پشت پرده سوزاندن قرآن در سوئد + واکنش مسئولان مختلف به این اتفاق

روز گذشته، خارج از مسجد سوئد، یک فرد، به صورت عجیبی یک قرآن را سوزاند که در ادامه نوشتار، به پشت پرده سوزاندن قرآن در سوئد خواهیم پرداخت.

به تازگی، تصاویری از یک فرد به انتشار رسیده که گویا خارج از مسجد اصلی سوئد، اقدام به قرآن سوزی در سوئد می‌کند که این خبر، تحت عنوان بی احترامی به قرآن در سوئد بازتاب گسترده‌ای را به انشتار می‌رساند. آتش زدن قرآن توسط یک مرد در سوئد واکنش برخی از مقامات مهم کشورهای مختلف را به همراه داشت.

پشت پرده سوزاندن قرآن در سوئد

واکنش مسئولان مختلف به این اتفاق

روز گذشته، یک فرد عراقی به نام سلوان مومیکا، خارج از مسجد اصلی سوئد، اقدام به سوزاندن صفحاتی از قرآن در مقابل مسجد اصلی استکهلم کرد. این فرد، تا پیش از اینکه پلیس و مأموران سوئدی برسند، صفحاتی از یک جلد قرآن، کتاب مقدس مسلمانان، را پاره کرد و به آتش کشید.

پلیس پس از برگزاری مراسمی کوچک علیه این اتفاق، اعلام کرد که این مرد به‌دلیل ایجاد تحریک علیه یک گروه، بازجویی خواهد شد. ینس استولتنبرگ، در واکنش به این اتفاق، در کنفرانسی خبری در بروکسل اعلام کرد:

سوزاندن قرآن در سوئد نباید مانع پیوستن این کشور به ناتو شود.

پشت پرده سوزاندن قرآن در سوئد
قرآن سوزی در سوئد

آتش زدن قرآن توسط یک مرد در سوئد

در ادامه می‌توانید قرآن سوزی در سوئد را ببینید:

پشت پرده سوزاندن قرآن در سوئد
قرآن سوزی در سوئد

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در بیانیه‌ای گفت:

توهین به قرآن، یک ستیز سازمان یافته از سوی قدرت‌های استکباری است و چنین اقداماتی ریشه در اندیشه‌های غیر توحیدی دارد.

همچنین پوتین نیز در واکنش به این اتفاق گفت:

سوزاندن قرآن در روسیه این کار جرم است.

پلیس سوئد در ماه­‌های گذشته، درخواست‌های زیادی برای اجتماعات سوزاندن قرآن را رد کرده بود ولی مراجع قضایی این کشور تصمیم پلیس را نقض آزادی بیان کرد و آن را لغو کردند. اولف کریستوسون، نخست‌وزیر سوئد، روز چهارشنبه در یک نشست خبری گفت:

این تظاهرات بر روند عضویت این کشور در ناتو گمانه‌­زنی نخواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

بازنشر محتوای شبکه های اجتماعی تنها به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آن الزاما بازتاب دیدگاه رسانه فیگار نیست.

نظر شما در خصوص این خبر که بازتاب گسترده‌ای هم در فضای مجازی داشته چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت با ما در میان بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *