الهام اصغری شناگر ایرانی رکورد گینس را شکست [+جزئیات]

به تازگی، خبری مبنی بر شکست رکورد گینس توسط الهام اصغری در فضای مجازی به انتشار رسید که حواشی و بازتاب‌های گسترده‌ای را به همراه داشت.

روز گذشته، خبری مبنی بر الهام اصغری و شکستن رکورد تحت عنوان رکورد زدن الهام اصغری به انتشار رسید که بازتاب فراوانی را کسب کرد و توانست سروصدای زیادی برپا کند.

ثبت الهام اصغری در گینس از مهم‌ترین اتفاقات ورزشی بانوان در چند سال اخیر در جهان به شمار می‌رود که بسیار تندیس ارزشمند و معتبری است.

شکست رکورد گینس توسط الهام اصغری

شکست رکورد گینس توسط الهام اصغری
الهام اصغری و شکستن رکورد

روز گذشته، شناگر زن ایرانی با جابجا کردن چهارمین رکورد جهانی خود، دستاورد شگرفی را به نام خود ثبت کرد. الهام السادات اصغری موفق شد با زمان یک ساعت و 58 دقیقه و 40 ثانیه سریع‌ترین زمان در شنا کردن به مسافت پنج کیلومتر در حالی که یک قایق کوچ را با خود می‌کشد، به نام خود ثبت کند. این بار الهام السادات اصغری شنای ۵ کیلومتری را با کشیدن قایق کایاک در ۱ ساعت و ۵۸ دقیقه و ۴۰ ثانیه سپری کرد.

روزنامه guinnessworldrecords در رابطه با این خبر نوشت:

زنان در ایران از پوشش خاصی پیروی می‌کنند که طبق آن، موها و بدن خود را می‌پوشانند. این بدان معنا بود که الهام السادات اصغری مایو کامل پوشیده بود که ۶ کیلوگرم به وزن او اضافه می‌کرد و به همین خاطر رکوردشکنی او را بیش از پیش چشمگیر می‌کرد.

الهام اصغری درباره رکوردشکنی جدید خود می‌گوید:

این چالش‌برانگیزترین رکورد برای من بود و به ترکیبی از قدرت، سرعت و استقامت نیاز داشت.

رکورد زدن الهام اصغری

شکست رکورد گینس توسط الهام اصغری
ثبت الهام اصغری در گینس

الهام‌السادات اصغری شناگر اهل ایران است که در سن ۲۶ سالگی با طی مسیر رفت و برگشت ۱۲ کیلومتری منطقه مرزگاه تا چیلک در ساحل شهر نوشهر کنار دریای خزر و در مدت ۵ ساعت حد نصاب جدیدی در رشته آب‌های آزاد ثبت کرد. او از ۵ سالگی شنا را آغاز کرد و در سال ۱۳۸۷ دانشجوی مقطع فوق دیپلم حسابداری بود.

قابل ذکر است که الهام چندین رکورد را که قبلاً در اختیار مردان بود، شکسته است، از جمله شنای ۱۰ کیلومتری با یک دست در آبهای آزاد، که در ۴ ساعت و ۵۸ دقیقه تکمیل شد و بر این اساس او رکورد تئودور تسوتکوف از بلغارستان را شکست.

بیشتر بخوانید:

بازنشر محتوای شبکه های اجتماعی تنها به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آن الزماً بازتاب دیدگاه رسانه فیگار نیست.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *