10 مرگ حماسی برتر در دنیای سینمایی مارول

دنیای سینمایی مارول یکی از بهترین فرانچایزهای ابرقهرمانی تاریخ است و در این مقاله به حماسی ترین مرگ ها در دنیای سینمایی مارول می‌پردازیم.

فیلم‌های مارول مملو از لحظات شدید و احساسی هستند و برخی مرگ‌ها به شدت حماسی به تصویر کشیده شدند. دنیای سینمایی مارول نه تنها به موفق‌ترین دنیای مشترک ابرقهرمانی می‌باشد، بلکه به بزرگ‌ترین فرنچایز فیلم در تاریخ تبدیل شده است. به همین دلیل، به راحتی می‌توان فهمید که چگونه MCU اولین چیزی است که هنگام فکر کردن به پروژه های لایو اکشن مارول به ذهن می‌رسد.

با این حال، کتاب‌های مارول مصور پیش از ایجاد MCU، اقتباس‌های تاثیرگذار زیادی داشت و در زمانی که جهان کوین فایگی شروع به کار کرد، همچنان به آن ادامه می‌داد. مارول در میان فیلم‌های لایو اکشن خود در خارج از MCU موفقیت زیادی کسب کرده است و در حالی که احتمال دارد برخی از آن‌ها بهترین نباشند، اما برخی از حماسی ترین مرگ ها در دنیای سینمایی مارول در این لیست به شما معرفی می‌شود.

حماسی ترین مرگ ها در دنیای سینمایی مارول

مرگ های حماسی برتر در فیلم های دنیای مارول

مقالات مکمل:

دنیای سینمایی مارول لحظات به شدت احساسی از مرگ شخصیت‌ها را به تصویر کشیده است و قطعا همه آن‌ها را نمی‌توانیم در این نوشتار نام ببریم. لحظاتی که طرفداران با آن اشک ریختند و جزو به یادماندنی‌ترین سکانس‌های دنیای ابرقهرمانی بودند. تا انتهای این مقاله از فیگار با ما همراه باشید تا به حماسی ترین مرگ ها در دنیای سینمایی مارول بپردازیم.

بیشتر بخوانید:

شخصیت هایی از دنیای سینمایی مارول که خیلی زود مردند

تریلر های برتر دنیای سینمایی مارول

پرفروش ترین فیلم های دنیای سینمایی مارول

میستیک در فیلم مردان ایکس: دارک فینکس

حماسی ترین مرگ ها در دنیای سینمایی مارول
حماسی ترین مرگ ها در دنیای سینمایی مارول

میستیک با ایفای نقش جنیفر لارنس بخش بحث برانگیزی از جدول زمانی جوان‌تر مردان ایکس بود که با فیلم X-Men: First Class شروع شد. این شخصیت نقش بزرگ‌تری در تیم داشت نسبت به آنچه که در کمیک‌ها شناخته شده است که باعث آزار برخی از طرفداران شد.

با این حال، میستیک بخش مهمی از فیلم‌های مردان ایکس بود که به شوک ناشی از کشته شدن این شخصیت در اوایل فیلم X-Men: Dark Phoenix 2019 کمک کرد. ژان گری با بازی سوفی ترنر، کنترل قدرت خود را از دست داد، که منجر به این شد که این شخصیت به طرز ناگهانی با تکه‌ای چوب، به کام مرگ رفت. مرگ میستیک جزو بهترین مرگ های حماسی دنیای سینمایی مارول قرار می‌گیرد.

برترین یونیفرم مردان ایکس در کمیک های مارول

ژان گری در مردان ایکس متحد: ایکس 2

حماسی ترین مرگ ها در دنیای سینمایی مارول
حماسی ترین مرگ ها در دنیای سینمایی مارول

ایکس 2 در سال 2003 نشان دهنده فداکاری ژان گری بود تا به ولورین، سیکلوپ، چارلز اگزاویر و سایرین اجازه دهد از آب جاری که قرار است کل تیم را در بر بگیرد فرار کنند. ژان که متوجه شد چه کاری باید انجام شود، بدون توجه به ایکس جت رفت و با استفاده از قدرت خود آب را نگه داشت و ایکس جت را از موقعیت خارج کرد قبل از اینکه اجازه دهد آب او را غرق کند. این صحنه دلخراش بود و مسیر را برای اولین اقتباس از فیلم Dark Phoenix تعیین کرد. مرگ ژان گری جزو برترین مرگ های دنیای سینمایی مارول قرار می‌گیرد.

بهترین اعضای مردان ایکس

پراولر در انیمیشن مرد عنکبوتی: سفر به دنیای عنکبوتی

حماسی ترین مرگ ها در دنیای سینمایی مارول
حماسی ترین مرگ ها در دنیای سینمایی مارول

قلمرو انیمیشن همچنین محل یکی از بزرگ‌ترین مرگ‌های فیلم‌های مارول غیر MCU بوده است. پس از برقراری رابطه تنگاتنگ آن‌ها در طول انیمیشن مرد عنکبوتی: سفر به دنیای عنکبوتی، مایلز مورالس هویت خود را برای عمویش آرون، پروولر، فاش می‌کند. شرور داستان لحظه‌ای تغییر می‌کند و برادرزاده خود را نجات می‌دهد، اما سپس توسط کینگ پین به ضرب گلوله کشته می‌شود قبل از اینکه بتواند طرف خود را تغییر دهد.

مایلز که دست عموی در حال مرگش را گرفته در حالی که پراولر به او می‌گوید که چگونه برادرزاده‌اش را شکست داده است، ویرانگر احساسات است و این لحظه نشانه بزرگی است که مایلز واقعاً مرد عنکبوتی جدید می‌باشد، زیرا چنین تراژدی‌هایی به عنوان بخشی از تاریخ قهرمان شناخته می‌شوند. مرگ عموی مایلز جزو مرگ های حماسی برتر در فیلم های دنیای مارول قرار می‌گیرد.

10 ارتباط مرد عنکبوتی با تکنولوژی

گرین گابلین در فیلم مرد عنکبوتی 1 (سم ریمی)

حماسی ترین مرگ ها در دنیای سینمایی مارول
حماسی ترین مرگ ها در دنیای سینمایی مارول

گرین گابلین یکی از بزرگ‌ترین دشمنان مرد عنکبوتی است و بازی ویلم دافو در نقش شخصیت شرور آنقدر نمادین می‌شود که او را از فیلم‌های ریمی بازگرداندند تا نقش منفی اصلی مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست باشد. در سال 2002 در فیلم مرد عنکبوتی، نورمن آزبورن تلاش کرد تا در آخرین مبارزه‌شان، مرد عنکبوتی توبی مگوایر را بکشد.

گرین گابلین که توسط گلایدر خودش کشته شد یکی از خاطره انگیزترین لحظات در هر فیلم کمیک بوکی است. این یک پایان کاملاً تاریک برای اولین فیلم مگوایر بود و پایانی بود که مسیر هری آزبورن را کاملاً تغییر می‌داد. مرگ نومرن آزبورن بهترین مرگ حماسی در فیلم های مارول است.

برترین دیالوگ های مرد عنکبوتی در دنیای سینمایی مارول

دکتر اختاپوس در فیلم مرد عنکبوتی 2 (سم ریمی)

حماسی ترین مرگ ها در دنیای سینمایی مارول
حماسی ترین مرگ ها در دنیای سینمایی مارول

دکتر اختاپوس آلفرد مولینا یک شخصیت تراژیک در مرد عنکبوتی 2، یکی از محبوب‌ترین فیلم‌های ابرقهرمانی تمام دوران بود. پس از مرگ همسرش، اتو اکتاویوس با فناوری خود متحول شد و زندگی خود را به بازوهای سایبرنتیک بخشید. مرگ داک آک زمانی اتفاق می‌افتد که شخصیت تصمیم می‌گیرد خود را قربانی کند، با دیدن خطایی که انجام داد، خود و دستگاه خود را در رودخانه نابود کرد. مرگ اتو سخت‌تر از مرگ نورمن در فیلم قبلی است، زیرا قبل از تصادفی که او را به داک آک تبدیل کرد، شخصیت خوبی نشان داده شده بود، در حالی که نورمن از ابتدا بی‌ثبات بود.

قدرتمندترین نسخه های مرد عنکبوتی در کمیک های مارول

هری آزبورن در فیلم مرد عنکبوتی 3 (سم ریمی)

حماسی ترین مرگ ها در دنیای سینمایی مارول
حماسی ترین مرگ ها در دنیای سینمایی مارول

هری آزبورن به کارگردانی جیمز فرانکو در سه گانه مرد عنکبوتی ریمی بسیار جذاب بود و او و پیتر در طول فیلم از بهترین دوستان به دشمنان فانی تبدیل شدند. مرگ هری در مرد عنکبوتی 3 لحظه‌ای عمیقاً احساسی بود و به مرگ داک آک در فیلم قبلی پایان داد، زیرا این شخصیت بر روی سه گانه ریمی ساخته شده بود.

هری سرانجام متوجه می‌شود که بهترین دوستش مسئول مرگ نورمن نبوده و به مرد عنکبوتی کمک می‌کند تا ونوم و سندمن را شکست دهد. ونوم با گلایدر خود به هری خنجر می‌زند که آینه مرگ پدرش است. هری در حال مرگ در محاصره پیتر و مری جین در حالی که با بهترین دوستش صلح می‌کند، پایان تلخی برای هری آزبورن بود.

احساسی ترین روابط مرد عنکبوتی

پروفسور ایکس در فیلم لوگان

حماسی ترین مرگ ها در دنیای سینمایی مارول
بهترین مرگ حماسی در فیلم های مارول

آخرین سخنان چارلز اگزاویر در لوگان و نحوه مرگ او یکی از تکان دهنده‌ترین و غم انگیزترین مرگ‌های یک فیلم کمیک بوکی را رقم زد. کلون شرور ولورین، به نام X-24، در نیمه‌های شب وارد اتاق پروفسور ایکس شد. پروفسور نمی‌داند که این لوگان واقعی نیست، او فاش می‌کند که او حادثه وستچستر را به یاد می‌آورد، رویدادی که در آن کنترل قدرت خود را به دلیل بیماری مغزی از دست داد و چندین تن از افراد ایکس را کشت و صدها غیرنظامی را به شدت مجروح کرد. سپس کشته شدن پروفسور توسط X-24 لحظه‌ای دلخراش است و ولورین واقعی بعداً وارد می‌شود تا به اگزاویر چاقو خورده بگوید که او نیست.

بهترین کمیک های مردان ایکس

ولورین در فیلم لوگان

حماسی ترین مرگ ها در دنیای سینمایی مارول
مرگ های حماسی برتر در فیلم های دنیای مارول

هیو جکمن آخرین حضور را در فیلم لوگان داشت، با قوس ولورین به زیبایی پس از اینکه شخصیت توانست از X-23 تا انتها محافظت کند. یکی از نمادین‌ترین صحنه‌های فیلم‌های کمیک در لحظه‌ای اتفاق می‌افتد که لورای دافنه کین، صلیب قبر لوگان را به «X» تبدیل می‌کند، که نشان‌دهنده تاریخ طولانی ولورین به عنوان یکی از مردان ایکس است. این لحظه اشک‌آور بود، حتی اگر با بازگشت جکمن به عنوان ولورین در Deadpool 3 تا حدی از بین برود.

برترین بازیگران برای کاراکتر ولورین در دنیای سینمایی مارول

عمو بن در فیلم مرد عنکبوتی (سم ریمی)

حماسی ترین مرگ ها در دنیای سینمایی مارول
برترین مرگ های دنیای سینمایی مارول

قدرت زیاد مسئولیت بزرگی به همراه دارد. مرگ عمو بن در مرد عنکبوتی ممکن است نمادین‌ترین مرگ در هر فیلم کمیک بوک باشد. این لحظه تعیین کننده در سفر پیتر پارکر برای تبدیل شدن به مرد عنکبوتی است. گریه پیتر مگوایر بر روی عمو بن در حال مرگ در پیاده رو برای همیشه یکی از غم انگیزترین لحظات در رسانه‌های ابرقهرمانی باقی خواهد ماند، با هر فرانچایز مرد عنکبوتی که فیلم را دنبال کرده است به آن صحنه اشاره می‌کند یا نسخه خود را از این مرگ نمادین خلق می‌کند.

بهترین دشمنان مرد عنکبوتی که حیوان هستند

گوئن استیسی در فیلم مرد عنکبوتی شگفت انگیز ۲

حماسی ترین مرگ ها در دنیای سینمایی مارول
بهترین مرگ های حماسی دنیای سینمایی مارول

مرگ مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2 اثر گوئن استیسی حماسی‌ترین مرگ فیلم مارول خارج از MCU است. اگرچه ممکن است به اندازه مرگ عمو بن در سه گانه ریمی نمادین نباشد، اما مرگ گوئن بسیار غم انگیز بود.

رابطه عاشقانه بین پیتر پارکر اندرو گارفیلد و گوئن استیسی از اما استون بهترین چیز در مورد دو فیلم مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز بود، بنابراین مرگ این شخصیت به این شکل غم انگیز، اقتباسی کامل از مرگ او در کتاب کمیک بود. مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2 در حالی که یک فیلم بحث برانگیز است، برخی چیزها را درست کرد و مرگ گوئن نیز در میان آن‌ها بود و تبدیل به یکی از مهم‌ترین لحظات فیلم‌های کمیک شد.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار حماسی ترین مرگ ها در دنیای سینمایی مارول سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *