قانون جدید مهاجرت به آلمان تصویب شد ؛ تسهیل مهاجرت کارگران ماهر!

قانون جدید مهاجرتی آلمان ؛ پارلمان آلمان روز گذشته (جمعه) قانون مهاجرتی جدیدی را تصویب کرد که جذب کارگران ماهر (skilled workers) را تسهیل خواهد کرد.

اداره آمار فدرال آلمان چندی پیش گزارش داد: حدود یک میلیون و ۱۰۰ مهاجر اوکراینی در سال ۲۰۲۲ وارد آلمان شدند که از موج مهاجرت گسترده از خاورمیانه در حدود سال ۲۰۱۵ از خاورمیانه، بیشتر است. در ادامه مطلب با خبر تصویب قانون جدید مهاجرتی در آلمان همراه ما بمانید.

قانون جدید مهاجرتی آلمان

  • جذب کارگران ماهر در آلمان

به گزارش منابع خبری:

این قانون که توسط حزب چپ میانه حاکم، SPD، حزب لیبرال FDP و حزب سبزها حمایت می شد، ۳۸۸ رای موافق به دست آورد؛ در حالی که ۲۳۴ نماینده مجلس آلمان بدان رای مخالف و ۳۱ قانونگذار رای ممتنع دادند.

در عین حال، یک تشکل پارلمانی محافظه کار متشکل از حزب مخالف CDU و حزب CSU از باواریا به این قانون رای منفی دادند و استدلال کردند که این قانون ورود کارگران غیرماهر را نیز تسهیل می کند. حدود یک میلیون و ۱۰۰ مهاجر اوکراینی در سال ۲۰۲۲ وارد آلمان شدند که از موج مهاجرت گسترده از خاورمیانه در حدود سال ۲۰۱۵ از خاورمیانه، بیشتر است.

قانون جدید مهاجرتی آلمان
قانون جدید مهاجرت به آلمان

قانون مهاجرتی جدید آلمان

ناهجویانی که قبل از ۲۹ مارس وارد آلمان شده‌اند و توأمان هم شرایط لازم و هم یک پیشنهاد شغلی داشته باشند، می‌توانند در صورت انصراف از درخواست‌های پناهندگی خود، اجازه اقامت به عنوان یک فرد حرفه‌ای را دریافت کنند – که بدین ترتیب نیاز به ترک کشور و درخواست مجدد برای مجوز کار آن‌ها از بین خواهد رفت. علاوه بر این‌ها، کارگران بسیار ماهر مجاز خواهند بود مادامی که بتوانند اقوام خود را از نظر مالی پوشش دهند، آن‌ها را نیز به آلمان بیاورند. قوانین برای متخصصان IT هم آسان خواهد شد و به افرادی که دارای تجربه شغلی یا مهارت های مرتبط هستند اجازه می‌دهد حتی بدون مدرک دانشگاهی واجد شرایط دریافت بلوکارت شوند.

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *