زندگینامه اسدالله اسدی دیپلمات ایرانی

اسدالله اسدی ، یکی از چهره‌هایی است که در دو روز اخیر، اخبار او را در فضای مجازی شنیده‌ایم و حالا به زندگینامه اسدالله اسدی دیپلمات ایرانی می‌پردازیم.

پس از اینکه اسدالله اسدی ، دیپلمات ایرانی از زندان آزاد شد و حواشی زیادی برای او در فضای رسانه به وجود آمد، برخی از رسانه‌ها، به بیوگرافی دیپلمات اسدالله اسدی و اسدالله اسدی بیوگرافی سخن گفتند.

زندگینامه جنجالی اسدالله اسدی همراه با پستی و بلندی‌های زیادی همراه بوده که در چند سال اخیر، به او پرداخته نشده و حالا در ادامه به زندگینامه او خواهیم پرداخت.

زندگینامه اسدالله اسدی دیپلمات ایرانی

بیوگرافی دیپلمات اسدالله اسدی

زندگینامه اسدالله اسدی دیپلمات ایرانی
بیوگرافی دیپلمات اسدالله اسدی

اسدالله اسدی متولد ۱۳۵۰، دبیر سوم سفارت جمهوری اسلامی ایران در وین، اتریش بود. او در ۱ ژوئیه ۲۰۱۸ در ایالت بایرن آلمان، به اتهام دست داشتن در عملیات بمب‌گذاری علیه گردهمایی سازمان مجاهدین خلق در پاریس بازداشت شد.

بیشتر بخوانید:

بازگشت اسدالله اسدی به ایران

او در هنگام بازداشت در آلمان به سر می‌برد و درحال برگشت به کشور اتریش بود. جمعی از مدرسین دانشگاه، وکلای دادگستری و حقوقدانان با صدور بیانیه ای از اسدالله اسدی دیپلمات ایرانی بازداشتی در بلژیک حمایت کردند.

دیپلمات مستقر در اتریش که ۴ سال پیش با اتهام مشارکت در در علمیات بمب‌گذاری علیه گردهمایی سازمان منافقین باز داشت شده بود، با به سرانجام رسیدن رایزنی‌های دیپلماتیک در ۵ خرداد ۱۴۰۲ آزاد شد و به کشور بازگشت.

زندگینامه جنجالی اسدالله اسدی

زندگینامه اسدالله اسدی دیپلمات ایرانی
اسدالله اسدی بیوگرافی

پنج‌شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ دادگاه کیفری آنتورپ، با رد مصونیت دیپلماتیک اسدالله اسدی، وی را به بیست سال زندان محکوم کرد. در روز ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ بیست سال زندان اسدالله اسدی تأیید شد و وی در آن زمان اعلام کرد که قصد فرجام‌خواهی ندارد و دوران محکومیتش را خواهد گذراند. او علت عدم فرجام‌خواهی‌اش را تمرد دادگاه از مسأله مصونیت دیپلماتیک خود عنوان کرد.

براساس اعلام وزیر امور خارجه ایران، اسدالله اسدی در تاریخ ۲۶ می ۲۰۲۳ طی توافق مبادله زندانیان میان ایران و بلژیک همزمان با آزادی اولیویه واندکاستیل به کشور خود بازگشت. این توافق با میانجیگری دولت عمان صورت پذیرفته است.

در دادگاه انتورپ بلژیک به همراه سه متهم دیگر به نام‌های مهرداد عارفانی، امیر سعدونی و نسیمه نعامی محاکمه شد که گفته می‌شود مهراد عارفانی سابقه همکاری با سازمان مجاهدین را داشته و در این عملیات شرکت داشته است.

بازنشر محتوای شبکه های اجتماعی تنها به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آن الزماً بازتاب دیدگاه رسانه فیگار نیست.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *