بازگشت اسدالله اسدی به ایران [+ویدیو]

صبح امروز، خبری مبنی بر بازگشت اسدالله اسدی به ایران در فضای مجازی به انتشار رسید که حواشی زیادی را با خودش به همراه داشت.

روز گذشته، تصویر اسدالله اسدی در ایران در فضای مجازی منتشر شد که خبر بازگشت ایران اسدالله اسدی را نشان می‌دهد و این خبر، جنجال‌های زیادی را در فضای رسانه به همراه داشت.

عکس اسدالله اسدی پس از بازگشت به ایران روز گذشته به انتشار رسید و صبح امروز، رسانه‌ها خبر از آزادی او و بازگشتش به ایران را خبر دادند.

بازگشت اسدالله اسدی به ایران

بازگشت ایران اسدالله اسدی

بازگشت اسدالله اسدی به ایران
بازگشت ایران اسدالله اسدی

اسدی، دیپلمات ایرانی است که حدود ۵ سال در آلمان و بلژیک با اتهام تلاش برای بمب‌گذاری در نشست گروهک تروریستی منافقین، بازداشت بود. امروز عمان اعلام کرد دولت بلژیک، اسدی را در ازای آزادیِ یک بلژیکی در ایران آزاد کرده است.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه پیش از این از آزادی اسدالله اسدی دیپلمات گروگان گرفته شده ایرانی در پی توافق دوجانبه با دولت بلژیک و بازگشت او تا ساعاتی دیگر به کشور خبر داد و امیرعبداللهیان هم از تلاش‌های مثبت عمان در این باره تشکر کرد.

در همین ارتباط کاظم غریب‌آبادی طی اظهاراتی ضمن ابراز خرسندی از بازگشت اسدالله اسدی به کشور گفت:‌

بعد از تلاش‌های بسیار گسترده دستگاه‌های ذیربط، دولت، وزارت امور خارجه، قوه قضائیه و سایر دستگاه‌های ذیربط شاهد حضور و آزادی آقای اسدی هستیم. به خانواده ایشان و مردم عزیزمان تبریک عرض می‌‌کنم. خانواده ایشان در این مدت بسیار اذیت شدند و حقوق ایشان نقض شده است.

عکس اسدالله اسدی پس از بازگشت به ایران

در ادامه می‌توانید اولین تصویر اسدالله اسدی در ایران را ببینید:

اسدالله اسدی متولد ۱۳۵۰، دبیر سوم سفارت جمهوری اسلامی ایران در وین، اتریش بود. او در ۱ ژوئیه ۲۰۱۸ در پاریس بازداشت شد. پنج‌شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ دادگاه کیفری آنتورپ، با رد مصونیت دیپلماتیک اسدالله اسدی، او را به بیست سال زندان محکوم کرد.

اسدی دیپلمات ایرانی در سفارت ایران در اتریش بود. حکم بازداشت ایشان در بلژیک، دستگیری در آلمان و لغو مصونیت وی توسط دولت بلژیک خلاف ضوابط و اصول حقوقی و بین‌المللی است.

بیشتر بخوانید:

بازنشر محتوای شبکه های اجتماعی تنها به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آن الزماً بازتاب دیدگاه رسانه فیگار نیست.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *