در حالی که بازار تبلیغات در فضای مجازی بسیار داغ شده؛ آمار نشان میدهد که درآمد تبلیغاتی اینستاگرام بیشتر از «یوتیوب» است.
پروندههای دادگاهها حاکی از آن است که «اینستاگرام» درآمد بیشتری نسبت به «یوتیوب» از تبلیغات کسب میکند؛ این موضوع نشان میدهد که احتمالا ارزش بازار آن بیشتر از «یوتیوب» است.
ادامه مطلب در ادامه
بیشتر بخوانید:
- وحشتناک ترین شروران تکنولوژی محور تاریخ سینما
- بهترین انیمه های تکنولوژی محور
- بهترین فیلم ها درباره رابطه بین انسان و هوش مصنوعی
درآمد تبلیغاتی اینستاگرام
«اینستاگرام» یکی از بخشهای اصلی کسب و کار «متا» است. در سال 2021، «اینستاگرام» در حدود 32.4 میلیارد دلار از تبلیغات کسب کرده که معادل 27 درصد از کل درآمد «متا» است؛ از طرفی دیگر، با اینکه «یوتیوب» 55 درصد از درآمد تبلیغاتی را به صاحبان محتوای خود میدهد؛ با این حال «اینستاگرام» و شبکههای اجتماعی دیگر مبالغ کمتری به کاربران خود میدهند.
آمار درآمد «اینستاگرام» از پروندههای دادگاه فاش شده است. این آمار نشان میدهد که در سالهای گذشته، درآمد «اینستاگرام» به طور چشمگیری افزایش یافته و تحلیلگران حدود ارزش «یوتیوب» را 400 میلیارد دلار تخمین زدهاند و احتمالا ارزش «اینستاگرام» نیز مشابه است.
با توجه به جهش رشد «اینستاگرام»، اکنون حدود یک سوم از درآمد کلی «متا» از «اینستاگرام» به دست میآید. اگر ارزش فعلی «متا» را 1.34 تریلیون دلار در نظر بگیریم، با توجه به نسبت عنوان شده ارزش حدودی «اینستاگرام» 440 میلیارد دلار میشود که این رقم تخمینهای یاد شده را تایید میکند.
بیشتر بخوانید:
- مشخصات نخستین CPU نسل جدید اینتل لو رفت
- کمپانی اپل میخواهد مالکیت یک هوش مصنوعی را بر دست بگیرد
- با هوش مصنوعی Stable Audio میتوان به صورت رایگان آهنگ ساخت
- شیائومی اسمارت بند 9 به زودی معرفی خواهد شد
- محققان کشف کردند که برخی از افراد توانایی تشخیص نرخ فریم بالای 60 را دارند
نظر شما دربارهی درآمد تبلیغاتی اینستاگرام چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار در میان بگذارید.