ببینید: لحظه انفجار سد کاخوفکا در جنوب اوکراین!

یک دوربین نظارتی لحظه انفجار سد کاخوفکا اوکراین را ضبط کرد و این فیلم به سرعت جزو پربازدید ترین ویدیو شبکه های اجتماعی شد.

اوکراین نیرو‌های روسیه را متهم کرد که یک سد بزرگ و نیروگاه برق آبی را در بخشی از جنوب اوکراین که تحت کنترل آن‌ها قرار دارد منفجر کرده است. رئیس جمهور ترکیه در تماس تلفنی با همتایان روس و اوکراینی خود تشکیل کمیسیون بین‌المللی بررسی انفجار سد کاخوفکا را مطرح کرد. در ادامه مطلب با خبر انفجار سد اوکراین همراه ما بمانید.

انفجار سد کاخوفکا اوکراین

  • انفجار سد در اوکراین

به گزارش منابع خبری:

همزمان با حمله موشکی و پهپادی به کی‌یف و فعال‌شدن سامانه‌های پدافندی، وزارت دفاع روسیه نیز گفت که ارتش اوکراین طی ساعات اخیر در محور دونتسک و زاپروژیا متحمل تلفات سنگین شده است.

سد کاخوفکا با ۳۰ متر ارتفاع و ۳.۲ کیلومتر طول متعلق به دوران شوروی سابق است و در سال ۱۹۵۶ بر روی رودخانه دنیپرو ساخته شد. آب آن برابر با دریاچه نمک در ایالات یوتای ایالات متحده است.
خبرگزاری‌های روسی گفتند سد در اثر گلوله‌باران تخریب شده است. شهردار شهر نواکاهوکا که تحت کنترل روسیه است این اقدام را یک اقدام تروریستی از سوی اوکراین توصیف کرد. با این حال خبرگزاری روسی تاس به نقل از یک مقام ناشناس دولت روسیه گزارش داد که سد به‌دلیل آسیب ریزش کرده است.

در ادامه می‌توانید فیلم انفجار سد کاخوفکا اوکراین را مشاهده کنید:

رسانه‌های اوکراینی و روسی اعلام کردند که سد نیروگاه برق آبیِ «کاخوفکا» در شهر نوا کاخوفکا در منطقه خرسون واقع در جنوب اوکراین منفجر شده و هم‌اکنون آب سد به سمت روستاهای اطراف در حال پیشروی است. اوکراین و روسیه پیش از این یکدیگر را به هدف قرار دادن سد با حملات مختلف متهم کرده بودند و زلنسکی اکتبر گذشته پیش بینی کرد که روسیه سد را برای ایجاد سیل تخریب خواهد کرد. مقامات، کارشناسان و ساکنان ماه‌ها نگرانی خود را درباره جریان آب از طریق سد کاخوفکا ابراز کرده بودند.

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *