اظهارات رئیس ایکس باکس در مورد تکنولوژی VR [+جزئیات]

ایکس باکس بر خلاف پلی استیشن همچنان VR ندارد و اخیراً اظهارات رئیس ایکس باکس در مورد تکنولوژی VR منتشر شد که در ادامه به آن می‌پردازیم.

تکنولوژی واقعیت مجازی یکی از محبوب‌ترین تکنولوژی‌ها در دنیای بازی و سرگرمی است که اخیراً خبری تحت عنوان دلیل عدم سرمایه گذاری ایکس باکس بر روی تکنولوژی VR منتشر شد. در ادامه جزئیاتی از اظهارات رئیس ایکس باکس در مورد واقعیت مجازی در ایکس باکس را مشاهده خواهید کرد.

اظهارات رئیس ایکس باکس در مورد تکنولوژی VR

تکنولوژی واقعیت مجازی

شرکت‌هایی مانند سونی و متا پیشرفت‌های زیادی در زمینه بازی‌های واقعیت مجازی داشته‌اند، اما با وجود موفقیتی که به دست آورده‌اند، VR همچنان سهم کوچکی از بازار دارد و فضای زیادی برای فروش گسترده نرم‌افزار یا سخت‌افزار ندارد. این عاملی بوده که دیگر شرکت‌ها، همچون ایکس باکس، برای ورود به بازار آن مردد بمانند.

اظهارات رئیس ایکس باکس در مورد تکنولوژی VR
اظهارات رئیس ایکس باکس در مورد تکنولوژی VR

مت بوتی، رئیس استودیوهای بازی‌سازی ایکس‌ باکس، در مصاحبه‌ای با هالیوود ریپورتر، به موضوع واقعیت مجازی اشاره کرد و گفت در مایکروسافت برای اینکه یک بازی به‌ عنوان یک موفقیت مناسب در نظر گرفته شود، باید پایگاه بازیکنان ۱۰ میلیون نفری پیدا کند.

او در ادامه گفت واقعیت مجازی هنوز مخاطبی ندارد که بتواند سرمایه گذاری در بازار را برای آن‌ها توجیه کند. بوتی گفت:

فکر می‌کنم ما کمی صبر می‌کنیم تا مخاطبی داشته باشد. بسیار خوش شانسیم که IP‌های بزرگی داریم که به فرنچایزهای در جریان با جوامع بزرگ تبدیل شده‌اند. ۱۰ بازی داریم که تا به امروز بیش از ۱۰ میلیون بازیکن را جذب خود کرده‌اند که یک دستاورد بسیار بزرگ است. این همان مقیاسی است که برای موفقیت بازی به آن نیاز داریم و چنین چیزی هنوز با AR یا VR وجود ندارد.

واقعیت مجازی در ایکس باکس

اظهارات رئیس ایکس باکس در مورد تکنولوژی VR
سرمایه گذاری ایکس باکس بر روی تکنولوژی VR

البته این اولین باری نیست که موضوع واقعیت مجازی با مایکروسافت و ایکس باکس مطرح می‌شود و بار دیگر اولین بار نیست این شرکت به صراحت اعلام می‌کند که به دلایل مختلف آن را بازاری نمی‌بیند که بخواهد تمرکز کند.

سایر شرکت‌ها در بازار به برداشتن گام‌هایی برای تلاش و گسترش آن ادامه می‌دهند. به عنوان مثال، متا کوئست ۳ قرار است اواخر سال میلادی جاری عرضه شود، در حالی که PS VR2 در اوایل سال عرضه شد. با وجود اینکه به نظر می‌رسید دستگاه سونی از فروش کمی برخوردار بوده، اما چندی پیش اعلام شد که در عرض ۶ هفته ابتدایی انتشار، ۶۰۰ هزار دستگاه فروخته است.

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *