جزئیات جدید از بازگشایی سفارت عربستان در تهران و سرکنسولگری در مشهد!

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت سفارت عربستان در تهران و سرکنسولگری هم در شهر مشهد ایجاد شده است و به زودی پس از عید قربان بازگشایی می‌شوند.

بازگشایی سفارت عربستان و تغییر سیاست ناشی از کنار گذاشتن معیار دوگانه نیست، بلکه اینها ناشی از تغییر جایگاه و موقعیت عاملان آن است و با تغییر این جایگاه و موقعیت دوباره به همان وادی قبلی سقوط کرده و به تنظیمات کارخانه باز خواهند گشت. در ادامه مطلب با خبر سفارت عربستان سعودی همراه ما بمانید.

سفارت عربستان در تهران

  • سرکنسولگری عربستان در مشهد

به گزارش منابع خبری:

سفارت عربستان در تهران و کنسولگری این کشور در مشهد بعد از عید قربان کار خود را آغاز می‌کنند.

این خبر بر اساس منابع محلی عربستان اعلام شده و آنگونه که شبکه خبری الاخباریه عربستان سعودی گزارش داده است، این خبر همزمان با حضور «فیصل بن فرحان»، وزیر امور خارجه عربستان در تهران اعلام شده است.  وزیر خارجه عربستان سعودی در سفر رسمی خود به تهران با «ابراهیم رئیسی»، رئیس جمهور ایران دیدار کرده است.

سفارت عربستان در تهران

عباس عبدی درباره بازگشایی سفارت عربستان در ایران گفت:

بازگشایی سفارت‌های ایران و عربستان و بهبود روابط دو کشور و به تبع آن تلطیف روابط با دیگر کشورهای عربی و در کنار اینها ادامه مذاکرات با غربی‌ها به ویژه امریکا از طریق کشورهای منطقه، تا حدی شرایط خارجی را بهبود داده است و اثرات گرچه اندک این رفتار را در نگاه مردم و اقتصاد هم می‌بینیم، هر چند با منجمد شدن مذاکرات برجامی این وضعیت در کلیت خود ناپایدار به نظر می‌رسد ولی به هر صورت شرایط کنونی بهتر از تنش‌های بی‌پایان قبلی است.

در این میان برخی افراد در رسانه‌ها به نقد سیاستگذاران رسمی پرداختند و این اقدامات را نه از حیث اصل آنها، بلکه برحسب تاریخچه سیاست‌های جریان حاکم نقد کردند.اکنون جریان طرفدار وضع موجود معترض است و می‌پرسد؛ چرا زمانی که مقاومت می‌شد، می‌گفتید که اینها هزینه دارد و از جیب مردم هزینه می‌کنید؟ و حالا که توافق می‌کنیم، می‌گویید چرا امتیاز می‌دهید و مملکت را فروختید؟ و…

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *