آغاز نشست دوحه برای افغانستان [+جزئیات]

چندی پیش، خبری مبنی بر تأیید آغاز نشست دوحه برای افغانستان به انتشار رسید و این خبر، حواشی زیادی را در رسانه‌های سیاسی کسب کرد.

خبری که اخیراً از سازمان ملل برای دو روز در قطر نشست منتشر شد و اعلام شد که این خبر، نشست دوبی برای کشور افغانستان را تحت عنوان تعامل افغانستان در نشست دوحه را نشان می‌دهد، پشت درهای بسته برگزار شد.

نشست دوبی درباره افغانستان که در دوحه این کشور برگزار شد، چگونگی تعامل با حکومت افغانستان را بررسی می‌کند.

آغاز نشست دوحه برای افغانستان

آغاز نشست دوحه برای افغانستان
آغاز نشست دوحه برای افغانستان, نشست دوبی برای کشور افغانستان

به نقل از خبرگزاری تسنیم ؛ استفان دوجاریک سخنگوی دبیرکل سازمان ملل اظهار داشت آنتونیو گوترش دبیرکل این سازمان با شرکت کنندگان در نشست دوحه درباره جستجوی نقاط مشترک درباره افغانستان گفتگو می‌کند.

او گفت:

در این نشست نمایندگانی از ترکیه، چین، فرانسه، آلمان، هند، اندونزی، ایران، ژاپن، قزاقستان، قرقیزستان، نروژ، پاکستان، قطر، روسیه، عربستان سعودی، تاجیکستان، ترکمنستان، امارات، انگلستان، آمریکا، ازبکستان و هیئت‌هایی از اتحادیه اروپا و سازمان همکاری اسلامی حضور دارند.

در ادامه می‌توانید نشست دوبی درباره افغانستان را ببینید:

آغاز نشست دوحه برای افغانستان
آغاز نشست دوحه برای افغانستان, تعامل افغانستان در نشست دوحه

 

تعامل افغانستان در نشست دوحه

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل اظهار داشت:

گوترش در نشستی با نمایندگان ویژه به بررسی مشترکات در مورد مسائل حقوق بشر، حکومت فراگیر، مبارزه با تروریسم و ​​قاچاق مواد مخدر، به ویژه برای زنان و دختران در افغانستان پرداخته است.

بیشتر بخوانید:

بازنشر محتوای شبکه های اجتماعی تنها به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آن الزماً بازتاب دیدگاه رسانه فیگار نیست.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *