حسین هاشمی پیشکسوت طنز ایران درگذشت

حسین هاشمی نویسنده و پیشکسوت عرصه طنز در مطبوعات و رادیو، صبح امروز به دلیل بیماری دار فانی را وداع گفت و به جهان باقی پیوست.

به گزارش روابط عمومی معاونت صدا، حسین هاشمی، نویسنده پیشکسوت عرصه طنز در مطبوعات و رادیو امروز درگذشت. او در کنار استادانی چون محمد پورثانی، محمد حاجی حسینی، حسامی محولاتی، محمد خرمشاهی، حسین مدنی و … جایگاه ویژه‌ای یافت و در ستون معروف «انگولک به جراید» با تخلص «لبو تنوری» اخبار داغ روز را به طنز می‌نوشت.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


حسین هاشمی پیشکسوت طنز ایران درگذشت

سعید توکل، سازنده سابق برنامه «صبح جمعه با شما» رادیو ایران، در خصوص درگذشت حسین هاشمی ابراز داشت:

حسین هاشمی شروع به کار طنزپردازی خود را از هفته نامه معروف و موثر “توفیق” کرد و به سرعت در میان افراد مشهور و برجسته مجلس توفیق جای خود را باز کرد.

آشنایی کاری ما در رادیو با فقید هاشمی به اوایل ساخت و تولید برنامه خاطره انگیز «صبح جمعه با شما» برمی‌گردد، زمانی که چندین همکار از موسسه گل آقا برای همکاری دعوت شدند، هاشمی که از ابتدای فعالیت مجله «گل آقا» در میان نویسندگان و سوژه پردازان حضور داشت به برنامه ما پیوست و با دیدگاه نکته سنجی به مسائل اجتماعی و نثرهای طنزگونه انتقادی خاص خودشان به محبوبیت بیشتر برنامه کمک قابل توجهی کرد.

حسین هاشمی
حسین هاشمی

ساجد قدوسیان، سازنده و کارگردان برنامه «صبح جمعه با شما» رادیو ایران درباره مرگ حسین هاشمی گفت:

حسین هاشمی طنزپرداز و یکی از نویسندگان متمایز این برنامه بود که تا سال‌های نزدیک با من همکاری می‌کرد، به جز چند سال اخیر که با بیماری مبارزه می‌کرد و کمتر کار می‌کرد. فقید عمدتا بر اثر تجویز پزشک در شمال کشور اقامت داشت.

قدوسیان شوخی با خبر را یکی از خصوصیات سبک نوشتاری این فقید تلقی کرد. ما یک خبر را ارائه می‌دادیم و شوخی آن را حسین هاشمی می‌نوشت و بازیگران صبح جمعه با شما آن را اجرا می‌کردند. خدا به هاشمی رحمت کند، یک فرد خوش خلق و کارآمد بود. یکی از علاقه مندی‌های او این بود که به ضبط برنامه می‌آمد و با دوستان قدیمی صبح جمعه با شما گپ می‌زد. او کاملا به فضای برنامه آگاه بود و ما را زیاد یاری می‌کرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی فوت حسین هاشمی چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار در میان بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *