اعلام زمان دقیق عید فطر از دفتر آیت الله سیستانی [+جزئیات]

در ایام ماه رمضان به به عید فطر نزدیک‌ هستیم و اخیراً خبر اعلام زمان دقیق عید فطر از دفتر آیت الله سیستانی منتشر شد که در ادامه به آن می‌پردازیم.

اخیراً بیانیه دفتر آیت الله سیستانی در مورد عید فطر منتشر شد که زمان عید فطر را به صورت دقیق اعلام می‌کند. دفتر آیت الله سیستانی مرجع عالیقدر شیعیان در نجف اشرف با صدور بیانیه‌ای امروز (جمعه اول اردیبهشت) را مکمل ماه مبارک رمضان ۱۴۴۴ ه ق و ۱۴۰۲ ه ش اعلام کرد. روز عید فطر

به اطلاع مومنان محترم در عراق و مناطق مجاور آن می‌رساند که فردا جمعه متمم ماه مبارک رمضان و شنبه اول شوال روز عید فطر است. خداوند آن را مایه خیر و برکت برای مسلمانان قرار دهد.

اعلام زمان دقیق عید فطر از دفتر آیت الله سیستانی

اعلام زمان دقیق عید فطر از دفتر آیت الله سیستانی
زمان عید فطر

عید فطر یک جشن مذهبی است که توسط مسلمانان در سراسر جهان جشن گرفته می‌شود و نشان دهنده پایان ماه رمضان و شروع ماه شوال از طلوع تا غروب خورشید است. در این عید مذهبی مسلمانان مجاز به روزه گرفتن نیستند. تاریخ شروع هر ماه هجری قمری بر اساس زمان مشاهده ماه جدید توسط مقامات مذهبی محلی متفاوت است، بنابراین روز جشن بر اساس کشور و منطقه و نوع مذهب متفاوت است.

بیانیه دفتر آیت الله سیستانی در مورد عید فطر

اعلام زمان دقیق عید فطر از دفتر آیت الله سیستانی
روز عید فطر

در کشورهای اسلامی، معمولاً با تعطیلی رسمی همراه است. در ایران از سال ۱۳۹۰ با تصویب مجلس شورای اسلامی و تأیید شورای نگهبان عید فطر دو روز (روز عید و روز بعد) تعطیل است. عید فطر توسط حضرت محمد آغاز شده‌است. طبق روایات خاص، این جشنواره‌ها پس از مهاجرت محمد از مکه به مدینه آغاز شد.

بیشتر بخوانید:

بازنشر محتوای شبکه های اجتماعی تنها به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آن الزماً بازتاب دیدگاه رسانه فیگار نیست.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *