بزرگترین مراسم حج تاریخ در عربستان آغاز شد ؛ بیش از یک و نیم میلیون زائر از سراسر جهان!

مراسم حج امسال ؛ با آغاز انتقال زائران اهل سنت از شهر مکه به منا، رسما حج آغاز شده است و به گفته مقامات عربستان امسال شاهد بزرگترین حج تاریخ خواهیم بود.

مکه مقدس‌ترین شهر مسلمانان روز جمعه با وجود گرمای شدید که عربستان را فرا گرفته است پذیرای بیش از یک نیم میلیون زائر برای برگزاری مراسم حج بود! مقامات عربستان با اشاره به جمعیتی که پس از سه سال محدودیت در مکه گردهم خواهند آمد، ‌ گفته‌اند امسال شاهد بزرگترین حج تاریخ خواهیم بود. در ادامه مطلب با خبر مراسم حج 1402 همراه ما بمانید.

مراسم حج امسال

  • مراسم حج سال ۱۴۰۲

به گزارش منابع خبری:

امسال زیارت طبق همه هنجارها و سنت های رایج انجام می شود و قوانین قرنطینه ای که در سال 2020 به دلیل همه گیری کووید-19 وضع شده بود برای زائران خارج از کشور لغو شده است.

برای عربستان سعودی، حج نه تنها یک وظیفه مقدس برای حاکمان این کشور و یک وظیفه شریف است که حق ویژه رهبری در جهان اسلام را تأیید می کند، بلکه یک صنعت کامل است که به عنوان محرک برای توسعه بسیاری از بخش های کشور عمل می کند.

مراسم حج امسال

مراسم حج تمتع ۱۴۰۲

به گفته مدیر حمل و نقل عملیات حج زائران ایرانی، حدود 10 هزار نفر از زائران اهل سنت کاروان‌های ایرانی از صبح روز دوشنبه با اتوبوس‌های حمل و نقل ترددی از مکه به منا منتقل می‌شوند و عملا مرحله نخست عملیات ترددی آغاز می‌شود.فرایند انتقال زائران اهل سنت ایران با 71 دستگاه اتوبوس در 3 رد (مسیر رفت و برگشت) صورت می‌پذیرد. ار انتقال بیش از 70 هزار زائر شیعه ایرانی با 550 دستگاه اتوبوس ترددی در 3 رد (مسیر رفت و برگشت) صورت می‌گیرد تا فردا در کنار جبل الرحمه نوای دلنشین دعای عرفه را زمزمه کنند.

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *