فوری: 40 مهاجر بر اثر غرق شدن قایق در آب‌های ایتالیا ناپدید شدند!

غرق شدن کشتی پناهجویان در ایتالیا ؛  در حادثه غرق شدن یک قایق شامل مهاجران غیر قانونی در آب های ایتالیا، حدودا ۴۰ نفر مفقود شدند.

روند مرگ پناهجویان در مرزهای اروپا بدون اقدام اتحادیه اروپا برای جلوگیری از آن همچنان ادامه دارد. سازمان ملل روز گذشته (جمعه) تایید کرد که در پی واژگونی یک قایق حامل مهاجران در نزدیکی جزیره «لامپدوسا» در ایتالیا، حدود ۴۰ نفر مفقود شدند. در ادامه مطلب با خبر غرق شدن قایق مهاجران در ایتالیا همراه ما بمانید.

غرق شدن کشتی پناهجویان در ایتالیا

  • غرق شدن کشتی مهاجران در ایتالیا

به گزارش منابع خبری:

زمان ملل اعلام کرد که در پی واژگونی یک قایق پناهجویان در نزدیکی جزیره «لامپدوزا» ایتالیا، حدود ۴۰ پناهجو ناپدید شده‌اند.

«فلاویو دی جاکومو»، سخنگوی آژانس مهاجرت سازمان ملل متحد نیز گفت: این قایق غرق‌شده از «اسفاکس» در تونس حرکت کرده و حامل ۴۶ مهاجر از کامرون، بورکینافاسو و ساحل عاج بوده است که بر اثر بادهای شدید و امواج دریا واژگون شده است. به گفته او، برخی از بازماندگان به لامپدوسا و برخی دیگر به تونس بازگردانده شدند. در میان مفقودشدگان هفت زن و یک خردسال بودند و سایر بازماندگان مردان بالغ‌اند.

غرق شدن کشتی پناهجویان در ایتالیا

غرق شدن قایق مهاجران ایتالیا

هرچند که هنوز هویت و ملیت قربانیان روشن نشده ولی گزارش ها حاکی از آن است که کشتی غرق شده حامل پناهجویانی از ایران، پاکستان و افغانستان بوده است. هر ساله تعداد زیادی از مهاجران که با هدف زندگی در کشورهای غربی از مسیرهای غیرقانونی راهی اروپا می‌شوند در این راه جان خود را از دست می‌ دهند. در آخرین مورد روز جمعه (۲۸ دلو) جسد ۱۸ پناهجوی افغانستانی، از یک کامیون چوب در بلغارستان کشف شد. این افراد به دلیل کمبود اکسیژن و بی‌آبی جان خود را از دست دادند.

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *