واکنش هشدارآمیز ایران به احتمال استفاده از مکانیسم ماشه

به تازگی واکنش هشدارآمیز ایران به احتمال استفاده از مکانیسم ماشه توجه زیادی جلب کرد. در ادامه به جزئیات واکنش ایران به استفاده از مکانیسم ماشه می‌پردازیم.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری هفتگی خود با رسانه‌ها بار دیگر بر عزم ایران برای بسته شدن پرونده هسته‌ای و احیای برجام تاکید کرد و همچون موضوع تبادل زندانیان میان ایران و آمریکا، توقف مذاکرات را نیز ناشی از اقدامات غلط واشنگتن دانست.

واکنش هشدارآمیز ایران به احتمال استفاده از مکانیسم ماشه

واکنش هشدارآمیز ایران به احتمال استفاده از مکانیسم ماشه
واکنش ناصر کنعانی به احتمال استفاده از مکانیسم ماشه

وی همچنین درخصوص این که برخی از طرف‌های اروپایی با اعضای شورای امنیت سازمان ملل درباره مکانیسم ماشه و فعال کردن آن علیه ایران جلساتی برگزار کرده‌اند، به طرف‌های برجام هشدار داد و گفت:

چنان چه طرف مقابل دچار خطای محاسباتی شود به صورت واضح می‌دانند که واکنش ایران به این موضوع چه خواهد بود و این پیام به نظرم به اندازه کافی گویاست. افزون بر این کنعانی از آغاز به کار نمایندگی‌های ایران در عربستان خبر داد و همچنین اظهار امیدواری کرد به زودی تبادل زندانی میان ایران و بلژیک انجام شود. نکات مهم این نشست خبری را در ادامه می‌خوانید.

برگزار نشدن نشست‌های مذاکراتی در موضوع برجام به معنای رکود کامل در این زمینه و متوقف بودن تلاش‌های دیپلماتیک برای احیای برجام نیست. مسیر دیپلماسی باز است و تبادل پیام‌های برجامی همچنان ادامه دارد. ایران با رعایت خطوط قرمز خود، آماده جمع بندی مذاکرات است، البته همان طور که قبلا نیز آقای وزیر امور خارجه اشاره کرده‌اند، مسیر مذاکره برای همیشه باز نخواهد بود.

جزئیات واکنش ایران به استفاده از مکانیسم ماشه

بیشتر بخوانید:

بازنشر محتوای شبکه های اجتماعی تنها به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آن الزاما بازتاب دیدگاه رسانه فیگار نیست.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *