فوری: زابل گرم ترین شهر کره زمین شد!

زابل گرم ترین شهر جهان ؛ سرویس خدمات آب و هوایی OGIMET دما زابل در شبانه روز گذشته را ۵۰.۸ درجه سلیسوس یا به عبارتی بالاترین دمای کره زمین ثبت کرد.

شبانه روز گذشته زابل در شمال سیستان و بلوچستان با دمای ۵۰.۸ درجه سلیسوس بالاترین دمای زمین در بین بیش از هشت هزار و ۸۰۰ ایستگاه هواشناسی سینوپتیک اصلی را ثبت شده است. در ادامه مطلب با خبر گرم ترین شهر جهان در ایران همراه ما بمانید.

زابل گرم ترین شهر جهان

  • زابل گرم ترین شهر کره زمین

برای نخستین بار در 60 سال اخیر است که بیشینه دمای هوا در شمال سیستان و بلوچستان در بهار به رنج 50 درجه می رسد. گرمای شبانه روز گذشته زابل حتی از تمام تابستان‌های 50 سال اخیر نیز گرمتر بوده است.  بالاترین دمایی که از زمان تاسیس ایستگاه هواشناسی در این شهر ثبت شده، ۵۱ درجه بوده که تابستان سال ۱۳۴۹ یعنی بیش از ۵۰ سال قبل به ثبت رسیده است. در زاهدان در فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتری از زابل نیز گرمترین روز فصل بهار این شهر در بیش از ۶۰ سال اخیر ثبت شد.

زابل گرم ترین شهر جهان

گرم ترین شهر جهان سیستان و بلوچستان

موج گرمایی اخیر زابل در حالی است که این شهر، درست چند ماه پیش زمستان سردی را سپری کرد و سومین یخبندان شدید خود را در حدود 60 سال اخیر پشت سر گذاشت.  اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان، محسن حیدری گفت:

در حالی که صبح امروز کمینه دمای زابل به ۲۵ درجه سلسیوس رسید که خنک‌ترین شهر استان بود و کمتر از ۱۲ ساعت، بیشینه دمای این شهر به ۵۰ درجه در فصل بهار رسید که گرمترین شهر ایران شد.

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *