالری چسباندند.

این دو زن فعال محیط زیستی و معترض به چرخه سوخت فسیلی از اعضای گروه‌های اعتراضی آب و هوایی بودند که در اقدامی اعتراضی به تابلوی گران‌قیمت «گل‌های آفتاب‌گردان» اثر ونسان ون‌گوگ نقاش شهیر جهان و از سردمداران نقاشان مکتب اکسپرسیونیم سوپ گوجه فرنگی ریختند.

در ادامه میتوانید فیلم تخریب تابلوی گل‌های آفتابگردان ون‌گوگ را تماشا کنید:

در بیانیه‌ی این معترضان آمده است:

«شما بیشتر نگران محافظت از نقاشی هستید؟ یا محافظت از کره زمین و مردمِ ما؟ بحران هزینه‌های زندگی، بخشی از بحران نفت است. سوخت برای میلیون‌ها خانواده‌ی محروم، بخصوص در فصول سرد سال، دور از دسترس است؛ خانواده‌هایی که حتی استطاعت گرم کردن یک قوطی سوپ را ندارند، حال آنکه ارزش این نقاشی 39.7 میلیون دلار است».

این اقدام اعتراضی در پی تصمیم لیز تراس، نخست‌وزیر بریتانیا، مبنی بر گشودن دریای شمال به روی حفاری‌های نفت و گاز و بازنگری در توقف شکست هیدرولیکی یا فرکینگ، رخ داد.


اخبار بیشتر:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *