جزئیات کلی درباره وام ودیعه مسکن

اخیراً اخباری مبنی بر وام مسکن به انتشار رسید که بازتاب فراوانی داشت و در ادامه، به جزئیات کلی درباره وام ودیعه مسکن خواهیم پرداخت.

روز گذشته، دولت اطلاعاتی را درباره وام 200 میلیونی مسکن به انتشار رساند که شرایط و اطلاعات وام ودیعه را برای کسانی که می‌خواهند متقاضی این وام بشوند را منتشر کرد.

از شرایط وام ودیعه ۲۰۰ میلیونی می‌توان به اینکه متقاضی تسهیلات اجاره خانه باید متاهل یا سرپرست خانوار باشد و اجاره نامه ارائه شده باید رسمی بوده، اشاره کر‌د.

جزئیات کلی درباره وام ودیعه مسکن

وام 200 میلیونی مسکن

جزئیات کلی درباره وام ودیعه مسکن
وام 200 میلیونی مسکن

نمایندگان مجلس، در جریان رسیدگی به طرح دو فوریتی کنترل و ساماندهی اجاره مسکن، با پرداخت وام کمک ودیعه مسکن ۲۰۰ میلیون تومانی به مستأجران موافقت کردند. جهت پذیرش نهایی وام ودیعه مسکن 1402 نیز لازم است متقاضی، دو هفته پس از زمان معرفی به بانک، اسناد خود را تحویل بانک داده و ضامنین خود را معرفی نماید.

نمایندگان در جلسه علنی امروز مجلس در جریان ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون عمران در مورد طرح دو فوریتی کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی با ماده ۱۱ این طرح موافقت کردند.

بیشتر بخوانید:

شرایط ثبت نام وام ضروری بازنشستگان کشوری 1402

بر اساس ماده ۱۱ این طرح؛ بانک مرکزی موظف است در صورت تصویب شورای عالی مسکن، از طریق بانک های عامل نسبت به پرداخت تسهیلات کمک ودیعه به گروه های جمعیتی آسیب پذیر در حوزه مسکن بر اساس اولویت بندی که ظرف مدت یک ماه به پیشنهاد مشترک وزارت راه و شهرسازی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به تصویب شورای عالی مسکن می‌رسد، اقدام نماید.

اطلاعات وام ودیعه

جزئیات کلی درباره وام ودیعه مسکن
وام ودیعه ۲۰۰ میلیونی

در جریان رسیدگی به این ماده از طرح مذکور، محمد حسین فرهنگی نماینده مردم تبریز در مجلس پیشنهاد اعطای تسهیلات ودیعه مسکن تا سقف ۴۰ میلیون تومان به روستاییان را داد که با موافقت دولت و مخالفت کمیسیون عمران مجلس به تصویب نمایندگان رسید.

بنابر اعلام معاونت ساختمان و مسکن وزارت راه و شهر سازی، ثبت نام وام ودیعه مسکن سال گذشته، از 26 خرداد ماه، آغاز گردید و تا 30 آذر ماه، ادامه داشت. متقاضیان دریافت وام اجاره خانه، برای اینکه، جهت دریافت این تسهیلات، واجد شرایط ثبت نام وام ودیعه مسکن شناخته شوند، لازم است که دارای شرایط اعلام شده، در سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن، به نشانی اینترنتی tem.mrud.ir مراجعه کرد.

جهت خواندن اخبار اقتصادی بیشتر می‌توانید با مراجعه به لینک مربوطه از این اخبار اطلاعات بیشتری کسب کنید.

بازنشر محتوای شبکه های اجتماعی تنها به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آن الزماً بازتاب دیدگاه رسانه فیگار نیست.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *