فوری: زلزله ای با قدرت 5/7 ریشتر جمهوری آذربایجان را لرزاند! +جزئیات

زلزله در آذربایجان ؛ زمین لرزه ای به قدرت ۵.۷ ریشتر صبح امروز جمهوری آذربایجان را لرزاند. لازم به ذکر است که این زلزله در ایران شهر گیلان هم حس شده است.

ساعاتی پیش زمین‌لرزه‌ ۵.۷ ریشتری در ۵۲ کیلومتری خاچماز جمهوری آذربایجان را لرزاند که این زلزله در گیلان هم احساس شد. در ادامه مطلب با خبر زلزله در آذربایجان همراه ما بمانید.

زلزله در آذربایجان

  • زلزله در گیلان

به گزارش منابع خبری:

۵.۷ ریشتری، ساعت ۲۳:۳۱ شامگاه _دوشنبه دوازدهم تیرماه_ کشور جمهوری آذربایجان را لرزاند؛ این زلزله در عمق ۱۰ کیلومتری زمین ثبت شده است.

این زلزله در ۵۸ کیلومتری (خاچماز) در جمهوری آذربایجان رخ داده و طول جغرافیایی آن ۴۹.۴۹ درجه شرقی و عرض جغرافیایی آن ۴۱.۵۶ درجه شمالی بوده است. این زمین‌لرزه در استان گیلان ایران، ترکمنستان، قزاقستان، روسیه، گرجستان و ارمنستان نیز احساس شده است.

زلزله در آذربایجان

زمین لرزه در جمهوری آذربایجان

جمهوری آذربایجان در سال‌های قبل با تولید ناخالص ملی خود توانست به میزان ۱۲ درصد به رشد اقتصاد کشورش کمک نماید. کشور آذربایجان کشوری است که در لیست کشورهای تازه استقلال یافته از شوروی سابق قرار گرفته است و بزرگترین کشور ناحیه قفقاز محسوب می‌شود. حدود ۱۰ میلیون نفر جمعیت در آذربایجان زندگی می‌کنند که بیش از ۸۹ درصد آن‌ها مسلمان هستند. بیش از ۳۹ گونه جانوری در کشور آذربایجان وجود دارد که در حدود ۱۱ گونه آن در معرض خطر انقراض هستند.

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *