گروگانگیری مسلحانه در داروخانه شیراز! +[فیلم]

گروگانگیری در داروخانه شیراز ؛ دیروز در ساعت 19:30 دقیقه یک فرد مسلح به قصد سرقت و دریافت پول وارد داروخانه ای در شیراز می‌شود و افراد را گروگان می‌گیرد.

حدود ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه روز گذشته، شخصی با یک دستگاه خودرو پراید به قصد اخاذی به داروخانه‌ای در شهرک صدرا در شیراز مراجعه و با یک قبضه اسلحه گرم اقدام به تهدید، تیراندازی و گروگان گرفتن پنج تن از عوامل داروخانه و شهروندان حاضر در آن مکان می‌کند. در ادامه مطلب با خبر گروگانگیری در شیراز همراه ما بمانید.

گروگانگیری در داروخانه شیراز

  • گروگانگیری شیراز

به گزارش منابع خبری:

وضوع از طریق مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اعلام و بلافاصله عوامل ۱۱۰ و کلانتری شهرک صدرا به محل اعزام شدند.

با حضور عوامل انتظامی در محل، فرد گروگانگیر اقدام به تیراندازی به سمت ماموران کرده و علی رغم هشدارهای پلیس از تسلیم شدن خودداری نموده و ضمن تهدید جانی گروگانها، به درگیری با ماموران ادامه می دهد در نهایت با تلاش ماموران انتظامی همه افراد گروگان گرفته شده به صورت صحیح و سالم آزاد و فرد گروگانگیر نیز در درگیری متقابل به هلاکت می رسد. در ادامه می‌توانید فیلم گروگانگیری در شیراز را مشاهده کنید:

گروگانگیری داروخانه شیراز

گروگان گیری جرمی است که با هدف واداشتن شخص ثالثی به انجام یا انجام ندادن کاری از دیرباز مورد توجه مجرمان بوده است. باید با این جرم مقابله کرد زیرا اثار و تبعات داخلی و بین المللی زیادی دارد. جرم انگاری این موضوع در اساسنامه ی دیوان کیفری بین المللی (1998)، به عنوان یکی از مصادیق جنایات جنگی نشانگر عمق نگرانی جامعه ی بین الملل نسبت به این جرم است. کنوانسیون مقابله با گروگان گیری (1979)، به عنوان مهم ترین سند اختصاصی تدوین شده در خصوص این جرم، کشورهای عضو را موظف به وضع ضمانت اجرای کیفری برای مرتکبین این جرم نموده است.

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *