فوری: سفارت ایران در عربستان بازگشایی شد!

بازگشایی سفارت ایران در عربستان ؛ منابع موثق در عربستان خبر دادند که در روز سه شنبه 16 خرداد ماه سفارت جمهوری اسلامی ایران در کشور عربستان بازگشایی شده است.

منابع سعودی به زمان افتتاح سفارت کشورمان در عربستان اشاره کردند.  در ادامه گسترش روابط دیپلماتیک تهران-ریاض، منابع خبری روز ۱۵ خرداد ماه از بازگشایی سفارت جمهوری اسلامی ایران در ریاض در سه‌شنبه ۱۶ خرداد ماه خبر دادند. در ادامه مطلب با خبر سفارت عربستان همراه ما بمانید.

بازگشایی سفارت ایران در عربستان

  • بازگشایی سفارت ایران عربستان

بازگشایی سفارت ایران در عربستان

به گزارش منابع خبری:

شبکه خبری العربیه سعودی خبر داد که سفارت جمهوری اسلامی ایران در عربستان سعودی پس از هفت سال، رسما بازگشایی شده است.

پیش از این منابع خبری گفته بودند که «علیرضا عنایتی» دستیار وزیر و مدیرکل خلیج فارس وزارت امور خارجه قرار است به عنوان سفیر جدید ایران در عربستان معرفی شود. عنایتی سوابقی چون سفارت ایران در کویت را در کارنامه کاری خود دارد. وی از اردیبهشت ۱۳۹۳ عهده دار سفارت ایران در کویت بود.

سفارت ایران در عربستان

لازم به ذکر است که در پی توافق ۱۹ اسفند ماه ۱۴۰۱ در پکن بین ایران و عربستان سعودی برای از سرگیری روابط دیپلماتیک ظرف حداکثر دو ماه، مقرر شد وزرای خارجه دو کشور با یکدیگر دیدار و مقدمات بازگشایی سفارتخانه‌ها و سرکنسولگری‌های دو کشور فراهم شود که بر همین اساس، وزرای خارجه ایران و عربستان پس از سه دور گفت‌وگوی تلفنی در فروردین امسال در نهایت صبح پنجشنبه ۱۷ فروردین، بعد از حدود ۷ سال و ۳ ماه قطع روابط، در پکن رسماً دیدار و بیانیه‌ای مشترک را امضا کرده و بر آمادگی برای از بین بردن موانع پیش روی گسترش همکاری‌ها تأکید کردند.

پس از آن هیأت‌های فنی دو کشور به پایتخت‌ها سفر کردند تا روند بازگشایی این اماکن را بررسی کنند. علیرضا بیکدلی، معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه در جریان سخنرانی در این مراسم گفت:

امروز، روز مهمی در تاریخ روابط دو کشور است. از اینکه در کشور برادر و دوست عربستان سعودی حضور داریم، بسیار خرسندیم.

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *