قیمت گوشت عید قربان چند اعلام شد ؟! +[قیمت]

قیمت گوشت عید قربان ؛ قیمت دام زنده و گوشت قرمز برای عید امسال نرخ مصوبی نخواهد داشت و فروش دام به صورت عرضه و تقاضا خواهد بود.

رییس شورای تامین دام کشور بیان کرد که با توجه به ایام عید قربان،‌ از شتاب کاهش قیمت دام زنده کاسته شده اما انتظار می‌روند که پس از آن کاهش قیمت ادامه داشته باشد. در ادامه مطلب با خبر قیمت گوشت در عید قربان همراه ما بمانید.

قیمت گوشت عید قربان

  • قیمت گوسفند عید قربان

رییس شورای تامین دام کشور گفت:

قیمت دام زنده از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۰ هزار تومان کاهش داشته است.  اکنون با توجه به نزدیکی به عید سعید قربان به طور میانگین قیمت هر کیلوگرم دام درجه به ۱۶۰ تا ۲۰۰ هزار تومان رسیده است.

براساس مصوباتی که در جلسه ستاد تنظیم بازار صورت گرفت بره نر ۲۰۰ هزارتومان، بره ماده ۱۸۰ هزارتومان، کهره درجه یک محلی ۱۶۰هزارتومان، بز و میش ۱۰۰ هزارتومان تعیین شده است. میدان دام شهرک صنعتی شماره یک، میدان دام جنب پل باسفهرجان، بلوار نماز و بلوار بهشت زهرا سیرجان تعیین شده است.

قیمت گوشت عید قربان

قیمت دام زنده عید قربان

وی تصریح کرد: اکنون با توجه به میزان افزایش واردات گوشت قرمز و مازاد دامزنده گوسفندی و گوساله در کشور، روند قیمت‌ها در بازار ثابت است، اما با توجه به نزدیکی ایام سعید قربان و با افزایش تقاضا ممکن است شاهد تغییراتی باشیم که مقطعی خواهد بود.

شرکت پشتیبانی امور دام تهران هر کیلوگرم لاشه گوسفندی را از دامداران ۳۵۳ هزار تومان خرید می‌کند، اما با قیمت کیلویی ۲۶۶ هزار تومان به شرکت‌های بسته‌بندی و قصابی‌ها می‌فروشد که این امر در حمایت از مصرف‌کنندگان است.  در کشور های غربی در ایام عید قیمت ها کاهش می یابد اما در کشورمان در ایامی مانند ماه رمضان و عید قربان که تقاضا افزایش می یابد شاهد افزایش قیمت هستیم!

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *