همنواز

آتش سوزی در اکباتان ؛ 40 نفر از این حادثه نجات یافتند

آتش سوزی در اکباتان خبر تلخی بود که امروز منتشر شد. خداروشکر در آتش سوزی ساختمان اکباتان 40 نفر جان سالم به در برده و نجات یافتند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران امروز از آتش‌سوزی یک واحد مسکونی در فاز 3 شهرک اکباتان خبر داد. سید جلال ملکی درباره آتش سوزی در اکباتان در یکی از واحدهای ساختمان مسکونی 11 طبقه در شهرک رخ داده است، توضیحاتی را ارائه داد با ما همراه باشید.

آتش سوزی در اکباتان

40 نفر از این حادثه نجات یافتند

آتش سوزی اکباتان
آتش سوزی اکباتان

ملکی در ادامه جزئیات این آتش سوزی بیان کرد:

در ساعت 16 و یک دقیقه ظهر امروز آتش سوزی در یکی از بلوک‌های مسکونی واقع در فاز3 شهرک اکباتان به سامانه 125 آتش‌نشانی اعلام شد که درپی آن، بلافاصله سه ایستگاه از سوی ستاد فرماندهی به محله حادثه اعزام شدند.

آتش‌نشان‌ها به فاصله زمانی 4 دقیقه به محل رسیده و پس از حضور در محل مشاهده کردند که آتش‌سوزی در یک واحد 100 متری واقع در طبقه هفتم یکی از بلوک‌های 11 طبقه این ساختمان مسکونی رخ داده است.

ملکی با بیان اینکه بخش زیادی از این واحد شعله‌ور شده و دود زیادی طبقات را فرا گرفته بود اعلام کرد:

احتمال سرایت آتش به واحدهای مجاور بسیار زیاد بود و از این رو آتش‌نشان‌ها با تقسیم شدن به دو گروه و انجام تدابیر عملیاتی مناسب همزمان با خاموش کردن آتش به جست و جو در واحدی که آتش‌سوزی رخ داده بود و اطراف آن پرداختند، تا اگر فردی دچار حادثه شده بود، برای نجات و خروج وی اقدام کنند.

او در ادامه اضافه کرد: همزمان با عملیات خاموش کردن آتش عملیات نجات افراد گرفتار در میان دود نیز انجام شد و بیش از 40 نفر از کسانی که در محدوده حادثه حضور داشتند از طریق راه پله‌های نجات و اضطراری خارج و به بیرون از ساختمان منتقل شدند.

ملکی در پایان با تاکید بر اینکه حادثه هیچگونه تلفات جانی نداشته است اظهارکرد: آتش مدتی است که با اقدامات آتش‌نشانان مهار شده و نیروها در حال لکه‌گیری، ایمن سازی و تخلیه دود هستند. علت این حادثه نیز از سوی کارشناسان سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران بررسی و اعلام خواهد شد.

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *