جریمه تقلب در امتحان نهایی چیست ؟ [+جزئیات]

اخباری مبنی بر جریمه تقلب در امتحان نهایی به گوش می‌رسد که حواشی و بازتاب‌های زیادی را با خودش در فضای رسانه به همراه داشته است.

به تازگی، خبری مبنی بر جریمه تقلب امتحان به انتشار رسیده که نگرانی‌های زیادی را برای دانش‌آموزان پایه دوازدهم به همراه داشته است که تحت عنوان تقلب کردن در امتحانات نهایی منتشر شد.

مجازات تقلب کردن در امتحان نهایی دوازدهم یکی از اخبار‌های مهم عمومی و مردمی بود که سروصدای زیادی را در رسانه برپا کرد.

جریمه تقلب در امتحان نهایی چیست ؟

جریمه تقلب امتحان

جریمه تقلب در امتحان نهایی
جریمه تقلب امتحان

تقلب دانش آموزان در امتحانات ملزم به دریافت نمره صفر در امتحان و گاهی اوقات، حذف دانش اموز از امتحانات بعدی نیز می‌باشد. همچنین پس از گرفتن تقلب از دانش آموز، باید بررسی گردد که این تقلب عمدی بوده است یا سهوی. و همچنین در صورتی که فرد متخلف در حال تکرار این تخلف باشد از تمامی امتحانات حذف خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

اطلاعات تکمیلی برای جاماندگان سهام عدالت

اخبار کامل درباره لایحه حجاب

در صورتی که نمره درسی در امتحانات پایانی به علت تخلف صفر شود، نمره صفر به عنوان نمره در کارنامه ثبت می گردد. مجازات متخلفین مذکور در امتحانات داخلی دوره متوسطه برابر مجازات امتحانات نهایی دوره متوسطه خواهد بود فردی که در امتحانات نهایی دوره راهنمایی و امتحانات داخلی یا نهایی دوره متوسطه در یک نوبت امتحانی تخلف خود را تکرار کنند، امتحانات انجام شده فرد مذکور در آن نوبت باطل 2 و از شرکت در امتحانات بقیه دروس محروم می‌گردد.

تقلب کردن در امتحانات نهایی

جریمه تقلب در امتحان نهایی
مجازات تقلب کردن در امتحان نهایی دوازدهم

رسیدگی به تخلف در امتحانات داخلی به عهده شورای مدرسه و در امتحانات نهایی به عهده کمیسیون رسیدگی به تخلفات امتحانات نهایی است. در نظام واحدی، چنانچه فردی به علت تخلف در امتحان از یک یا چند نوبت امتحان محروم شود دفعات محرومیت، جزو نوبت های مجاز تحصیلی و مشروطی وی در آن دوره محسوب می‌شود.

بازنشر محتوای شبکه های اجتماعی تنها به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آن الزماً بازتاب دیدگاه رسانه فیگار نیست.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *