فوری: فرناز بهزادی هنرمند نمایش عروسکی درگذشت [+بیوگرافی و علت فوت]

درگذشت فرناز بهزادی ؛ فرناز بهزادی هنرمند با سابقه در عرصه نمایش های عروسکی، دیروز به دلیل مشکلات ریوی در بندر انزلی فوت کرد.

فرناز بهزادی، هنرمند باسابقه نمایش عروسکی که روز، سه‌شنبه ششم تیرماه درگذشت، امروز هشتم تیرماه به خاک سپرده می‌شود. در ادامه مطلب با خبر فرناز بهزادی درگذشت همراه ما بمانید.

درگذشت فرناز بهزادی

  • فوت فرناز بهزادی

به گزارش منابع خبری:

بهزادی چند سالی بود که به دلیل مشکلات ریوی در بندر انزلی زندگی می‌کرد و در همین محل هم از دنیا رفت.

این هنرمند که جزو هنرمندان باسابقه نمایش عروسکی است ، در آستانه برگزاری نوزدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران مبارک از دنیا رفت.فرناز بهزادی متولد ۱۳۲۸ بود و دیپلم رشته معماری داخلی را از هنرستان امین‌الدوله و دیپلم نقاشی و مجسمه‌سازی را از مدرسه خصوصی میس پرز سوییس و لیسانس تئاتر با گرایش عروسکی را از دانشگاه ونسن پاریس دریافت کرده بود.

درگذشت فرناز بهزادی

درگذشت فرناز بهزادی هنرمند

طراحی لباس سریال «دلیران تنگستان»، طراحی صحنه فیلم سینمایی «عبدالله» به کارگردانی جورج برتونی، طراحی و ساخت عروسک و ماسک برای نمایش «ویکتور هوگو و رویاهایش» به کارگردانی رنه دومازه، ساخت ۱۸ عروسک تزئینی با ۱۸ لباس و آرایش متفاوت از مناطق مختلف ایران برای موزه صوفیه در شهر سن خوزه در آمریکا و اجرای نمایش‌های عروسکی «سکوت بادام محاله نخودی»، «الکس»، «ستاره شناسی» و «هزار و یک شب» در شهرهای پاریس،  و تور، گرونوبل، رن کلاتینی و شهر رول در سوییس بخشی از فعالیت‌های این هنرمند فقید به شمار می‌آید.

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *