مراسم حج امسال با هوش مصنوعی و اسکوتر برقی انجام می‌شود! [+عکس]

مراسم حج امسال با تغییراتی نسبت به سال های گذشته آغاز شده است. در مراسم حج امسال برای تسهیل رفت و آمد حجاج از اسکوترهای برقی استفاده شده است.

مراسم حج ۲۰۲۳ در حالی آغازشده است که گفته شده خدمات متعددی برای نخستین‌بار به زائران شرکت‌کننده ارائه می‌شود. اتوبوس‌های برقی خودران نیز برای خدمت به زائران راه‌اندازی شده است. این اتوبوس‌ها از هوش مصنوعی، دوربین‌ها و حسگرهای اطراف استفاده می‌کنند. در ادامه مطلب با خبر اسکوتر برقی در مراسم حج همراه ما بمانید.

مراسم حج امسال

  • هوش مصنوعی مراسم حج 2023

به گزارش منابع خبری:

زائران حج تمتع، از طرح آزمایشی جدید عربستان سعودی برای رفت‌و آمد در حج امسال استقبال کردند. به گفتۀ سخنگوی سازمان حمل و نقل عربستان، «برای تسهیل تردد زائران در اماکن مقدس اسکوتر برقی، به صورت آزمایشی به سرویس‌های حمل و نقل این کشور اضافه شده است»

مسیرهای خاصی برای استفاده از اسکوتر برقی برای زائران اختصاص داده شده است. مسیر خدماتی شامل دو لاین رفت و برگشت با طول ۲ کیلومتر است که از ایستگاه « کدانه» شروع و تا تونل « محبس الجن» ادامه دارد و به ایستگاه «باب علی» در مسجد الحرام ختم می‌شود.

مراسم حج امسال

مراسم حج سال 1402

موردانتظارترین اعلامیه برای مسلمانان سراسر جهان در این فصل، لغو محدودیت‌هایی بود که از سه سال پیش برای مهار گسترش همه‌گیری کووید-۱۹ اعمال شد. دکتر توفیق الربیعه ـ وزیر حج و عمره عربستان ـ در اطلاعیه‌ای پیش‌تر اعلام کرده بود که حج امسال بدون قید و شرط و محدودیت خواهد بود و عربستان سعودی از زائران حج امسال به همان تعدادِ قبل از همه‌گیری کووید استقبال خواهد کرد.

برای نخستین‌بار در حج ۲۰۲۳، سطح صدا برای حفظ محیطی آرام و راحت برای زائران، پایش و کنترل می‌شود. اتوبوس‌های برقی خودران نیز برای خدمت به زائران راه‌اندازی شده است. این اتوبوس‌ها از هوش مصنوعی، دوربین‌ها و حسگرهای اطراف استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *